Gå til innhold

BMW Mini Cooper

Ranger emnet


Preben

Anbefalte innlegg

Super bra at det er flere som har mini..Har selv en som er rød med hvitt tak og striper på panseret.Er en utrolig rå bil, spesielt på veiene til vestlandet.

Men jeg har noen spørsmål:

1. Bremser. Har hatt kjempe problemer med mine.Har derfor lyst til å bytte.Kan dere anbefale noen kjente merker.Har sett litt på Brembo.

2. Eksosanlegg. Hvor kan man finne ett bra anlegg med litt mer lyd enn orginalt.

3. Noen ideer til evt. trimming av motor.Har bestemt meg for att jeg,innen 2010 skal ha 200+ hester.(må vente så lenge fordi jeg er student enda)

 

Takker og bukker for alle svar.

 

Har selv en umoddet Cooper S som jeg er svært fornøyd med. Bremser er noe jeg også kunne tenke meg, har satt flere som har hatt Brembo og har vært fornøyde med det.

 

Jeg er usikker på dette med trimming - er det mulig å chip-trimme eller elektronisk trimme denne bilen? Vil nødig bytte og ordne i motoren, da jeg helst vil ha mest mulig originalt med tanke på videresalg en gang i fjern framtid.

 

Ellers er det ikke noe å utsette på bilen, utrolig morsom!

Det vanskelige er enkelt, det umulige litt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Vet ikke om dette er det rette stedet å spørre, men jeg gjør det. Noen som vet hvor store felger og dekk man kan smekke på en Cooper S uten å modifisere dempere og slikt?

- 2002 Mini Cooper S

x 1998 Audi A3 1.8t

x 2001 BMW Z3 1.9

x 1999 BMW 318

x 1991 BMW 320

x 1998 Ford Puma

x 1994 Rover 214 SI Cab

x 1992 Golf GT

x 1983 BMW 518

 

x 2000 Honda CBR 600 F4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18x8 med ET42 eller var det ET43? med 215/35/R18

 

Takk for kjapt svar Jay. Jeg får se om det blir nye dekk til sommerfelgene på 17" eller om jeg graver litt dypere i lommeboken...

- 2002 Mini Cooper S

x 1998 Audi A3 1.8t

x 2001 BMW Z3 1.9

x 1999 BMW 318

x 1991 BMW 320

x 1998 Ford Puma

x 1994 Rover 214 SI Cab

x 1992 Golf GT

x 1983 BMW 518

 

x 2000 Honda CBR 600 F4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å kjøpe en Mini, men på grunn av at dette skal være bil nummer to (og lommeboka setter begrensninger) har jeg tenkt å nøye meg med 90HK.

 

For litt tid tilbake kom jeg over en tysk tuning side som hevdet at de kunne "chippe" disse til 125-127HK. I utgangspunktet synes disse tallene helt sinnsyke for en chipping på bil uten turbo.

 

Er det noen her som vet om 90HK motoren er de-tuna på grunn av avgifter, og derfor er lett å få mye økning ved reprogrammering?

RX7 FD3 for andre gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Kjenner du til noen som kan tilby "oppgradering" fra One til Cooper spec her i Norge?

 

Hei. Jeg kjører en Cooper med 144 hk tuning- kit MTH: http://www.mth-minipower.de/index.php?kat=Tuning-Kits〈=en - Dette kan du også kjøre på din One. Kun softwaren vil gi 125 hk i Stage 1 og 133-135 hk i Stage 2 versjon.

MTH er en av de aller mest seriøse og anerkjente utviklerne av Software til BMW og Mini, og det er en basisversjon av denne som selges i lohen og Superchips produkter. Softwaren laster du over selv med PC, og den tilpasses alle modifikasjoner du har gjort ( luftfilter kamaksel, porting eksos, dyser etc). Min er modifisert for 98 - 100 oktan bensin, headers og race-katalysator. Turtallsperren er økt til 7300 rpm. Og gassresponsen er jazzet opp. Dreiemomentsøkningen fra 3K er voldsom, og fra 4500 til 7300 er ikke bilen til å kjenne igjen sammenliknet med en standard Cooper. En umoddet S er fremdeles betydelig sterkere opp til 5000, men derfra og opp til redline er de faktisk sammenliknbare. Denne softwaren anbefales!!! - Dessuten er det rimelig.

 

PS! Nå har jeg en avtale om å bytte inn bilen og skal levere den innen 9. mai, men headersen kan jeg plukke av hvis noen er interessert. Har lagt den under kjøp og salg på forumet. Dessuten kan jeg sikkert selge Minin privat enda hvis noen vil ha den - jeg får ikke såå mye i innbytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår