grubbel Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 egentlig liten vits i works da du uansett må skifte alle bitene når du skal ha grom mini, men vekt er ca 1140, ccm3 er 1598. er 210 i første utgaven finn en vanlig cooper S skift reim, remhjul, eksosventiler, porte topp, nytt mapp, JCW filter, stoptech bremser, K&W understell og oljekjøler. oljekjøler og understellet og endel trimdeler får du hos de som har http://www.mini-clubsport.com en bmw forhandler ca 1:30 fra nürburgring, de har ordentlig camber plater så du slipper understyringa. om du har flere spørsmål, så shoot ;) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TME Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Skal jeg ha en sånn, må det være over 200hk org.. Er cooper s,n grommere enn works,n sier du? Bortsett fra motor? Fine priser på dem i sverige ser jeg og ca 100tkr i avgift.. litt over 300tkr ferdig med plater... 163 hk er vel ikke helt det store el? Siter 952HK / 3 biler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Skal jeg ha en sånn, må det være over 200hk org..Er cooper s,n grommere enn works,n sier du? Bortsett fra motor? Fine priser på dem i sverige ser jeg og ca 100tkr i avgift.. litt over 300tkr ferdig med plater... 163 hk er vel ikke helt det store el? nei works har mere effekt, S har vel 163/170 avhengig av årsmod og works 210/220 163 er ganske kipt, jeg tenger trim potensiale ;) skal du trimme er det samme om du har worksen eller S'en da du uansett må skifte delene, skal du ikke trimme er jo works kulere da stock S ikke går spesielt bra. med modsene jeg nevnte i stad får du 250-275HK Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TME Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 med modsene jeg nevnte i stad får du 250-275HK Gjelder dette hk antall uansett hvem av dem du trimmer?? Works har bare høyere komp-trykk og annen prog-vare? Siter 952HK / 3 biler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 med modsene jeg nevnte i stad får du 250-275HKGjelder dette hk antall uansett hvem av dem du trimmer?? Works har bare høyere komp-trykk og annen prog-vare? works har ny kompressor, porta topp osv, nye bremser og annet understell. men skal du trimme worksen videre må du uansett skifte alt det ;) worksen har bedre flow i toppen og mere ladetrykk. min S hadde ca 230 når jeg solgte den til kollega. det hjelper Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingrid Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 nei works har mere effekt, S har vel 163/170 avhengig av årsmod og works 210/220 163 er ganske kipt, jeg tenger trim potensiale ;) skal du trimme er det samme om du har worksen eller S'en da du uansett må skifte delene, skal du ikke trimme er jo works kulere da stock S ikke går spesielt bra. med modsene jeg nevnte i stad får du 250-275HK Worksen har 200/210 hk :) Og den gp versjonen har vel 215 eller 216.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 jeg traff nesten da søta ;) solgte min til kollega, men mulig han også selger igjen nå da han vurderer bil til 600-700k ;) min gamle har ca 230hk og 100k+ i mods samt -alt- utstyr på optionlista. gp versjonene er litt tuffe, men tullete dyre. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingrid Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 er ikke så tullete dyre i usa og england.. bare her.. møkkaland! Edit: Du bomma med 10hk :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 sue me ingrid ;) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingrid Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 ok, gi meg din EX mini, sviker:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minilars Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 ny medlem her, har akkurat kjøpt meg en 2005 cooper cab, og vurderer å få litt mer kledelige "såler". spørsmålet er kan jeg sette noen 18" på denne, og vil det være greit å kjøre med? og om det evt bør gjøres noe senking. og hva den evt består i. alle forslag mottas med takk Siter 2005 mini cooper cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTI R RA Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Har forresten noen hjul tilsalgs som passer bra på MINI :) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=139192 Disse er i 16", men er optimalt for kjøreegenskapene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingrid Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 ny medlem her, har akkurat kjøpt meg en 2005 cooper cab, og vurderer å få litt mer kledelige "såler". spørsmålet er kan jeg sette noen 18" på denne, og vil det være greit å kjøre med? og om det evt bør gjøres noe senking. og hva den evt består i. alle forslag mottas med takk Jeg skal sette på 18" selv, og har da tenkt til å senke den litt:) Du kan høre med carFreak her, han har 18" på sin mini. Grattis med mini forresten! Det er en fräsh bil!:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 18 går finfint på min hadde jeg 18x8 for sommer og kosekjøring, typ hamann anniversary, spesiallagd for mini med riktig et og nav 17x7 for bane og R dek 17x7 for vinterdekk har også noen org 16" vinterdekk/felg liggende da disse ikke passet med de nye bremsene ;) men svaret er 18 går fint bare du har riktig ET og dekk jeg hadde 215/35/R18 på 18x8 ET 42 Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 BMW Mini er Bærumsfavoritten? :) Bærumskids må snart innse at det finnes andre biler og hehehehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg