sigheri Skrevet November 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 Du står på du! Blir bra denna bilen :) Har du bestemt deg for no felger enda eller? Synes de første felga du hadde var gromme jeg. Hilsen Trond Har ikke funnet noen felger enda... Enda på utkikk :watchout De andre hadde feil boltsirkel. Og vil helst ikke ha spacere... Siter 1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red. 1998 Ford Mustang 3,8V6 1995 Chevrolet Astro EXT AWD 2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigheri Skrevet November 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Begynte sånn smått å lakkere motorrommet idag..... Bilder kommer Siter 1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red. 1998 Ford Mustang 3,8V6 1995 Chevrolet Astro EXT AWD 2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigheri Skrevet November 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Ikke ferdig enda.... tar litt og litt.... Slik ser det ut foreløpig... Siter 1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red. 1998 Ford Mustang 3,8V6 1995 Chevrolet Astro EXT AWD 2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigheri Skrevet Desember 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 En liten update........ har ikke fått gjordt så alt for mye i det siste, men det jeg har gjordt er... Lakkert ferdig motorrommet Tatt ut hele dashbordet begynt pussing og lakkering av bagasjerommet Leter fremdeles etter felger, seter og bur. + noen som vet hvor man kan få kjøpt ny takluke? (vet det er noe dritt disse lukene, men siden den er der vil jeg heller ha en ny istedet for å sveise igjen...... God jul foresten Siter 1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red. 1998 Ford Mustang 3,8V6 1995 Chevrolet Astro EXT AWD 2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigheri Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Et par bilder fra bagasjerommet under restaurering..... Siter 1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red. 1998 Ford Mustang 3,8V6 1995 Chevrolet Astro EXT AWD 2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aero Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Har lest til øyet blir stort og vått :) Min første bil var en -77 modell akkurat maken til denne, dønn rustfri, lysblå metallic med lysebrunt interiør Jeg savner den enda mer når jeg ser dette ... men er nok greit med mere motor, jeg husker den ikke som noen racerbil med sin elleville 1200 motor :p Siter -98 Saab 9-5 - Gamle Svarten -74 Saab 96 V4 - Den grønne rønne Have Turbo .. will travel .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 går på top ti lista mi, en av de råeste bilene jeg har sett (gamle da;)) Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigheri Skrevet Januar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Har lest til øyet blir stort og vått :) Min første bil var en -77 modell akkurat maken til denne, dønn rustfri, lysblå metallic med lysebrunt interiør Jeg savner den enda mer når jeg ser dette ... men er nok greit med mere motor, jeg husker den ikke som noen racerbil med sin elleville 1200 motor :p Takker for ros. Denne har faktisk vært lyseblå med lysebrunt interiør..... reg nr: VD ***** Siter 1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red. 1998 Ford Mustang 3,8V6 1995 Chevrolet Astro EXT AWD 2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigheri Skrevet Januar 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Sitter her og vurderer motor alternativer..... Er blitt usikker på hva jeg skal velge Har tre alternativer...... 4AGZE kompressor motor 4AGE black top 20V Begge disse er favorittene, men er noe problematisk med tanke på at de er orginalt fra biler med feilhjuldrift og med tanke på deler. f.eks girkasse, motorfester, innsug+++ Så har jeg et alternativ til, men det er av "feil" merke..... men er derimot satt rett vei fra starten av...... Nissan CA18DET Et annet pluss er jo at man får en 200sx delebil fra england e.l. for en slikk og ingenting..... Er litt usikker her... Noen meninger? Siter 1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red. 1998 Ford Mustang 3,8V6 1995 Chevrolet Astro EXT AWD 2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Jeg vil si ca18 har en noen del fordeler som: pris, deletilgang? og det at den er lagd for rettstilling. Men så spørs det da om du får mange på nakken av å sette Nissan motor i Toyota'n :) Hilsen Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Motorfester etc har ingenting å si, da de som er fra AE86 kan settes rett på de tverstilte motorene. Men uansett passer vel ikke de til bilen? Om du skal bruke GZE, Må du muligens drive og snu på innsug etc, og det er jo heller kjedelig. Med en 20v svarttopp, kan du bare kjøre uten plenum, og trenger kun denke på vannuttak og fordeler, som blir pekende inn mot torpedoveggen. Med ca18 mister du en del respons. Det er lfm på den i motsetning til 4a-ge, og den reagerer ganske tregt når du går av/på gassen. Men for all del, det er en bra motor! Den er dog ikke like turtallsvillig, grunnet at det større volumet er kun i slaglengde. Jeg stemmer for 20v :thumb Edit: Hånda v-tækk er jo fint alternativ? Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Motorfester etc har ingenting å si, da de som er fra AE86 kan settes rett på de tverstilte motorene. Men uansett passer vel ikke de til bilen? Om du skal bruke GZE, Må du muligens drive og snu på innsug etc, og det er jo heller kjedelig. Med en 20v svarttopp, kan du bare kjøre uten plenum, og trenger kun denke på vannuttak og fordeler, som blir pekende inn mot torpedoveggen. Med ca18 mister du en del respons. Det er lfm på den i motsetning til 4a-ge, og den reagerer ganske tregt når du går av/på gassen. Men for all del, det er en bra motor! Den er dog ikke like turtallsvillig, grunnet at det større volumet er kun i slaglengde. Jeg stemmer for 20v :thumb Edit: Hånda v-tækk er jo fint alternativ? Var først og fremst ikke motorfester jeg tenkte på, da jeg regna med at dette måtte lages uansett. Tenkte mer på at det er lettere å bruke girkassa fra 200sx i denne bilen. Regner også med at dette blir billigere enn å mikse svinghjul/clutch som skal matche en annen girkasse. En annen ting er som du sier innsug, men der har vel kanskje ca18 en turbo som kommer i konflikt med bremsekraftforsterker/styring. Trimmulighetene med turbo er jo også en fordel. Men respons er jo jette kul det også, og kjapp sugis passer jo best i gammel grombil. Men valget er ditt sigheri og uansett hva du velger av disse alternativene tror jeg bilene blir underholdene :) Hilsen Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigheri Skrevet Januar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 Er enig med begge. Har selv mest lyst på 20V, men deletilgangen er litt værre på den kontra CA18DET.... F.eks girkase.... Skidracer: er Fordeleren også i veien på 20V? Siter 1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red. 1998 Ford Mustang 3,8V6 1995 Chevrolet Astro EXT AWD 2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D|STURBD Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 ca60? sikker på at du ikke mener ta60 som er bakhjulstrekkercarinaen som var siste "Mk1" før fremmtrekkerne overtok? har hatt en sånn en:P eller.. er ca60 coupeversjonen? Siter eier for øyeblikket 2x:P en svart bmw 525i e34 å en toyota carina 2:P Panasonic cq-8301n spiller, alpine ivx-c806r spiller Alpine Type r 12", helix a4 12" polk momo høytalere Power-Acoustik gothic 1600, og lanzar heritage 2400 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 Er enig med begge. Skidracer: er Fordeleren også i veien på 20V? Det er KUN på 20v at fordeleren er i veien. ZE er jo en vanlig 4A-GE med andre stempler+ noe annet småtteri løst rundt. Den har fremdeles fordeleren ut på siden, der den bør være. Girkasse er vel ikke noe problem? Det får man fra fensport. Koster bare noen 100lapper :) Jeg tror muligens også Tercel 4WD har samma kassa, eller om mulig delvis identisk. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.