thklinge Skrevet August 26, 2005 Rapporter Share Skrevet August 26, 2005 Halla! Jeg kjørte en Lexus LS430 for en tid tilbake, og den hadde lys i sidespeilene, vendt nedover, slik at man ser hva som er foran dørene før man går inn. Nytteverdien er vel ikke sååå ekstrem, ettersom jeg generellt ikke er så redd for sølepytter, men det ser jævlig kult ut :D Anyways, nok smalltalk. Bilen som skal få oppgraderingen er Astraen der borte: <-- Jeg hadde noen hvite superbright-dioder liggende. Type L200CW8KB-12D. Koster 30.- stykket på Elfa. Tanken var å ha 6 i hvert speil. Problemet er at jeg har laaange dører, og de må derfor være vinkla ganske mye bakover for å lyse foran der man faktisk går inn. Hadde vel kanskje vært enklere å montere lysa i sideskjørta, menmen. Utgangspunktet: For noen uker siden var jeg utsatt for hærverk på bilen (Se denne tråden) og dermed har jeg et skadet speil jeg kan utforske litt med. Speilene er naturligvis elektrisk justerbare og oppvarmet så det er ikke akkurat godt med plass i speilhuset, men jeg fikk merket av et område der diodene får plass. Og så langt kom jeg på en time.. Litt kjapp beregning tilsier at jeg på 14,7V trenger en motstand på ca 330 ohm for å få 5V over dioden og 30mA. Tenkte å koble dette på samme kurs som kupèlyset. Dermed vil de tennes når jeg låser opp bilen med fjernkontrollen, og fade inn og ut. :) I tillegg har jeg planer om å montere en liten oransj didoe inni dørhåndtaket, inne i bilen. (A`la nyere Audi) Men det blir en annen tråd. Ser bra ut i speilet, og det er plass slik det er plassert nå. Kommer tilbake når jeg har loddet litt mer og montert i speilet. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet August 26, 2005 Rapporter Share Skrevet August 26, 2005 Tråden burde vell heller ligge i "how to" forumet... ikke at det gjør meg noe at den ligger her altså:P btw: kan sikkert bli fett det der:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlos Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Morsomt å se at folk er fantasifull! Stå på TH! Blir bra om du får det til! :driving Siter Audi S3 2001 xAudi A3 VW-Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet August 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Jau! Funka fint som fy det, endte opp med et oppsett med fire dioder i hvert speil. To vinkla mye bakover, og to litt mindre bakover. Diodene er limt fast i speilhuset og kabler lagt inn i bilen. Så nå må jeg bare få lagt no kabler inni bilen så er jeg i mål. Glemte å ta bilder underveis, men skal få tatt no når det er strøm på diodene. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 ps. nå selger biltema lysdiodeblinklys inni sånn fleksibel gummidings. man kan sikkert skjære opp slike og ta ut diodene derfra.. bare tips for andre som vil gjøre tilsvarende. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Jækli tøft :D Men, jeg har mine tvil om at de vil fade da :) Dioder har en tendens til å bare virke på 20/30mA. Uansett, vil ikke døren være i veien om den skal lyse ned forran bena dine? Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet August 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Er en haug med biler som har lys under døra, A6, Golf IV, osv. Men poenget her var å få lys foran døra før du i det hele tatt er nært den. Når du da åpner døra har du sett søledammen og ungått å tråkke i den. :) Men som sagt tidligere, nytteverdien er ikke ekstremt høy... Men gøy? ja. ;) Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 :bump Flytta denne fra \prosjekt til \teknisk i mangel av et bilelektrikkforum. PS! Hva skjedde? :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Det ble ferdig :) Diodene dimmet bedre enn jeg hadde håpet på, men gløder ikke så lenge som interiørpærene gjør, naturligvis. Skal se om jeg finner noen eksteriørbilder der lysene er tent, mener jeg tok noen. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Gjerne noen close-ups av monteringen også! :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Jeg har gjort dette på golfen min. Lyser bedre i virkeligheten enn på bildet. Skal montere coming home/leaving home imorgen håper jeg Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Skal montere coming home/leaving home imorgen håper jeg DIY på coming home/leaving home opplegget! Lett etter noe lignende selv! Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Desember 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 Da var Leaving Home montert.. utrolig enkelt når jeg endelig fant et produkt jeg har lett lenge etter.. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&item=370118713662 Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg