Gå til innhold

Hva slags plast er det på toppen av radiatoren?

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

Hei, har fått en liten rift på plastikken på radiatoren min, like ved påfyllingshullet. Har prøvd å lime det, men limet tåler tydeligvis ikke trykket/varmen i radiatoren, og det sprekker opp igjen og kjølevæske tyter ut. Har nå kommet så langt at jeg vil prøve å plastsveise igjen riften, men da må jeg vite hva slags plast dette er.

Er det noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Kjøp ny radiator. Plasten er så sprø etter 10-12 år at det er ikke vits i å lime. My er ikke såå dyr, og det er en viktig komponent for motoren din.

 

*-Min sprakk igår på japsetreffet, men det kom ikke væske ut av sprekken. Snakk om flaks. Ny blir kjøpt inn idag.

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problemet i fjor. Ga til slutt opp og kjøpte ny. Ingenting fikk den tett. Forsøkte å sveise den, men plasten bare kokset. Tips - ring til en bilopphugger og hør om de har ny radiator (hvis ikke de har så kan de se om noen andre har det inne). Fikk min for 1700,- inkludert frakt og moms, mens Mazda skulle ha 3400,- + moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Kjøp ny radiator. Plasten er så sprø etter 10-12 år at det er ikke vits i å lime. My er ikke såå dyr, og det er en viktig komponent for motoren din.

 

*-Min sprakk igår på japsetreffet, men det kom ikke væske ut av sprekken. Snakk om flaks. Ny blir kjøpt inn idag.

 

Hei, er radiatorene fra GT-R og andre 323 BG helt identiske, eller må jeg kjøpe radiator til GT-R?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to gtx'er tidligere og begge sprakk radiatoren på. Den ryker under der overløpslangen knekker i en liten sving oppå radiatoren. Jeg kjøpte ny radiator til begge bilene hos et firma som heter Andersens Bilradiator i oslo. Adressen er Enebakkveien 38 0657 OSLO

TLF 22196211

Jeg har fremdeles kvitteringen etter at jeg kjøpte den forrige radiatoren i fjord sommer og den kostet 1550kr. Helt lik den orginale og fungerer like bra.

88 Cosworth 2wd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to gtx'er tidligere og begge sprakk radiatoren på. Den ryker under der overløpslangen knekker i en liten sving oppå radiatoren. Jeg kjøpte ny radiator til begge bilene hos et firma som heter Andersens Bilradiator i oslo. Adressen er Enebakkveien 38 0657 OSLO

TLF 22196211

Jeg har fremdeles kvitteringen etter at jeg kjøpte den forrige radiatoren i fjord sommer og den kostet 1550kr. Helt lik den orginale og fungerer like bra.

 

Hei, er på samme stedet radiatoren min har sprukket også.

Du har vel ikke tilfeldigvis et delenummer, e.l. på kvitteringen? Så jeg slipper å komme med målene på radiatoren, hvis det ikke skulle være nok å si at jeg skal ha en radiator til en Mazda 323 GT-R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er på samme stedet radiatoren min har sprukket også.

Du har vel ikke tilfeldigvis et delenummer, e.l. på kvitteringen? Så jeg slipper å komme med målene på radiatoren, hvis det ikke skulle være nok å si at jeg skal ha en radiator til en Mazda 323 GT-R.

 

Hei.

 

Du skal ha radiator med nummer 39452. Det er Mazda 323 1990- med AT (automat).

 

Løp og kjøp !

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår