Gå til innhold

Kanalen stenges!

Ranger emnet


afen

Anbefalte innlegg

Synd at enkelte ikke klarer å oppføre seg, slik at man blir nødt til å innføre tiltak som går ut over alle andre. Igjen synes jeg det er leit at dette går utover ungdommen. Men de vil vel heller at vi skal drive med narkotika og vold...De som sitter i styre og stell har vel vært unge engang de og. Eller?

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var noe av det samme som skjedde på Dokka. Bergfossplassen, der rånerne oppholder seg, skulle stenges. Rånerne skulle ikke få stå det å prate, spille musikk, og heller ikke snu der.

Det var mange leserinnlegg i avisa, både for og imot, og dette hjalp faktisk!

Her er ett av leserinnleggene:

Hva skal vi gjøre

hvis vi ikke får kjøre ?

Vi kan ikke bare på purken høre,

da blir det bare fyll og røre.

Da blir vi skjøre,

fra øre til øre,

skal vi ta fram fiskesnøret,

eller skyte på "skjære"?

Vi må jo ha noe å gjøre,

på dette glatte føret.

Onsdag 28. januar 04 mistet ungdommen på Dokka nok en fritidsaktvitet, da politiet valgte å stenge Bergfossplassen etter åpningstid. Bergfossplassen på Dokka er stedet der ungdom samles på kvelder og i helger for å møtes, dette fordi vi ikke har så mange alternativer på Dokka.

Det snakkes så mye om utflytting fra bygda og inn til byer. Politikerne diskuterer hva som kan gjøres for å unngå utflytting. I den forbindelse er det blandt annet blitt nevnt at bygdeungdommen må ha noe å ta seg til. Råning er en ting som samler ungdommeng og gjør det ok å leve på bygda.

Vi ser på råning som en sosial aktivitet og stiller oss uforstående til politiets negative innstilling. Politiet klager allerede på manglende ressurser, og likevel har de tid til å kjøre rundt og sende hjem uskyldige rånere.

Hilsen Råner som dåner

 

Det var dette, sammen meg mange andre leserinnlegg, samt masse pågangsmot og godt samarbeid som gjorde at Dokka Gatebilklubb ble startet. Det må samtidig nevnes at vi har en utrolig flink politibetjent som står på for ungdommen.

Det som skal til, er at noen tar tak i situasjonen, og tar kontakt med politiet. Sammen kan dere gjøre mye mer, enn hvis dere står mot hverandre.

Hvis noen vil ha mer info om framgangsmåte eller klubben, ta kontakt! websiden er http://dokkagatebil.piczo.com og mail/msn er dokkagatebil@hotmail.com

Rune Rustestuen, tlf. 41656795

Dokka Gatebilklubbs hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke sagt mer mer enig! Fjern samfunnstaperne. Rånere burde skaffe seg en hobby enn å oppta alt av plasser og veier på å henge på et sted eller kjøre rundt i sirkler og vise frem noe så shabby som ikke en sigøyner en gang ville kjørt rundt med...!

 

Er lei av å stadig se samma idiotene kjøre rundt å rundt kvartalet ca 5 ganger hvert 10'ende minutt og forran samma punkt alltid gi på og bråke med det shabby eksos anlegget sitt og så slakke av resten av ruta..

 

Faen at folk ikke går lei skjønner jeg ikke.. Dette gjør dem HVER DAG!....

Har dem så dilla på å vise seg ute og kjøre får dem heller begynne med transport...!! :drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det du har sett detta da ?? når du har vært ute på en rånetur ??!?!?! :hammer

 

ungdommen må da vel for svarte /#(%#" få gjør det dem vil ?!?!?!? :fire:

 

Vil de råne, være sosial & snakke med vennene sine: så la dem for fan gjøre det!?!?! hva skal dem ellers gjøre da??? sitte hjemme å spille ludo ???!

 

Om du ikke liker rånerne, så hold deg hjemme da for guds hellige navn!!! HRMPF :hammer hellothere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg råner... Jeg er STOLT av det.. Cruiser rundt og bare generelt koser meg og ser på livet... Var også en ivrig (mis)bruker av plassen bak Bergfoss-senteret på Dokka. Idiotisk at dem stengte av plassen da dette bare medførte at ferske bilførere testet ut grensene på glatta i SENTRUM i stedet for å ta sånt på den SVÆRE parkeringsplassen som jeg hadde gleden av å lære meg litt ratting på :wave

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at enkelte ikke klarer å oppføre seg, slik at man blir nødt til å innføre tiltak som går ut over alle andre. Igjen synes jeg det er leit at dette går utover ungdommen. Men de vil vel heller at vi skal drive med narkotika og vold...De som sitter i styre og stell har vel vært unge engang de og. Eller?

 

heh, litt dumt sagt. mange som driver med narko, vold og biler :P

-+- Drift Fury -+-

Volvo740

Bmw e30 320 M5 motor

Mercedes 190e V8 (nye prosjektet)

-+- Drift Fury-+-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår