Gå til innhold

Våkn opp, Scania-folk!!!!!!!!!!!

Ranger emnet


Mrs Aero

Anbefalte innlegg

  • Svar 206
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk et prakteksemplar av den R500 forrige mandag.. Det er en helt utrolig nydelig bil å kjøre. Gode seter, god sittestilling, god rattjustering, god tilgang til det meste (kontrollene på rattet). Deilig å få retarder'n på rattet, slippe å lene seg frem til dashbordet som i 4 serien. Har kun go'ord om denne bilen, en gang Scania, alltid Scania!

 

King of the Road, uten tvil :)

`00 Volvo V70 R AWD

CE lappen tilbake igjen!! Takker fylkeslegen for å vise vett! :D

Scania 164 580

VolvoForum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den eneste gode lastebilen er den med ryggekamera og fjernkontroll til liften !

 

Hmm.. Men etter dine kriterier så er t.o.m Man'en min en god lastebil... Er jo direkte farlig uten ryggekamera... Stooor blindsone.. Og fjernkontroll sparer man MYE tid på å ha,.... Jeg jobber forresten for Linjegods (Skjønhaug Godsruter) distribusjon.. Mye rygging, og liften blir hyppig brukt.. Uten ryggekamera og fjernkontroll hadde jeg sluttet på dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Men etter dine kriterier så er t.o.m Man'en min en god lastebil... Er jo direkte farlig uten ryggekamera... Stooor blindsone.. Og fjernkontroll sparer man MYE tid på å ha,.... Jeg jobber forresten for Linjegods (Skjønhaug Godsruter) distribusjon.. Mye rygging, og liften blir hyppig brukt.. Uten ryggekamera og fjernkontroll hadde jeg sluttet på dagen..

 

hehehe...

 

Jobber for linjegods selv..kjørte stykkgods.. helt livsnødvendig med de 2 tingene..

 

Men nå kjører jeg parti så nå har jeg ingen av delene lengre. men savner de ikke når jeg kjører på containere :D

 

men jeg bryr meg lite om hvilken bil jeg kjører..

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som om det er et par som kjører lastebil her inne på forumet. litt overraskende, men ikke en dårlig ting.

 

nå om dagen så kjører jeg en MAN TGA25.480. bilen er ikke et år gammel en gang. skikkelig digg bil å kjøre, bortsett fra på et par punkter. klarer meg egentlig fint uten kamera, men luftsystemet er treigt som juling på den. kjører containere for posten denna og neste uke.

jeg jobber for et firma nedi oslo som heter rent a driver, og siden jeg begynte der så har jeg kjørt:

 

MB atego (7.5t)

volvo fl7 (7.5)

en MB som jeg ikke aner betegnelsen på, den er like gammel som meg tror jeg.

volvo fm12 (bil og kjerre)

MB actros (bil og henger)

volvo fh12 (bil og henger)

volvo fh16 (bil og henger)

man tga25.480 (bil og kjerre)

 

syntes det er skikkelig digg med variasjon jeg da. :drive2

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

danern: unskyld meg kammeratt, hva er galt med volvo? du kjører jo 2førr sjøl, så ser ikke helt problemet?;)

 

men scania er fine biler de og! flott det bilde av han som dro den dumperen!

 

 

Hehe..volvo er helt klart supre biler de og! Men når det kommer til lastebil har jeg blitt lært opp av pappa til at det skal være scania logo på rattet og v8 under setet m'm

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde forresten en ganske ny Volvo i dag. (liten skranglegods bil, liten motor). Vel.. Vinglete, elendig feeling på duppedittene.. Var deilig å komme tilbake til Man'en min :D

 

Kjører en ny volvo nå.. 240 eller hva det står på siden av den..

Finnes ikke motor i den.. flau når full lasta vogntog kjører forbi fordi en ikke klarer å holde 80 opp en liten bakke!!

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får legge ved noen bilder av den nye trekkeren jeg fikk i slutten av september; Scania R500 Topline 6*2 som erstatta ein 124 420 Topline.

Var litt forskjell på farten opp bakkene hverfall, samt at den er mye deiligere å kjøre. Sjefen tok å bestilte 2 heilt like biler; R500 Topline med 700l dansketank, og batterier flytta til skapet på høyre side, men luftankene er flytta inn under trekkeren.

 

show_image_stream.php?bid=28042072&dx=362&dy=483

 

show_image_stream.php?bid=28042124&dx=580&dy=435

"Dansketanken" på 700l

show_image_stream.php?bid=28042055&dx=580&dy=435

Skapet der batteriene sitter

 

show_image_stream.php?bid=28042000&dx=580&dy=435

 

show_image_stream.php?bid=28042227&dx=580&dy=435

ein fin liten detalj..

 

 

Uheldigvis er det ikke så mye utstyr på den. Ganske standard egentlig

04 Volvo S80 D5

10 Volvo FH 540 6*2

Idrett Lukter svette, Sport lukter bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får legge ved noen bilder av den nye trekkeren jeg fikk i slutten av september; Scania R500 Topline 6*2 som erstatta ein 124 420 Topline.

Var litt forskjell på farten opp bakkene hverfall, samt at den er mye deiligere å kjøre. Sjefen tok å bestilte 2 heilt like biler; R500 Topline med 700l dansketank, og batterier flytta til skapet på høyre side, men luftankene er flytta inn under trekkeren.

 

show_image_stream.php?bid=28042072&dx=362&dy=483

 

show_image_stream.php?bid=28042124&dx=580&dy=435

"Dansketanken" på 700l

show_image_stream.php?bid=28042055&dx=580&dy=435

Skapet der batteriene sitter

 

show_image_stream.php?bid=28042000&dx=580&dy=435

 

show_image_stream.php?bid=28042227&dx=580&dy=435

ein fin liten detalj..

 

 

Uheldigvis er det ikke så mye utstyr på den. Ganske standard egentlig

 

stilig bil! dansketank er kult;) hehe. Fattern har skinnstoler i sin, de er ihvertfall utrolig digge å sitte i! stor forandring fra den "eldre" modellen hehe.

 

hvis det er til noen interesse, ta en titt på http://www.lastebilen.no , der er det en del scania bilder;) og et lite forum for de som interesserer seg for det og hehe.

ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår