Gå til innhold

240 sedan eller stv - Valgets kval

Ranger emnet


Zemeckis

Anbefalte innlegg

Syns alle har 242 og 244 mens eg har 245! Litt mer spes. med stv da

jeg har også 245:)

 

jeg synes skal man velge bil *stv el personbil* må man se ann forholdene å bruksområdet til bilen... nå kjører jeg med 240n men når 245n er ferdi er jeg ikke i tvil... *dersom det ikke blir en 965/V90* :hammer cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt stasjonsvogn. greit nok ræva ser ikke ut! men med 90mod bakluke ser det faktisk jævla pent ut! skal legge ut et par bilder av min. den er helt orginal. bare kasta på den et par alu felger og sota rutene (bak, og bakerste på hver side. mer kommer)

 

Fordeler:

 

- stasjonsvogn har perfekt vektfordeling: 50/50 (min er 660 kg på hver aksel)

- jeg oppfatter stasjonsvognen som veldig forutsigbar og fin på veien, samt veldig oversiktlig..

- du har enorm plass! jeg og dama bruker min som hotell! legger ned baksetene og sover på skumgummimadrass med puter og dyner...

- du kan bygge sub, uten å måtte spille kun på utsiden av bilen

- du blir tatt mer seriøst av lensmann... mindre fare for å bli stoppa siden dem tror det er family guy som kjører..

- reservehjulsbrønnene rommer veeeldig mye plass på stv. og så har du et SVÆRT praktisk oppbevaringsrom midt i bak.

 

ellers så har jo 245'en alt det som 244/242 har, unntatt dårlig plass, høy lastehøyde bak, tett baksete osv..

 

kommer bilder litt senere i dag..

 

her er ei stasjonsvogn jeg har lyst på. virker litt overprisa men så er den loaded med utstyr også.. http://finn.no/finn/car/object/;pdc=1128407409469?finnkode=6174595&sid=3a6pAclm8409457&pos=3&tot=13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

242 eller 245!

 

245:

+ mer praktisk (bedre plass)

+ bedre aerodynamisk (mindre drag)

- mer vekt (som gjør den tregere og at den bruker mer bensin)

 

245:

+ kosmetikk (tøffere)

+ lettere (raskere og mindre bensinforbruk)

+ mer sjelden

+ mer verdt

- mindre praktisk (du som fører driter i det, pga. du gidder ikke flippe setet!)

- vanskelig å få tak i dører/bakskjermer, om de blir bulket

 

Det spørs hva du er ute etter.

Jeg tenkte mye på dette selv og har eid 2 x 244 før også..

244 er ikke noe mer praktisk enn 242, i mine øyne.

 

244 er vel den som er mest vanlig også.

om jeg skulle hatt 245, måtte det vært enten den oldschool 1978' orange, med sort skinn-intr, eller den helt nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg tenkte å kjøpe stv siden det er mest praktisk, og siden bilen min så og si er en ski bil om vintern.. hadde jeg hatt stasj hadde det vært fint å bare slenge ski(o.l) baki istede for å begynne å feste de på de stygge biltema lasteholderne jeg har nå. Grunnen til at jeg kjøpte sedan var vel fordi jeg synes sedan 240 er finere en 245 og jeg ville prøve en sedan siden jeg kun har kjørt stasj lignende biler hittil og vile prøve noe der baken ikke er der ruta er :P

Volvo for life .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår