Mikkel Rev Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Temperaturen virker være normal. Har etterfylt kjøleveske, men fortsatt blinker lampa. Så det jeg lurer på er hvor sensoren til lampa sitter, og hvilken verdier den skal ha. Hva indikerer lampa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Lampen indikerer vel at bilen koker. Er i allefall den funksjonen den har hos meg. Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurtemann Skrevet September 23, 2005 Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Den indikerer også lite vann.. Sjekk at du har vann helt opp til max/min merket i ekspasjons tanken. Vil tro at føleren sitter i den tanken også. Siter [ ] 98' BMW E46 M-Optic [x] 90' VW Passat GL 1,8i [x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak) [x] 87' VW Golf GL 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Rev Skrevet September 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 Siden temperaturen er normal, vil jeg nok tru at det er sensoren som sitter i ekspansjonstanken som er deffekt. Tanken er fylt til max, og lampa blinker fra jeg starter opp bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurtemann Skrevet September 24, 2005 Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 Siden temperaturen er normal, vil jeg nok tru at det er sensoren som sitter i ekspansjonstanken som er deffekt. Tanken er fylt til max, og lampa blinker fra jeg starter opp bilen. Da finner du sensoren, også drar du ut stikkeren som den sitter kobla i.. Hvis lampa da ikke blinker så er feilen i sensoren. Vil jeg tro ihvertfall :) Siter [ ] 98' BMW E46 M-Optic [x] 90' VW Passat GL 1,8i [x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak) [x] 87' VW Golf GL 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Rev Skrevet September 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Fant idag ut at kjølevifta ikke starter. Sikringen er ikke gått. Noen ideer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 kjøleviften er vel temperaturregulert og starter når bilen blir varm? Er i allefall slik på min. Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Rev Skrevet September 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Motoren var såpass varm at viften burde koblet inn.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurtemann Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Motoren var såpass varm at viften burde koblet inn.... Lett å finne ut, ta ut stikkeren til vifta som sitter i den termiske bryteren i bånn på radiatoren (fungerer også som bånnplugg på radiatoren). Kortslutt to av fasene på stikkeren, hvis vifta starter så er det den termiske bryteren som er ødelagt. Hvis den ikke starter er det vifte motoren som er ødelagt. Men vil nok tro at det er den termiske bryteren. Grei jobb å bytte, bare litt trangt også må du tømme bilen for kjølevæske. Koster rundt 300 spenn på møller. Hadde det samma problemet, bytta den så funker vifta.. Lykke til! Siter [ ] 98' BMW E46 M-Optic [x] 90' VW Passat GL 1,8i [x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak) [x] 87' VW Golf GL 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurtemann Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 forresten, vifta skal starte på hastighet 1 på ca 100 grader. Og stoppe på 92 eller no.. Også skal den gå på hastighet 2 på ca 110 grader og gå ned på 105 eller no.. tror det er noe i den duren.. Siter [ ] 98' BMW E46 M-Optic [x] 90' VW Passat GL 1,8i [x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak) [x] 87' VW Golf GL 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 En vanlig feil ved slike anledninger er at det er brudd/dårlig kontakt i kretskortet på instrumentpanelet. Samme hendte ved min gamle passat. Fikk loddet bruddet og allt fungerte slik det skulle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Rev Skrevet September 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Flott! Skal sjekke den termiske bryteren imorgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 En vanlig feil ved slike anledninger er at det er brudd/dårlig kontakti kretskortet på instrumentpanelet. Samme hendte ved min gamle passat. Fikk loddet bruddet og allt fungerte slik det skulle. Tørrloddinger er typisk feil på disse ja... skikkelig møkkapatent Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg