Gå til innhold

Wohey, ny feil på golfen.. Trenger råd.

Ranger emnet


paarsand

Anbefalte innlegg

Jess.

 

Her om dagen var jeg ute å kjørte litt.. og så merka jeg at det sa. "klong" når jeg dro på fks ut av et lyskryss.

 

Merket også den samme lyden om jeg bremser, eller om jeg slipper gassen i gir.

 

Det tyder derfor på at det er noe som er løst, og at det flytter seg frem og tilbake når jeg har pådrag evt ikke pådrag med clutchen tilkoblet.

 

Jeg har kommet frem til at dette er verken motorfester eller drivknuter, for drivknutene ville jo sagt en slik rakleraklerakle-lyd om jeg hadde fullt utslag på rattet, noe de ikke gjør.

 

Motorfestene mine ser helt ok ut, og virker helt ok etter et par timer med frustrerende "testing".

 

Greia er også at hvis jeg ligger i en venstresving, og rapper litt på gassen så motoren får overgang fra drag til skyv, om ikke det var en for teit forklaring.

(Dvs om jeg har den i gir, kjører og napper gasspedalen ut og inn slik at forstillinga mi får litt "juling)

Når jeg gjør dette er lyden fraværende, men om jeg gjør det samme i en høyresving er lyden der.

 

Er dette endeledd? Styrestag? Bærekule? Noen som kan gi meg noen pointers mot noe jeg evt kan teste eller gjøre her? Begynner å bli litt bekymret over at det er noe som snart ryker mens jeg fks ligger på E6 og ruller av gårde med kjerra.

 

Fryktelig lang post, og til slutt må jeg bare nevne at dette er en 83 mod 1100 golf.

 

Jess.. Takker for alle svar på forhånd.

Følger også nøye med her så jeg kan få gitt kjappe svar om det er noen tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som bærekuler eller endeledd.

 

Prøv å hør etter mens du jokker litt på bremsa i opp-/nedover-bakker.

Kjøre i noen humper osv.

 

Evt. stå i ro og jokk litt på rattet rundt senter posisjon.

 

Kommer det noen lyder da er det mest sannsynlig noen kuler.

75 BMW 2002 US

83 VW Golf GTI

01 Audi A6 2.5TDIqAt

96 Audi A6 2.5TDIqA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau.

 

Skal teste litt etterpå når jeg kjører opp på tema og kjøper noe deler.

 

Er liksom ikke når hjulet går opp og ned (fjæring)

 

Så da sitter jeg vel igjen med et eller annet ledd/kule.

 

Har en liten "klanging" når jeg vrir på rattet, men den er omtrent ikke så man hører. Kanskje det er denne jeg hører når jeg kjører, bare at den blir forsterket siden det faktisk er litt mer trøkk på hjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår