Gå til innhold

cossie i 240?

Ranger emnet


MercFreak

Anbefalte innlegg

ja dyrt er d, men skal du bare ha litt mer hester en orginalt, så er cosworthen grei, ny chip,dyser, øke ladetrykket og bensintrykket så er du ganske nærme 300hk.

 

Til cosworth så er det billig opp til en viss grense, men over det så baller det seg på... Litt kjedelig å måtte overhale motoren for hver 100 tusen kilometer da. Det trenger man ikke med Volvo- motor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

s90r:

 

Så san, så santt!!.. synes det er veldig viktig med holdbarhet, ikke bare ytelse..

det er det som T5:n blir satt opp til, tåler 800 til 900hk men drar bare ut 450hk :thumb (enda Devil)

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hadde vært tøfft jeg med cosworthmotor i 240! Bare morro at folk gjør ting uten om det vanlige! Har ikke regna nøyaktig på hva nye motoren har kostet meg (det tør jeg ikke), men har nok brukt hvertfall 80+k totalt på den,kasse og bensinsystem.. Og det er forholdshvis billg med tanke på at det er en 450+hk motor..

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen priser på deler som begge alt. må ha:

 

Turbo: T4E 60-1 12000,-

Wastegate: Racegate 5000,-

Grenrør: ca. 5000-8000,-

Datasprut: Autronic 15000,-

Dyser: 1000-1500,- pr. stk.

Stempler + råder: ca. 3000,- pr hull.

 

++++++++++++++++++++++++

 

Dyrt? JA!

 

å nei du, alt det der trenger man ikke i en cosworth motor for og få over 400hk!!!

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å nei du, alt det der trenger man ikke i en cosworth motor for og få over 400hk!!!

gå i ford-forumet å se hva de mener om at man setter en cossie volvo:P

 

blir det like stor respons ifra deres side om hva du bør/ikke bør gjøre?? :wave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å nei du, alt det der trenger man ikke i en cosworth motor for og få over 400hk!!!

Kan ikke du laste opp BREMSEPAPIRER fra de cossiemotorene som kompisene dine sier har 400+++hk?

 

Jeg husker en gang jeg så i bilsport, at cossiefolkene sa hvor mye hk de trodde de hadde og så fikk de seg en smell alle sammen! (utenom en av dem, som ikke var så optimistisk).

 

Det er noen kit som selges til cossie, som lover mye mer effekt, enn de gir.

Men, for all del. Bedre med cossiemotor enn b19a.

 

Det kommer an på hvor mye effekt du vil ha, om det vil lønne seg med volvo vs. cossie.

 

jeg tviler forøvrig at du kan bare skru opp ladetrykket og fordoble effekten i cossiemotoren, uten å påkoste den en god del titusener.

 

Men, overrask meg gjerne med bremsepapirer fra kompisene dine.

ps. ikke referer til en eller annen side som for meg er helt ukjent.

vil se bremsepapirer på en norsk bil, som er gatebil og ikke påkostet 200.000kr på motortrim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les her:

http://www.norrismotorsport.co.uk/cosworthstages.html

 

$$$

 

For 310hk, snakker du om: (steg3)

* Chip

* Ny turbo

* Ny IC

* Nye dyser

* Nytt luftfilter

* Nye tennplugger

* SKIKKELIG eksosanlegg (3")

* 3 bar map sensor

 

For 350hk; (steg 3+)

* alt det ovenfor

* Forsterket topp-pakning (multilags stål, feks)

 

Og om du skal ha de 500hk:

 

As a basic guide a typical stage 5 setup would consist of a complete engine rebuild utilising 7.2:1 compression ratio using Cosworth pistons, a fully reworked cylinder head, featuring suitable cams, 2wd exhaust manifold and TBO4E Garret turbocharger. Coupled with a custom or RS500 intercooler, 8 injector setup and a car and transmission to cope, up to 500bhp is attainable.

 

* Senke komp til 7.2:1

* Totalrenovering av motor

* Renovering av topp, med passelige kam'er, 2wd eksosmanifoil, ny turbo, ny ic, 8 dyser og en girkasse som tåler effekten.

 

Det billige, er å få den til å gå til 270hk, da trenger du bare en chip og et sportsfilter, samt en ny wastegate. samt nye tennplugger eller endre åpning på de du har.

 

om du skal opp til 295hk, må du ha ny turbo, chip, ny ic.

 

Men for all del, overrask meg gjerne med bremsepapirer fra kompisene dine sine biler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår