Gå til innhold

Dynamo i trondheim?

Ranger emnet


CorraDon

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en dynamo til en corrado g60, 90 mod, liggende i trondheim? Noen som vet om det passser fra noen andre vw, golf II/III e.l?

Bilen lader ikke, selv om jeg har skiftet regulator! Noen forslag?

 

Omtrent alle VAG bilene går om hverandre, så skal være fullt mulig å bruke en dynamo fra f.eks. en Golf III 1,8...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke brudd på ledning, sjekket dette... Det er et rimelig nytt Gelebatteri, brukt i en mnd, så skal vel ikke være det heller... Det tar også i mot ladning fra annen bil! Løsnet strømledningen på dynamoen og berørte den inntil skruen for å se om det kom gnister(Tyder på kortsluttning inni dynamoen), men det gjorde det dessverre ikke... Så nå er jeg bare enda mer usikker, skjønner ikke hva dette kan være! Får vel bare håpe noen har en dynamo liggende eller vet om det passer fra golf etc..

 

Takk for all hjelp hittils!

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke brudd på ledning, sjekket dette... Det er et rimelig nytt Gelebatteri, brukt i en mnd, så skal vel ikke være det heller... Det tar også i mot ladning fra annen bil! Løsnet strømledningen på dynamoen og berørte den inntil skruen for å se om det kom gnister(Tyder på kortsluttning inni dynamoen), men det gjorde det dessverre ikke... Så nå er jeg bare enda mer usikker, skjønner ikke hva dette kan være! Får vel bare håpe noen har en dynamo liggende eller vet om det passer fra golf etc..

 

Takk for all hjelp hittils!

 

Målt spenning direkte på dunamo? Og målt motstand mellom sleperinger?

 

Jeg tipper du må ha dynamo fra PG, men har ik AKTE her. Du kan kanskje bruke innmat fra annen dynamo, men brakettene på chassis passer neppe, samt at drivhjulet kan være litt vanskelig. Det er jo og slik at de bilene med strikkmotor også har sykkeldynamo, og det er kanskje en grunn til at du har gelébatteri? Stereo?

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, målt spenning direkte på dynamoen, ingenting der.. Har ikke målt motstand mellom sleperingene da! Hva og hvor er de egentlig?;) Er en grunn med gelebatteriet ja, men anlegget sitter ikkke i nå, og tv etc er koblet ut!

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, målt spenning direkte på dynamoen, ingenting der.. Har ikke målt motstand mellom sleperingene da! Hva og hvor er de egentlig?;) Er en grunn med gelebatteriet ja, men anlegget sitter ikkke i nå, og tv etc er koblet ut!

 

Sleperingene er de to kobberringene som børstene soper imot. Dersom det er kortslutning eller brudd der (viklingene) er dynamoen moden for overhaling. Da blir det jævla lite spenning. Har du motstand der, men ikke kortslutning så er det håp for at det bare er kontaktfeil på relé eller noe.

 

Går børstene imot sleperingene?

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ser ut til at børstene går på sleperingene! Har nå også funnet en dynamo på en hugger her oppe fra en passat g60 89 mod, får håpe det passer! Må bare ha så jeg kommer gjennom eu-kontroll og ned til oslo i helgen... Får heller bytte over til den høyglanspolerte jeg har nå da;)

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ser ut til at børstene går på sleperingene! Har nå også funnet en dynamo på en hugger her oppe fra en passat g60 89 mod, får håpe det passer! Må bare ha så jeg kommer gjennom eu-kontroll og ned til oslo i helgen... Får heller bytte over til den høyglanspolerte jeg har nå da;)
OK. Så lenge det er fra PG (som jo og står i passelatene) så passer det. Ikke noe problem å hive over chassis fra den ene til den andre så du slipper å polere opp igjen. Ta gjerne å klabb i noe nye lagre da, og de nye delene du hadde kjøpt til denne...

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår