Gå til innhold

3 lys tent bak?

Ranger emnet

x8|volvo

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

på min har jeg bare satt 5w pære i tåkelysholderen, og lodda en ledningstumå fra plusen på kjørelysholderen, og til plussen på tåkelysholderen, da lyser det hele tiden..eneste er at tåkelyset har anderledes reflektor, så du ser forskjell på de tre lysene..men tenker det hjelper litt på å sprøyte på litt sotespray, så blir aølle litt "uklare"

men som sagt, lodde på en ledning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min har jeg bare satt 5w pære i tåkelysholderen, og lodda en ledningstumå fra plusen på kjørelysholderen, og til plussen på tåkelysholderen, da lyser det hele tiden..eneste er at tåkelyset har anderledes reflektor, så du ser forskjell på de tre lysene..men tenker det hjelper litt på å sprøyte på litt sotespray, så blir aølle litt "uklare"

men som sagt, lodde på en ledning

Men lodding er jo unødvendig... Bare flytte en ledning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell litt mer om denne ledningen!

Hvilken er det og hvor skal den ? Tærer det på kontakter og slikt ?

Ledningen jeg mener sitter i sikringsboksen med kabelsko..

Grunnen til at den må flyttes er at da har man tåkelys selv om man setter på Fullt lys.. Volvo har jo den geniale patenten med at Tåkelys går av når en slår på fullt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå veit ikke jeg åssen lysa dine tryller, men på 740'en la jeg opp grøftlys/tåkelys fremme sjøl(orginalt) og da hadde jeg tre valg hvilke lys de skulle lyse sammen med. dette valgte jeg ved å plassere en ledning relèet skulle hente styrestrøm, sånn at de ikke lyste sammen med f.eks fjernlys, men tåkelysa bak, virker IKKE sålenge jeg ikke har fult lys fremme(nærlys/fjernlys). altså så lenge jeg hadde park eller kjørelys, virka de ikke, og det er jo logisk, for om det er så mye tåke at du føler trang for å bruke tåkelysa bak, nytter det jo lite med kjøre/park lys fremme!? da har en jo på fullt fremme og!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå veit ikke jeg åssen lysa dine tryller, men på 740'en la jeg opp grøftlys/tåkelys fremme sjøl(orginalt) og da hadde jeg tre valg hvilke lys de skulle lyse sammen med. dette valgte jeg ved å plassere en ledning relèet skulle hente styrestrøm, sånn at de ikke lyste sammen med f.eks fjernlys, men tåkelysa bak, virker IKKE sålenge jeg ikke har fult lys fremme(nærlys/fjernlys). altså så lenge jeg hadde park eller kjørelys, virka de ikke, og det er jo logisk, for om det er så mye tåke at du føler trang for å bruke tåkelysa bak, nytter det jo lite med kjøre/park lys fremme!? da har en jo på fullt fremme og!?!?

240 ogrinalt.. Den slår av tåkelyset når en setter på fullt lys.. ikke nærlys.

Grunnen er at når det er så tåkete at tåkelys skal brukes.. ser en ingen ting med Fullt lys, men må dimme. logisk ?

Edit: Fullt lys = Fjern lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de siste editen der kjøper jeg;) hehe sånn jeg tenker lysene på volvo er park-kjøre-nærlys(fullt lys) og såå kommer fjernlys..

men da er vi enige;)

lodd på den 15-20cm lange ledningen så slipper du hele dritten;)hehe

men en ting forresten, å ha lys i hele rekka bak er jo en utseendeting, dvs. sånn i sentrum og på bensinstasjoner å sånn, og er jo ikke vanlig(ihvertfall ikke stavanger) å ha fjernlys der!? så da er det egentlig ikke så veldig farlig..sålenge de virker sammen med park/kjøre, som også oftest kombineres med grøft..sånn for utseende igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meiner at på min har jeg bare putta inn 5watts pærer der, satt på tåkelysbrytern, og that's it.. alt lyser som det skal uansett.. babyhmm?

Tror jeg må sjekke det ut neste gang jeg er hjemme hos bilen, jeg.. Hmmm

Men kan ikke huske at tåkelysa har skrudd seg av når jeg har hatt på fulltlys..

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med meg forsvant tåkelysa bak når jeg hadde på langlys.. Men med meg var det jort slik at d var satt en kabelsko inn på øverste pole til lampa i midten nede, og bort på øverste pole på tåkelyset og samme på andre sida..

Dette funka, men tror det ble for stor påkjenning for den ene ledningen som kommer med strøm til kjørelysa bake..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider