Diablito2k Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 virker som at annlegget mitt krever mer strøm enn hva bilen kan generere.. min 90amp dyno ble nettopp brent etter en langtur med høy musikk.. så spørsmålet er vel enkelt å greit, trenger helst en større dyno. men hvor får jeg tak i slikt som passer bilen min og ikke koster rævhårene ? evt noen tips og trix til å få gereneret mer strøm ? takker så mye på forhånd Siter Don't Kill Me If Im Wrong ;) Audi 90, 2.2E 86' :pray *hobbyprosjekt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 http://www.excessiveamperage.com/ er vel verdt å prøve. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TLAudio Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 virker som at annlegget mitt krever mer strøm enn hva bilen kan generere.. min 90amp dyno ble nettopp brent etter en langtur med høy musikk.. så spørsmålet er vel enkelt å greit, trenger helst en større dyno. men hvor får jeg tak i slikt som passer bilen min og ikke koster rævhårene ? evt noen tips og trix til å få gereneret mer strøm ? takker så mye på forhånd Er det ikke en vrakhandler i nerheten av deg? Ellers er det et firma i USA som lager spesial dyno'er spesiellt for bilstereobiler.. Leta gjenom linkene mine,men finner den ikke..:( Kostet ikke all verden å kjøpe fra dem, selv med toll og frakt, så derfor jeg foreslår dette firma.. Som jeg alltså ikke har linken til lenger.. Siter Jan Ove Liseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoPat Skrevet September 6, 2005 Rapporter Share Skrevet September 6, 2005 Linken er ovenfor hvis du ikke skjønte det. Siter Mvh Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diablito2k Skrevet September 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 finnes det noe andre, kanskje litt mer nordiske som driver med slikt ? Siter Don't Kill Me If Im Wrong ;) Audi 90, 2.2E 86' :pray *hobbyprosjekt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JenkaRiPS Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Vet at Audi 100 '91-> med 2.3L ble levert med 120A dynamo. Vet ikke om muligens dette passer din motor (dersom det er en 2.2L du skal ha til) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Veldig ofte går det å bruke dynamo fra samme bil i dieselutgave. Så sjekk med en velassortert bilrekvisita butikk, de har sikkert dynamo til en Audi med 2,5 liter TDi motor på lager, da kan du ta med deg din egen dynamo og sammenligne, så vet du om den passer eller ikke. Når du vet hva som passer så kan du jo ringe rundt å høre om det er noen huggere som har en liggende:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corollapower Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Exxesive amperage er knallsaker! Betalte rundt 2500 ferdig i hånda for min 200A dynamo og har ennå ikke hatt noen problemer med den cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Exxesive amperage er knallsaker! Betalte rundt 2500 ferdig i hånda for min 200A dynamo og har ennå ikke hatt noen problemer med den cheers Det var veldig billig, hvor kjøpte du den da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JenkaRiPS Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Det var veldig billig, hvor kjøpte du den da?? Jeg tipper http://www.excessiveamperage.com/ ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Jeg tipper http://www.excessiveamperage.com/ ;) Er veldig rart om han klarer å kjøpe den fra USA til kun 2500kr, du kan jo sammenligne med hva en uorginal byttedynamo koster. Den koster hvertfall 2500-3000 kr. Og du må betale frakt fra USA, minst 500kr og så må du betale Norsk moms på kjøpesummen og på frakten. Bare lurer jeg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diablito2k Skrevet September 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 2500,- for en 200Amp dyno fra USA er jo nesten skambillig :D men mht til min dyno, så får jeg kanskje ny via garanti, får høre mer imorgen :) Siter Don't Kill Me If Im Wrong ;) Audi 90, 2.2E 86' :pray *hobbyprosjekt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Slette Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Exxesive amperage er knallsaker! Betalte rundt 2500 ferdig i hånda for min 200A dynamo og har ennå ikke hatt noen problemer med den cheers Hei! Trenger dynamo i min DB-Drag/Demo bil og har patet med han på Exxesive. Men betalte du ca.2500,- inkl. frakt og toll/moms o.l ?? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corollapower Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Jepp!! Koster ikke mere for en knalldynamo folkens Bestillte nettopp til en kompis av meg, forhåndsbetaler via http://www.paypal.com og da er frakta innkludert og da tilkommer bare toll og tull som i da jeg bestillte kom på 2-3 hundringser.. Den jeg nettopp bestillte kostet ca. 2150 NOK f.eks.. Så det er absolutt ikke noe dyrt folkens, et tips er også om det er mange som skal ha på samme tid og dere er mange nok så gir Nathan grupperabatt også:) Har hatt min innstallert i rundt et halvt år og ingen problemer enda, eneste er at dere må regne med å oppgradere litt kabler i motorrommet for å unngå kjedelige ledningssmelt og slikt tull:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coltern Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 Lages disse dynamoene til alle slags bil modeller eller? Har en mitsubishi colt -91 1.3Gl Skulle vel egentlig hatt ny dynamo ja :) Siter Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping. Bil: Mitsubishi Galant -97 G8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg