Gå til innhold

6 mistet lappen - 66 fikk forelegg

Ranger emnet


Cathan

Anbefalte innlegg

"De fire ble tatt i en 80-sone. To av bilene kjørte i 120 km/t, en i 121 km/t og en i 117 km/t. Sertifikatet ryker på 116 km/t i 80-sonen."

 

Tatt i en kilometer for mye. Litt må politiet kunne se mellom fingrene. Bare for å være drital...... Noen av dem misbruker makten de har.

 

Er greit at enkelte politifolk misbruker makten de har, men her har han gjort jobben sin. Fulgt loven. Hadde jeg kjørt hadde ikke speedometeret mitt passert 115 i tilfelle kontroll. Jeg vil ikke miste lappen igjen så jeg ligger heller rett under "miste grensen" hvis jeg skal kjøre fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble tatt i 92 i 80-sonen engang... jeg spurte politimannen" hvorfor har dere kontroll her i 80-sonen hvor trafikken flyter relativt greit i 80-90, og faren for kollisjoner og ulykke er minimal?? hvorfor ikke stå på steder hvor det ferdes folk først og fremst?"

 

han svarte" fordi det er her vi statistisk sett tar flest folk, enkelt og greit. her soper vi inn mest penger."

 

DA har meningen med trafikkontroller forsvunnet! :fire:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble tatt i 92 i 80-sonen engang... jeg spurte politimannen" hvorfor har dere kontroll her i 80-sonen hvor trafikken flyter relativt greit i 80-90, og faren for kollisjoner og ulykke er minimal?? hvorfor ikke stå på steder hvor det ferdes folk først og fremst?"

 

han svarte" fordi det er her vi statistisk sett tar flest folk, enkelt og greit. her soper vi inn mest penger."

 

DA har meningen med trafikkontroller forsvunnet! :fire:

 

 

Selvfølgelig står de der det er folk som kjører for fort. Hadde vært idiotisk å stå en plass det bare kommer en bil i timen. Er ikke meningen med kontroller å ta de som kjører for fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig står de der det er folk som kjører for fort. Hadde vært idiotisk å stå en plass det bare kommer en bil i timen.

Like idiotisk å stå på en plass der folk generelt holder fartsgrensene.. utenfor skoler og barnehager og sånt.. Er sikkert INGEN som utsetter barn for fare på denne måten..

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En fører av en Skoda mistet førerkortet da han presset bilen i 118 km/t nedover en lang og bratt tunnel."

 

http://www.bt.no/trafikk/article209138.ece

 

Hehe. Må bare le jeg. Presset bilen opp i 118. Lurer på hvilken skoda dette er.

På en Skoda felicia slår turtallsperren seg inn i 165 i 4 gir. I nedoverbakke.

kan det ha vert skody? :P

siden se skrev presset bilen i 118kmt så må det ha vert en liten motor..

som en liten diesel motor i en pickup!

det er SKODY! :P

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at det er teit at de har mye kontroller der de veit det er flest overtredelser og minst farlig.

 

Senest i dag på handletur så jeg 3 stk som kjørte på rødt over et gangfelt 10 meter unna en barneskole i tretida.

 

Men så har jo bøter blitt ei rekordinntekt til politiet og staten.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig står de der det er folk som kjører for fort. Hadde vært idiotisk å stå en plass det bare kommer en bil i timen. Er ikke meningen med kontroller å ta de som kjører for fort?

 

Den forstod du, men ikke hvorfor dem har kontroller ved skoler og barnehager? :wonder

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De fire ble tatt i en 80-sone. To av bilene kjørte i 120 km/t, en i 121 km/t og en i 117 km/t. Sertifikatet ryker på 116 km/t i 80-sonen."

 

Tatt i en kilometer for mye. Litt må politiet kunne se mellom fingrene. Bare for å være drital...... Noen av dem misbruker makten de har.

 

husk at det er sikkerhetsmarginer på de apparatene der.... hvis du har blitt tatt i kontroll og fått 120km/t på bota så har du kjørt i kanskje rundt 130km/t faktisk hastighet. Man har allerede fått "hastighetsrabatt"

 

kjedelig med 1km/t over grensa er det uansett...

2011 VW Golf 1.6 TDI

x - 1995 VW Golf 1.8 GL "Freeway Edition"

x - 1989 Saab 900 Turbo 16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår