Gå til innhold

Hjelp meg å identifisere en merce :)


Chosen

Anbefalte innlegg

1985 look frem til 1989 (ikke sota lykter orginalt)

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=863711

 

1990 look frem til 1993

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=872970

 

1994 look frem til 1995/96 da nye modellen kom...

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=827483

 

i 1990 kom det bredere lister på dører og støtfangere lakkert i kontrastfarge..nytt og bedre interiør med nye seter...forgasser motorene ble borte...(tror jeg...?)

 

i 1994 ble 230 kuttet og 220 overtok..ny front..nye baklykter og hvite blinkere foran..er nok den beste bilen ever...hihi...

 

jeg har en 1987 model ombygd utvendig til 1994 look..hihi..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mye jobb å bygge om til 94 look?

 

 

om du har en 1985-1989 bil så er det en del jobb..bytte begge fangere,panser,frontlykter,baklykter,plate under frontlykter,sette på nye deksler på alle dører og skjermer og nye kanaldeksler, nytt koffertlokk..elokserte taklister og lister rundt front og bakrute..nye dørhåndtak..hmm.er en del jobb...innvendig er det nye dørtrekk og nye seter foran og bak..dashbord detaljer slik som treverk er også annerledes og rattet må også byttes...hmm...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Får jeg 230'n i diesel? Vurderer en merce, men har hørt så mye dritt om dem.. Men det er helst de nyere da? Eller?

 

Hvordan km stand burde det være på en bil jeg skulle ha kjøpt? Ser liksom de fleste som selges er over 200.

 

 

124 karosseriet ble levert med 3 forskjellige slagvolum og diesel

 

200D = 2l diesel og 4 sylindre.

250D = 2,5l diesel med 5 sylindre

300D = 3l diesel med 6 sylindre.

 

Den sistnevnte ble også levert med turbo. heter da 300 dt. må ikke forveksles med td som er stasjonsvogn diesel uten turbo! ;)

 

(var også oppgradering på motorfronten på dieselene uten turbo i 93/94. da ble de utstyrtmed dobbelt så mange ventiler og dertil mer effekt)

 

MB 201 (190) og 124 (200-300 fra 85-93) er rimelig driftsikre biler dersom de har blitt vedlikeholdt. Har hatt MB 124 i 6 år og er kjempefornøyd!

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

190 uten E er en 2l forgasser med 8v.

 

1,8l er nye motoren med elektronisk innsprut som kom på begynnelsen av 90-tallet. 1,8l-16v og heter da 190E 1,8 ;)

 

 

Nei.

 

190E 1,8 er 1,8 liters motor med kun 8 ventiler og 109 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt poenget med den motorutgaven..

190E 2l går bedre, bruker mindre og koster omtrent det samme

 

Og?

 

JEG skjønner ikke helt poenget med DEN motorutgaven..

190E 2,3l går bedre og koster omtrent det samme. :hammer

 

Kanskje denne 1,8-8v motoren ble laget for:

 

a: 190-forgasser måtte fases ut pga. miljøkrav.

b: fortsette å tilfredstille markedets behov for billig Mercedes, da mange land straffer store motorer ved å legge høye avgifter på de.

 

 

Skulle du kjøpt en ny 190E med firesylindret 8-ventilert motor i dag, så var engangsavgiften til den norske staten slik:

 

1,8 86372,-

 

2,0 102468,-

 

2,3 135381,-

 

Disse bilene er så og si like dyre å produsere, for fabrikken, men da mange land straffer ytelse høytt lønner det seg å ha flere å velge mellom. :bump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og?

 

JEG skjønner ikke helt poenget med DEN motorutgaven..

190E 2,3l går bedre og koster omtrent det samme. :hammer

 

Kanskje denne 1,8-8v motoren ble laget for:

 

a: 190-forgasser måtte fases ut pga. miljøkrav.

b: fortsette å tilfredstille markedets behov for billig Mercedes, da mange land straffer store motorer ved å legge høye avgifter på de.

 

 

Skulle du kjøpt en ny 190E med firesylindret 8-ventilert motor i dag, så var engangsavgiften til den norske staten slik:

 

1,8 86372,-

 

2,0 102468,-

 

2,3 135381,-

 

Disse bilene er så og si like dyre å produsere, for fabrikken, men da mange land straffer ytelse høytt lønner det seg å ha flere å velge mellom. :bump

 

 

Kverulantmannen! :hammer

 

Ser prisforskjell på 1,8 og 2l?

 

Det sparer man inn iløpet av få år! ;)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår