Gå til innhold

BMW Mini Cooper

Ranger emnet


Preben

Anbefalte innlegg

egentlig liten vits i works da du uansett må skifte alle bitene når du skal ha grom mini, men vekt er ca 1140, ccm3 er 1598. er 210 i første utgaven

 

finn en vanlig cooper S

 

skift reim, remhjul, eksosventiler, porte topp, nytt mapp, JCW filter, stoptech bremser, K&W understell og oljekjøler.

 

oljekjøler og understellet og endel trimdeler får du hos de som har http://www.mini-clubsport.com en bmw forhandler ca 1:30 fra nürburgring, de har ordentlig camber plater så du slipper understyringa.

 

om du har flere spørsmål, så shoot ;)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal jeg ha en sånn, må det være over 200hk org..

Er cooper s,n grommere enn works,n sier du? Bortsett fra motor?

 

Fine priser på dem i sverige ser jeg og ca 100tkr i avgift.. litt over 300tkr ferdig med plater...

163 hk er vel ikke helt det store el?

 

nei works har mere effekt, S har vel 163/170 avhengig av årsmod og works 210/220

 

163 er ganske kipt, jeg tenger trim potensiale ;) skal du trimme er det samme om du har worksen eller S'en da du uansett må skifte delene, skal du ikke trimme er jo works kulere da stock S ikke går spesielt bra.

 

med modsene jeg nevnte i stad får du 250-275HK

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med modsene jeg nevnte i stad får du 250-275HK

Gjelder dette hk antall uansett hvem av dem du trimmer??

Works har bare høyere komp-trykk og annen prog-vare?

 

works har ny kompressor, porta topp osv, nye bremser og annet understell.

 

men skal du trimme worksen videre må du uansett skifte alt det ;)

 

worksen har bedre flow i toppen og mere ladetrykk.

 

min S hadde ca 230 når jeg solgte den til kollega. det hjelper

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei works har mere effekt, S har vel 163/170 avhengig av årsmod og works 210/220

 

163 er ganske kipt, jeg tenger trim potensiale ;) skal du trimme er det samme om du har worksen eller S'en da du uansett må skifte delene, skal du ikke trimme er jo works kulere da stock S ikke går spesielt bra.

 

med modsene jeg nevnte i stad får du 250-275HK

 

Worksen har 200/210 hk :) Og den gp versjonen har vel 215 eller 216..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny medlem her, har akkurat kjøpt meg en 2005 cooper cab, og vurderer å få litt mer kledelige "såler". spørsmålet er kan jeg sette noen 18" på denne, og vil det være greit å kjøre med? og om det evt bør gjøres noe senking. og hva den evt består i.

 

alle forslag mottas med takk

 

Jeg skal sette på 18" selv, og har da tenkt til å senke den litt:)

 

Du kan høre med carFreak her, han har 18" på sin mini.

 

Grattis med mini forresten! Det er en fräsh bil!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 går finfint

 

på min hadde jeg

 

18x8 for sommer og kosekjøring, typ hamann anniversary, spesiallagd for mini med riktig et og nav

 

17x7 for bane og R dek

 

17x7 for vinterdekk

 

har også noen org 16" vinterdekk/felg liggende da disse ikke passet med de nye bremsene ;)

 

men svaret er 18 går fint bare du har riktig ET og dekk jeg hadde 215/35/R18 på 18x8 ET 42

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår