AudiA4RS Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Hei folkens! Jeg har nettop kjøpt en 82 mod 244. Tidl motor er en B21AT Skal bytte til en 86mod B230ET/FT motor. Som kommer fra en 740. Det jeg lurer på er: Hvordan gjør jeg det med el bensinpumpe? I tanken eller under bilen? Må jeg gjøre noe med girkassen? tenker på fester eller noe Er det kurant å koble ledningene? får med hele ledningsnettet til donorbilen På den "nye" motoren er servo pumpa på høyre side av blokka, er det lett å flytte den ove til der den står nå? Dere som har vett på volvo. gi meg gode tips Siter Audi R4R 2.7 bi turbo 2001 BMW 320d 150tdi 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TvåFyraTvå Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Forpumpen: Du flytter bare over hele tankarmaturet fra innsprøytningsbilen til den tanken du har nå. Alt av ledninger til dette ligger klart, du trenger bare å plugge i. Hovedpumpa: Plukk av festet å hele hopprennet fra innsprøytningsbilen. Trenger bare å skru fast hele braketten under 240'en (såfremst festene passer overens på 740 og 240. Ledningene til denne kommer opp rett under baksetet. Du må altså ha begge pumpene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiA4RS Skrevet September 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 :fire: d er neste spm. er der noen som har disse pumpene å selge? hvor får jeg kjøpt slike evt... donor bilen er ikke min, og jeg kjøper bare komplett motor og ledningsnettet. thats it Siter Audi R4R 2.7 bi turbo 2001 BMW 320d 150tdi 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 huggern har. og en bensinpumpe kan alltid kjøpes. ledningsnettet er en del jobb å bygge om pga at det som sitter der har utgang til lys etc. og en del må kappes bort og en del må sjøtes etc. men med en del timer og litt kunnskap burde det gå fint =) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiA4RS Skrevet September 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 er det samme vinkel på B21AT og B230FT motor? tenker på at girkassen står riktig med den kassen jeg har.. 4 trinns med OD.. Takker for svar... ledningene er ikke et problem. jobber som bilmekaniker selv :bump Siter Audi R4R 2.7 bi turbo 2001 BMW 320d 150tdi 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Hei folkens!Jeg har nettop kjøpt en 82 mod 244. Tidl motor er en B21AT Skal bytte til en 86mod B230ET/FT motor. Som kommer fra en 740. Det jeg lurer på er: Hvordan gjør jeg det med el bensinpumpe? I tanken eller under bilen? Må jeg gjøre noe med girkassen? tenker på fester eller noe Er det kurant å koble ledningene? får med hele ledningsnettet til donorbilen På den "nye" motoren er servo pumpa på høyre side av blokka, er det lett å flytte den ove til der den står nå? Dere som har vett på volvo. gi meg gode tips For å bygge om M46 fra 740 til 240 må du skaffe og montere spakstell (jeg tror jeg har liggende et tilsalgs)+oppheng fra 240. Dessuten må du sjekke om medbringeren på girkassa passer mellomakselen din og evt. bygge om denne. Ellers passer girkassa rett på. Ledningsnettet er komplisert, og du må sette deg nøye inn i koblingsskjemaet (som ligger f.eks. på nettet) slik at du får knyttet 240-nettet sammen med det fra 740. Servopumpa og dynamoen fra 240 er bare å flytte over slik de står nå; jeg har den "gamle" servopumpa på høyre side og dynamo nede til venstre. I tillegg må du flytte frem fordeleren dersom denne står i bakkant av ET/FT-motoren. For å få drivning på fremflyttet fordeler må du sannsyneligvis også bytte drivakselen for oljepumpa/ fordeler til en som har drev for fordeler. Ellers kommer jeg ikke på noe mer i farta; jo: oljefilteret kan hende kolliderer/ blir for trangt mot eksos-downpipen, noe jeg løste ved å montere mindre oljefilter (fra Renault Clio). Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiA4RS Skrevet September 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 For å bygge om M46 fra 740 til 240 må du skaffe og montere spakstell (jeg tror jeg har liggende et tilsalgs)+oppheng fra 240. Dessuten må du sjekke om medbringeren på girkassa passer mellomakselen din og evt. bygge om denne. Ellers passer girkassa rett på. kanskje jeg glemte å skrive at jeg kun skal sette inn motor fra 740. girkassen står allerede i 240n... er det bare å sette motor rett inn da uten å gjøre noe med kassen? Siter Audi R4R 2.7 bi turbo 2001 BMW 320d 150tdi 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eiriken Skrevet September 28, 2005 Rapporter Share Skrevet September 28, 2005 Ja ft eller et motoren passer rett på 4+od kassa di Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Ja ft eller et motoren passer rett på 4+od kassa di NEI, høyst sannsynelig må du slipe hull/ utsparring oppe på clutchhuset mot motoren for plass til svinghjulstriggeren som sitter på B230FT/ET motoren. Ellers skal det passe. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiA4RS Skrevet September 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 okei. time will show... er det noen som vil bli kvitt et par bensinpumper? trenger begge.. siden jeg er ny med volvo så kanskje noen linker til steder der det selges deler? Takk for kommentarer Siter Audi R4R 2.7 bi turbo 2001 BMW 320d 150tdi 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiA4RS Skrevet Oktober 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 NEI, høyst sannsynelig må du slipe hull/ utsparring oppe på clutchhuset mot motoren for plass til svinghjulstriggeren som sitter på B230FT/ET motoren. Ellers skal det passe. fikk motor å ledningsnett i dag.... trenger en "ny" turbo pga den som fulgte med var utslitt... noen som har en å selge billig? forresten dette med den svinghjulstriggeren... må ikke denne stå en spes plass? noen som har bilder av en sånn ettermontering? takker for innspill Siter Audi R4R 2.7 bi turbo 2001 BMW 320d 150tdi 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2005 den står i blokken, passer forsåvidt bare en plass. siden volvo har tørrlamellclutch så er det bare å kappe bort en bit fra clutchuset slik at det går klar av svinghjulsføleren. gjorde det på min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiA4RS Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 den står i blokken, passer forsåvidt bare en plass. siden volvo har tørrlamellclutch så er det bare å kappe bort en bit fra clutchuset slik at det går klar av svinghjulsføleren. gjorde det på min. har du giddet å ta et bilde? fikk liksom en stor sekk med ledninger med motoren så jeg må nesten se hvordan det ser ut.... Siter Audi R4R 2.7 bi turbo 2001 BMW 320d 150tdi 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2005 ps. tankpumpen kan du kjøpe ny.. jeg kjøpte min hos volvohuggeren (NY).. mener den kostet 650kr. ps. jeg kjører tankpumpe på moddet forgasserarmatur! et nytt injectionarmatur koster over 2000kr. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg