Gå til innhold

elektronikk problemer med e36 m3

Ranger emnet


M3ess/nos

Anbefalte innlegg

AHA, brukt 5 dager i jula foran datamaskinen til BMW!! hmmm, rareste feilen, men det kokte ned på lambda sonder og coiler og indikatoreren for hvor mye spjellhuset var åpent.

Alt byttet, litt bedre... neste ting å prøve er en temperaturføler, slik at den ikke går på choke hele tiden...... stay tuned, please reply...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by M3ess/nos

Noen som kan hjelpe meg?Bilen min bare går å "bobler"!Noen ganger verre enn andre,bytta nettop styreenhet til vanos og det hjalp i 12timer,etter det ble den nesten like ille igjen.Bmw trodde kanskje at det kunne være lamba"ene som hadde tatt kvelden pga at den sota så jævlig mens Styringen til vanosen var defekt,men kan de gjøre at bilen går så himla dårlig(kjennes ut som jeg har 200hk eller no sånt!).

Håper noen har noen gode forslag eller har vært borti noe lignende.

 

 

Halla påsan.. :)

Nå må du hente delebilen din, så blir jeg med å skrur.... :)

Bare å si ifra.. er helt klar jeg... he he.

 

 

Litt off topic:

Får være med å skru litt mr2 så lenge da :)

har nok å gjøre med den..

Kenny

It dos not matter if you win by an inch or a mile.. Winning is Winning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

testet enda mer, og fikk kjørt en mer avansert feilsøking, og VANOSen var roten til helvete. Den består av tre sensorer; innsug, sentral og utblås. Sentral sensoren sitter øverst, og har lett for å ryke. Den kan også gi feilmelding dersom motoren går hardt før den går varm.....

Ledningsnettet har jeg for øvrig revet helt av og målt igjennom alt med et ocilloscope, renset og gjort i orden.

Sensoren kommer snart fra tyskland, så da får vi se om forbruket på 2,92 l/m på langkjøring går ned.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

NÅ GÅR BILEN!!!

 

Følgende ble gjort:

 

-Gamle ledningsnett ble målt igjennom og ble til slutt funnet kortsluttning pga. vann som lå i multistikket til sikringsboksen, byttet like gjerne hele ledningsnettet, uten sensorer, for å slippe å ha det som bekymring.

 

-Center sensoren på vanosen ble skiftet, (kan få feil med den hvis du ikke lar bilen gå varm før du begynner å kjøre hardt, får du feil pga. olhe temp og trykk!

 

-Begge lambda sensorene skiftet (er det mer enn 30ohm over de hvite, eller har gått mer enn 100000km, er det lurt å bytte, biltema)

 

-Vanos og motorhjerne er sett over og renset

 

-Alle kontakter renset

 

VIKTIGST AV ALT:

TATT AV DET JÆVLA JALLA FJORTISS K&N FILTERET og satte på original luftfilter-boks med et godt innleggsfilter (BMC)

 

Siste punktet er viktig, ellers får den for mye luft og vil prøve å gi mer bensin (ALTFOR MYE), og vil gå og boble. Har man absolutt ett behov for å være hobby-ingeniør, og prøve ett konfilter, da må du chippe bilen. Gi helst rundt 10 lapper for chip, da er det billigere å chippe neste gang, her er ingen billige løsninger.

 

Det tipset her øker verdien av forumet, og jeg skulle gjerne likt å få betalt for det, men bare jeg får igjen tips på andre ting er det jo greit. Kosta meg nok å komme fram til konklusjonen. BMW er et helt jævlig merke når det gjelder kroner..... men; 1.-2.-3.-4. med 245 bak og tørr asfalt, på en original sugemotor, gjør at slike små kostnader blir fort borte i takt med smilet!

 

Lykke til elektronikken gutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår