Gå til innhold

Trim til BMW 325, trenger litt forklaring!

Ranger emnet


ca(2)

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

http://www.pure-pf.com holder for tiden på med å utarbeide et turbokit til din motor. Målet deres er vel rundt 500hk. Dette vil trolig bli en del enklere og billigere enn et custom-opplegg, jeg mener å huske at kitet baserer seg på komp.-senking med toppakning, bl.a.

 

Pure PF regnes for å være blant verdens beste på turbo-BMW, så du kan jo ta en kikk dersom du er interessert.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis et tubokit koster 50000kr så må man da være 100% idiot hvis man ikke heller kjøpe en S50B32(E36M3-3,2L) og putter i. En slik motor med 6 trinns girkasse for man for rundt 50 lapper. Denne har 321Hk og en gassrespons som man bare kan se langt etter i en turbomotor + at en E36 325I er myyyye lettere og godkjenen med en slik motor enn med en turbin mata M50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for respons :)

 

men til dere som har trimmet bilene deres, har dere gjort det selv eller fått andre til å hjelpe?

 

 

Jeg har ikke turbokonvertert bmw, men jeg har byttet motor i en.. ganske greit det. jeg har turbokonvertert en mercedes 190, gikk greit, men jeg fikk mye hjelp fra en jeg kjenner som har god kontorll på hva som må gjøres. det er en stor fordel å få hjelp av noen som har gjort det før, uansett hvor mye teoretisk kunskap du har.

dumme svar krever dumme spørsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en kopis som har en 325 e30 som er over 200hk uten turbo...

den er en b20 m20 som er 2,7 liter er borra da toppen er porta no inn i h.... å de er montert større rustfie ventiler å en rå kam han har og 335 dyser å luftmegdemåler. han har sebring sebring eksos me grenrør å et stort kn filter.. før dyser, lmm å grenrør hadde motoren 220hk.. er smidde stempel å ganske høy komp. han har og et m3 insug som han skal sette på slik at han får et spjeld per syl. han har og en tilegs sprut å 2 dyser som er mappa for turbo.. bilen er og godkjent med turbo. velte bur .4 punkt seler å 60/40 senking... rå bil å kjøre er og alpina front på den å m3 vinge....

 

Uten%20navn3.jpg

Uten%20navn4.jpg

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok! men har da hørt om folk med 2,0 liters motorer med godt over 600 HK (ikke at jeg har planer om det) så hva er forskjellen?

 

Hvis du tror det bare er å montere en turbo og vips så har du 600 hk, må du tro om igjen :) Det ligger utrolig mye arbeid bak og ikke minst mye penger, prøving og feiling.

Holy Moses smell the roses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror det bare er å montere en turbo og vips så har du 600 hk, må du tro om igjen :) Det ligger utrolig mye arbeid bak og ikke minst mye penger, prøving og feiling.

 

neinei, ikke misforstå! det vet jeg! men han sa at det ikke var mye å hente ut av den motoren! var bare derfor :)

Kjører Aprilia RS 125 for øyeblikket, fulleffekt!

Ønsker BMW 325/328 E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neinei, ikke misforstå! det vet jeg! men han sa at det ikke var mye å hente ut av den motoren! var bare derfor :)

 

Det er fullt mulig å hente godt over 600 hk ut av en M50B25. Ta en prat med Andreas Bäckström ;) Holder faktisk på med noe tilsvarende, men i mitt tilfelle er det snakk om en S50B30 og motoren skal forhåpentligvis brukes i rallycross neste sesong :)

 

Edit: Bäckström (ikke Bäckstedt)

Holy Moses smell the roses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la oss den motoren med 600 HK, hvordan er holdbarheten, kan det være en bruksbil?

 

og hvem er den typen, hvordan få tak i han? :)

 

Både Andreas Bäckström og Andreas Arthursson er kompetente når det gjelder M50B25 turbo. Kontaktinfo finner du her.

 

Holdbarheten begrenser seg, men holder man seg under 0,5 bar ser jeg ingen grunn til at holdbarheten forringes betydelig. Selvsagt krever et slikt bygg jevnlig vedlikehold og serivce.

 

Edit: Bäckström (ikke Bäckstedt)

Holy Moses smell the roses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår