Gå til innhold

Spørsmål: Volten på linjeutgangene!

Ranger emnet

Coltern

Anbefalte innlegg

Hello, får snart ny spiller, og sånn som jeg forstår det så gir spilleren ut 6.5V på linjeutgangene!, men leste at forsterkeren min kan ha en maks inngagsvolt på linjeutgangene på 5.9V, eller har jeg forstått dette feil? :/

Spiller

Forsterker

Har en forsterker til men det er ikke SPM nå!

Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping.

Bil: Mitsubishi Galant -97 G8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra en moderator på zapco.com forumet.

"Don't take the 6.5V as gospel. That is usually the maximum they can measure and not unclipped. I usually start @ 4 with Pioneer decks."

så den gir nok ikke mer en forsterkeren din klarer. bare en fordel med høy spenning fra spilleren, det betyr lavere gain på forsterkeren, og mindre fare for støy. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra en moderator på zapco.com forumet.

"Don't take the 6.5V as gospel. That is usually the maximum they can measure and not unclipped. I usually start @ 4 with Pioneer decks."

så den gir nok ikke mer en forsterkeren din klarer. bare en fordel med høy spenning fra spilleren, det betyr lavere gain på forsterkeren, og mindre fare for støy. :)

Ja veit dette, men da er det sikkert ikke noe problem.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp i manualen til deh-7600mp og der ser det ut til at nominell v er 2.3 :magic

Kan det stemme?

Står dette på pioneer sine hjemme sider!

Max. preout voltage (V / Ohms) 2,2 (DEH-P7600MP)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello, får snart ny spiller, og sånn som jeg forstår det så gir spilleren ut 6.5V på linjeutgangene!, men leste at forsterkeren min kan ha en maks inngagsvolt på linjeutgangene på 5.9V, eller har jeg forstått dette feil? :/

Spiller

Forsterker

Har en forsterker til men det er ikke SPM nå!

Som det allerede er gjort rede for, så blir ikke dette noe problem uansett.

Men jeg vil gjerne fortelle at om du er nysgjerrig, så kan du ganske enkelt måle utgangspenningen på spilleren din selv:

- Lag eller last ned en 0 dB sinus på et sted mellom 20 Hz og 20 kHz (som er normalt arbeidsområde for en spiller/forsterker)

- Koble av alle signakabler, slik at det ikke er lyd i verken høyttalere eller sub

- Spill sinusbølgen, som du har brent på en CD, på max volum

- Mål AC spenningen på signalkabelen, som kommer fra spilleren, med et multimeter (+ er tappen i midten og - er kappen rundt).

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det allerede er gjort rede for, så blir ikke dette noe problem uansett.

Men jeg vil gjerne fortelle at om du er nysgjerrig, så kan du ganske enkelt måle utgangspenningen på spilleren din selv:

- Lag eller last ned en 0 dB sinus på et sted mellom 20 Hz og 20 kHz (som er normalt arbeidsområde for en spiller/forsterker)

- Koble av alle signakabler, slik at det ikke er lyd i verken høyttalere eller sub

- Spill sinusbølgen, som du har brent på en CD, på max volum

- Mål AC spenningen på signalkabelen, som kommer fra spilleren, med et multimeter (+ er tappen i midten og - er kappen rundt).

Mvh

Stian

Ok, takker :), kanskje dette blir prøvd.

Men blir nok desverre en stund til jeg får spilleren! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider