Gå til innhold

EU-Godkjenning (For høy CO)

Ranger emnet


VeeDub

Anbefalte innlegg

Tror co skal ligge på rundt 1,28 men dette avhenger av bilmerke og årsmodell.

 

Første bud er bytte luftfilter og evt rense / justere forgasser hvis du har det, har du injection så kjør en dyserens.

 

Deretter kan du prøve å bytte plugger. Evt ta en titt på de gamle, er de veldig svarte kjører du med feit blanding.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi kjerra litt mindre bensin, og i værste fall ta bort oljeavluftingsslangene som går til innsuget (oljedamp som forbrennes = høy CO). Husk å stille tenninga også, samt sørge for at plugger, ledninger, rotor og fordelerlokk er i akseptabel stand.

 

fikk anmerkning for det samme, har bytta luftfilter da det gamle var SORT og bytta plugger. er visst en skrue ved luftfilterboksen for å justere blanding bensin/luft som de kan skru på til det stemmer overens med verdier. de har egentlig ikke lov til det, men litt "service" må man vel få... :)

[ ]-94 Mazda Miata 1.8l turbo

[x]-87 Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får kanskje legge til at det er en 85 GTI K-JET U/ kat

Men skal prøve ut en par av disse tingene!

Takk for svar folkens

 

Men om den 20 år gamle kjerra kan ha 3,5 så muligens det hjelper med nye plugger & en grundig rens av K&N.

 

Green Filter olja dem har på Torshov funker greit på K&N den?

FORZA MOTORSPORT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om kaldstartsventilen din har hengt seg opp, og som nevnt lengre oppe, tilstanden på lamdaen (mål spenningen ut).

 

Er dette OK kan du justere CO'en, bildene under viser denne skruen som sitter på armen ut til tallerkenen på LMM. Er en liten umbrakoskrue (3mm) under hullet mellom bensinfordeleren og LMM.

 

kjet4ah.th.jpg

kjet20ha.th.jpg

kjet32sc.th.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva betalte du for noe sånt? og er det sånn at noen med 10 tommeltotter kan gjøre det selv? ;)

Lamdaen sitter montert på eksosrøret og kan skiftes av bestemora di om hun gidder. Bare til å koble fra ledningen, skru ut, inn med ny og så koble til ledningen igjen. Prismessig ligger de fra 1200 til 2500, en del billigere på Biltema.

 

Slik ser den ut. RC1_sonde%20lambda.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om kaldstartsventilen din har hengt seg opp, og som nevnt lengre oppe, tilstanden på lamdaen (mål spenningen ut).

 

Er dette OK kan du justere CO'en, bildene under viser denne skruen som sitter på armen ut til tallerkenen på LMM. Er en liten umbrakoskrue (3mm) under hullet mellom bensinfordeleren og LMM.

 

kjet4ah.th.jpg

kjet20ha.th.jpg

kjet32sc.th.jpg

 

 

Det hjelper ikke å montere/skifte lamda på den bilen da den ikke har lamda. Følg dette rådet fra Quattro73 så får du ned co`n din. Er en stor fordel å ha en co måler, eller så blir det bare å skru i blinde. Vet jo ikke hvor mye co`n ligger på uten å få målt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår