GNaRK Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Hei Har probmer med moderns bil omdagen, bremsene virker dårlig, eller man må klemme veldig hardt på pedalen, så virker som bremsekraftforsterkeren eller noe er defekt.. men som jeg har skjønt er det ett anna system på denne bilen, og ikke bremsekraftforsterker? varsellampa inni bilen blinker også veldig lenge etter oppstart, bare for å ha sakt det.. Noen som har forslag til hva som er feil? Bilen er forresten en 88 Audi 100 2.2e Espen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pretender Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Hvis jeg ikke husker feil så får disse bilene hjelpt til å bremse av hydraulikkpumpen. Er bilen hard på rettet? bruker den hydraulikkolje. Har det vært gjort noe med bremsene(luft i systemet)? Siter Eier av: Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006 Golf 1,9 TDI 4Motion 2005 X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995 X Golf 1,9 GTD 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Philip520 Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Hadde samme feilen på min. Der lakk det servo olje. Husker ikke hva feilen var, men det var i alle fall dyrt og bytte, så jeg passa bare på at det var nok olje på. En annen ting som gikk samtidig var ABS bremsene. Siter - 1989 BMW 520 - 1986 Audi 100 2.3 - 1982 Datzun Bluebird 1.8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet September 17, 2005 Rapporter Share Skrevet September 17, 2005 Hei Har probmer med moderns bil omdagen, bremsene virker dårlig, eller man må klemme veldig hardt på pedalen, så virker som bremsekraftforsterkeren eller noe er defekt.. men som jeg har skjønt er det ett anna system på denne bilen, og ikke bremsekraftforsterker? varsellampa inni bilen blinker også veldig lenge etter oppstart, bare for å ha sakt det.. Noen som har forslag til hva som er feil? Bilen er forresten en 88 Audi 100 2.2e Espen disse bilene er litt tunge på pedalen... store tunge biler... min er også tung på bremsen.. 100 sedan 92.. ikke noe å bry seg med... kan være klossene/skivene er blitt herda av forsiktig filebremsing.. skivene får et hardt lag metall på annlegsflaten til klossene... ta av skivene å puss de med sandpapir.. gjør det samme med klossene så løser nok problemet seg! mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carinaballerina Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 har akkurat samme problem med min Audi 100, skal titte på det idag, kommer tilbake hvis jeg finner ut noe lurt :) funket det med sandpapir på klosser og skiver? Siter 1999 -Audi tt 1,8 turbo 1988 -Audi 100 2,3l (til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 funket det med sandpapir på klosser og skiver? jepp.. men vil anbefale fil.. mindre arbeid! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
la-z-boy Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 bremse systemet drives av servo pumtemet.. så hvis du har lekasje en plass.. sånn at du har lite servoolje blir bremsen slik... har dette på min bil dær tannstanga lækk og da går servoen og bremsan til hælvete... så sjekk dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 BRUK IKKE :fire: RØD servo oljer typ dexron 2 eller nå sånt: da går nemli servotannstanga å bremsene til :drive2 .......MÅ være den org G 02000. HAR bytta servotannstanga på a100/200. FY for en jobb!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
la-z-boy Skrevet Oktober 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2005 du kan bruke en annen olje men du burde ikke bruke noe annet en den orginale du får hos vw/audi forhandlere... pumpa, og tannstanga gåt til hælvete... sånn som du sa.. men er ikke så me jobb når du vet hva som må gjøres.. må skifte min på nytt for den va feil med den jag fikk sist.. men nå skal e nok bruk litt mindre tid:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi 100 Skrevet Oktober 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2005 Bremsene på disse audiene (som får trykket via servoen) er litt rare... Tester du derimot bremsene på en audi (som har bremsekraftforsterker) er de helt supre i forhold.... Jeg har forresten alltid kjøpt biltemas dexeron II til min(e) audi 100'er, og har ikke hatt noen problemer med det... Jeg har også byttet tannstangen på en av mine audier og det var ikke akkurat lett for å si det sånn, men det gikk etter mye banning og noen timers arbeid... Siter Bil nå: 1985 Audi 100 2,2 CS Quattro Antall biler tidligere: 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carinaballerina Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 hmm, kunne ønske jeg leste dette med servooljen før jeg tok bryderiet med å skifte bremseklosser og skiver ( med tanke på at jeg skal selge bilen så fort som mulig).. gikk for bremseklosser fra biltema, bremseskivene kjøpte jeg på mekkonomen siden de ikke hadde de inne på biltema. I tillegg lette jeg hele verden rundt etter monteringssett før en veldig hyggelig mann på Romnes fortalte at det ikke fantes til bilen min :) hihi! Siter 1999 -Audi tt 1,8 turbo 1988 -Audi 100 2,3l (til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 . I tillegg lette jeg hele verden rundt etter monteringssett før en veldig hyggelig mann på Romnes fortalte at det ikke fantes til bilen min :) hihi! hva er så dette om jeg tørr spørre!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carinaballerina Skrevet Oktober 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2005 er somregel monteringssett på de fleste biler, rett og slett et sett du bruker tli å montere bremsene med! hehe.. koster ca 30kr på biltema.. ikke det at jeg trengte det, men om jeg hadde gjort det så koster det ikke all verden.. :) Siter 1999 -Audi tt 1,8 turbo 1988 -Audi 100 2,3l (til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Oktober 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2005 er somregel monteringssett på de fleste biler, rett og slett et sett du bruker tli å montere bremsene med! hehe.. koster ca 30kr på biltema.. ikke det at jeg trengte det, men om jeg hadde gjort det så koster det ikke all verden.. :) er fortsatt ikke med på hva du snakker om.. hva skal man med et "monteringsett"? er jo bare å sette på plass klossene å skre til kalipperen igjenn..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carinaballerina Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 er fortsatt ikke med på hva du snakker om.. hva skal man med et "monteringsett"? er jo bare å sette på plass klossene å skre til kalipperen igjenn..... hehe, nettopp! men på andre biler kreves monteringssett, og jeg trodde først jeg måtte ha det til bilen min også, men det trengte jeg jo ikke! Siter 1999 -Audi tt 1,8 turbo 1988 -Audi 100 2,3l (til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg