Gå til innhold

elektronikk problemer med e36 m3

Ranger emnet


M3ess/nos

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg?Bilen min bare går å "bobler"!Noen ganger verre enn andre,bytta nettop styreenhet til vanos og det hjalp i 12timer,etter det ble den nesten like ille igjen.Bmw trodde kanskje at det kunne være lamba"ene som hadde tatt kvelden pga at den sota så jævlig mens Styringen til vanosen var defekt,men kan de gjøre at bilen går så himla dårlig(kjennes ut som jeg har 200hk eller no sånt!).

Håper noen har noen gode forslag eller har vært borti noe lignende.

1994 M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk lambdaen, og luft masse måleren din. har den det så går bilen på et jævla nød system. da føles den ut som 1 cylindra tralle...

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by M3ess/nos

Noen som kan hjelpe meg?Bilen min bare går å "bobler"!Noen ganger verre enn andre,bytta nettop styreenhet til vanos og det hjalp i 12timer,etter det ble den nesten like ille igjen.Bmw trodde kanskje at det kunne være lamba"ene som hadde tatt kvelden pga at den sota så jævlig mens Styringen til vanosen var defekt,men kan de gjøre at bilen går så himla dårlig(kjennes ut som jeg har 200hk eller no sånt!).

Håper noen har noen gode forslag eller har vært borti noe lignende.

Sliter med akurat det samme på m3en til kompisen min. Han har brukt 25K hos BMW men de har enda ikke sagt noe annet en at dette er normalt. Han sin går bare dårlig til den blir varm da. Nesten som den går på et sikkerhetsprogram til den blir varm. Bilen er chipet. Kan det være noen sånn programering i chipet? Har leita etter feilen i neste ett år nå. Får du noe løsning på problemet så ta kontakt. Kompisen min har nå helt gitt opp BMW og vi kommer til å gjøre all feilsøking selv.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bilen min er på samme måte,feilen blir nesten borte når bilen er varm.Hva har dere bytta?(Så slipper jeg å bytte det!).

BMW trodde kanskje at det var lamda`ene som hadde tatt kvelden,men jeg tror ikke det.Hvis det er selve motorstyringen DME som er defekt så setter jeg heller inn Autronic sm2 datainnsprut istedet!

1994 M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

KAnskje noen av dere som har kjørt den gjennom en analyse maskin for å sjekke det elektriske... Ligger feilen der, så er det vel garantert atde finner det?

 

Noen som vet om man får en m3 maskin inn i en liten compakt?

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt diagnose på den utallige ganger.Den viser bare vilke verdier de forskjellige tingene gir.Feks lamda`ene mine står på maks hele tiden,selv om den ikke er noe galt med de(Tror jeg).Dette er pga feilen som gjør at bilen får feil blanding.Det er som domino,den ene feilen lager en ny, som lager en ny, som lager en ny.Vet bare ikke hvor feilen begynner!!Jævlig irritabelt!!!!

Skal levere bilen til en kar som bare driver med M3`er nå.Han påsto det ikke var noe problem å finne feilen,men jeg tror det ikke før jeg får se det.

1994 M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en kar her i bergen som er "spesialist" på bmw og audi...

Når de ikke klarer å finne feilene hos forhandler verkstedet sender de bilen til ham... Helt genial.

 

Polakk som er drit flink ,med bimmer!

Lykke til!

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Originally posted by MBuilder

Jeg SLITER med nøyaktig det samme!! kommet fram til noe enda??

Hvis noen har en løsning så langt (tross alt lenge siden saken her ble tatt opp) kunne de ikke oppdatert denne tråden?

Håper noen vet noe!!

jeg har nesten samme problem med min også men ikke hele tiden.den går i nød-modus og jeg må nullstille hjernen.

håper noen vet hva det kommer av alle disse problemene

 

mvh

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår