VeeDub Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Fikk en 2'er feil på EU-Godkjenningen pga for høy CO. Målt til 5.4, hva skal den ligge på normalt? Bytte plugger, olje & rense luftfilter... noe mer som kan hjelpe? Får vel sette den inn på Olrud tenker jeg men, kan da høre litt her først Siter FORZA MOTORSPORT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Tror co skal ligge på rundt 1,28 men dette avhenger av bilmerke og årsmodell. Første bud er bytte luftfilter og evt rense / justere forgasser hvis du har det, har du injection så kjør en dyserens. Deretter kan du prøve å bytte plugger. Evt ta en titt på de gamle, er de veldig svarte kjører du med feit blanding. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Det kommer litt ann på årsmodell bilen er. Biler uten katalysator kan ha opp til 2,5 i co. Biler med katalysator kan ha opp til 0,5 i co. Gamle biler (husker ikke årstallet) kan ha opp til 3,5 i co. Du må nok få justert ned co`n din. Det hjelper med nye plugger og luftfilter, men du må nok justere også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Om det er forgassermotor har du sikkert Pierburg 2E2. På toppen av denne forgasseren sitter det en skrue for CO-justering. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Gi kjerra litt mindre bensin, og i værste fall ta bort oljeavluftingsslangene som går til innsuget (oljedamp som forbrennes = høy CO). Husk å stille tenninga også, samt sørge for at plugger, ledninger, rotor og fordelerlokk er i akseptabel stand. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paest Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Gi kjerra litt mindre bensin, og i værste fall ta bort oljeavluftingsslangene som går til innsuget (oljedamp som forbrennes = høy CO). Husk å stille tenninga også, samt sørge for at plugger, ledninger, rotor og fordelerlokk er i akseptabel stand. fikk anmerkning for det samme, har bytta luftfilter da det gamle var SORT og bytta plugger. er visst en skrue ved luftfilterboksen for å justere blanding bensin/luft som de kan skru på til det stemmer overens med verdier. de har egentlig ikke lov til det, men litt "service" må man vel få... :) Siter [ ]-94 Mazda Miata 1.8l turbo [x]-87 Golf GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeeDub Skrevet September 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Får kanskje legge til at det er en 85 GTI K-JET U/ kat Men skal prøve ut en par av disse tingene! Takk for svar folkens Men om den 20 år gamle kjerra kan ha 3,5 så muligens det hjelper med nye plugger & en grundig rens av K&N. Green Filter olja dem har på Torshov funker greit på K&N den? Siter FORZA MOTORSPORT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoH_ Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Eg hadde samme feilen, bytta "Lamda sonden" (tror det va det den hette) COen sank fra 4,7 til 0,19 med turtall på 3000 Siter BoH_ Ascona 85' (kræsjet) Golf 89' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Er ikke lamdasonde på den bilen. Må nok ha co`n under 2,5. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Sjekk om kaldstartsventilen din har hengt seg opp, og som nevnt lengre oppe, tilstanden på lamdaen (mål spenningen ut). Er dette OK kan du justere CO'en, bildene under viser denne skruen som sitter på armen ut til tallerkenen på LMM. Er en liten umbrakoskrue (3mm) under hullet mellom bensinfordeleren og LMM. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paest Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Eg hadde samme feilen, bytta "Lamda sonden" (tror det va det den hette)COen sank fra 4,7 til 0,19 med turtall på 3000 hva betalte du for noe sånt? og er det sånn at noen med 10 tommeltotter kan gjøre det selv? ;) Siter [ ]-94 Mazda Miata 1.8l turbo [x]-87 Golf GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 hva betalte du for noe sånt? og er det sånn at noen med 10 tommeltotter kan gjøre det selv? ;) Lamdaen sitter montert på eksosrøret og kan skiftes av bestemora di om hun gidder. Bare til å koble fra ledningen, skru ut, inn med ny og så koble til ledningen igjen. Prismessig ligger de fra 1200 til 2500, en del billigere på Biltema. Slik ser den ut. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 Sjekk om kaldstartsventilen din har hengt seg opp, og som nevnt lengre oppe, tilstanden på lamdaen (mål spenningen ut). Er dette OK kan du justere CO'en, bildene under viser denne skruen som sitter på armen ut til tallerkenen på LMM. Er en liten umbrakoskrue (3mm) under hullet mellom bensinfordeleren og LMM. Det hjelper ikke å montere/skifte lamda på den bilen da den ikke har lamda. Følg dette rådet fra Quattro73 så får du ned co`n din. Er en stor fordel å ha en co måler, eller så blir det bare å skru i blinde. Vet jo ikke hvor mye co`n ligger på uten å få målt den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 Plugger, luftfilter, og et par bokser med kondensfjærner bruker å fungere :-) Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.