Gå til innhold

kjøpt meg en golf til!

Ranger emnet


RSS

Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

*bensinpumpe fra G1 gti(skal holde samme trykk som pumpa som sitter på g2 16v, i følge autodata)

*bensintank G1 gti

*ligger rettur der fra før av, så er vel bare og koble seg på?

*motorfester, dem må jeg vel ta fra G1 gti?

*skal bruke G1 gti kasse, så da hører vel clutch og svinghjul fra G1 og med...

*grenrør, hva bør jeg gjører her.. kjøpe grenrør til G1 gti og forlenge det, for det blir vel akkurat litt for kort?

og hvilken dim bør jeg ha på eksosen?

*elektriske, hva er det som er enklest? kontaktene til ledningsnette på motoren passer i sikkringsboksen, men ledningene sitter ikke på riktig sted, så det må gjøres om eller ta hele ledningsnette fra golf 2, hvis dette passer med resten av bilen(?)

 

Hvis du har 1,5 fra før så har du riktige motorfester...flytter bare over festet på gearkassa fra 1,5 over.

Det enkleste er jo å få tak i en GTI delebil og slenge over el + bremser og stabstag fra denne.

Grenrør er det samme som Scirocco2 16v og 2,5" er en grei dim.

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har 1,5 fra før så har du riktige motorfester...flytter bare over festet på gearkassa fra 1,5 over.

Det enkleste er jo å få tak i en GTI delebil og slenge over el + bremser og stabstag fra denne.

Grenrør er det samme som Scirocco2 16v og 2,5" er en grei dim.

 

ja, er 1,5 jeg har fra før av.. skal sette inn en 1.8 16v(kr)

ledingsnett mener jeg at jeg har 2stk av til gti, hvis jeg leiter litt...

har allerede bytta om bremser og understell foran, bak har jeg ikke hatt tid til enda...

men åssen skal jeg gjøre med det elektriske til motoren? det fra G1 gti passer vel ikke til den motoren?

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du nettet fra en '83 GTI så passer det perfekt!

Får du tak i 16V innsug fra en Scirocco eller sveiser alu så blir plassering av luftfilter perfekt også ;)

 

så bra! så for meg noen timer ombygging av kontakter jeg nå:)

jeg sveiser alu ja, mener du og flytte inntake til lufta til andre siden av innsuge?

men åssen finner jeg ut om ledningsnette er til gti? er ikke 100% sikker om det er det... for om det er fra '83, så er det vel flatsikkringer, eller hva du vil kalle det..

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men åssen finner jeg ut om ledningsnette er til gti? er ikke 100% sikker om det er det... for om det er fra '83, så er det vel flatsikkringer, eller hva du vil kalle det..

 

Det ser man meget enkelt på antall kontakter på motornettet: På GTI er det fire kontakter som skiller seg ut på motorledningsnettet ift. nett til forgassermotor:

 

- Blå topolet stikker: Kaldstartsdyse.

- Brun topolet stikker: Tempføler.

- Grønn topolet stikker: Styretrykksregulator.

- Svart topolet stikker: Tomgangsstabilisator/omluftventil.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser man meget enkelt på antall kontakter på motornettet: På GTI er det fire kontakter som skiller seg ut på motorledningsnettet ift. nett til forgassermotor:

 

- Blå topolet stikker: Kaldstartsdyse.

- Brun topolet stikker: Tempføler.

- Grønn topolet stikker: Styretrykksregulator.

- Svart topolet stikker: Tomgangsstabilisator/omluftventil.

 

da har jeg hvert ute og sjekka, det ene el-nette jeg hadde var jo alt til motoren klippet bort! men på det andre fant jeg dem kontakte du nevnte:)

men jeg trenger vel ikke og bytte i hele bilen? er vel bare og plugge det i sikkringsboksen som sitter i bilen?

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg hvert ute og sjekka, det ene el-nette jeg hadde var jo alt til motoren klippet bort! men på det andre fant jeg dem kontakte du nevnte:)

men jeg trenger vel ikke og bytte i hele bilen? er vel bare og plugge det i sikkringsboksen som sitter i bilen?

 

Motornettet, nettet fra boksen og bakover (ledninger til bensinpumpa er eneste forskjellen) og nettet til tenningsanlegget (eget nett) er de forskjellene jeg kommer på i farta. Da skal det bare være å stappe pluggene på rett plass i sikringsboksen.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motornettet, nettet fra boksen og bakover (ledninger til bensinpumpa er eneste forskjellen) og nettet til tenningsanlegget (eget nett) er de forskjellene jeg kommer på i farta. Da skal det bare være å stappe pluggene på rett plass i sikringsboksen.

 

skal se litt nærmere på dette i morgen og sette meg litt mer inn i det... etter en 15 timers arbeidsdag, så er det ikke en bunt med ledninger som frister mest, hehe

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må nok se på det el-nette litt seiner, har ikke tid.. døgnet skulle hatt noen timer ekstra!

 

tilbake på det med eksos, planen var og kjøpe grenrør og bygge resten.. men det blir det nok ikke tid til... så har titta litt på supersprint http://www.supersprint.com/a_prodotti.asp?modello=vwgol104

åssen vil lyden bli uten 322306 Front exhaust, altså bare ha bakre lydemper?

vil ikke noe sånn at det bråker mer en det går, hehe

 

men trenger fortsatt deler, det jeg må ha nå er:

svinghjul, olje kjøler og starter

alt fra G1 gti... så hvis det er noen som har det, som ikke bor altfor langt unna.. gi meg beskjed, det haster litt.. takk!

 

Edit: bilen skal til lakkering om 2 uker! fortsatt ikke finni ut hvilken farge jeg skal ha! hehe... var hos han som skal lakke den om fredagen og så på noen fargekart, blei bare enda mer usikker på hvilken farge jeg skal ha, hehe...

tenkte litt og ha den grønn, men en litt mørkere kanskje... kom med forslag da folkens!

 

mvh Rune

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da har det hvert litt skruing i helgen, har fått gjort litt!

 

IM002258.jpg

IM002260.jpg

IM002261.jpg

her er den gamle sliteren

IM002262.jpg

 

bilen blir levert i morgen til lakkering:) skal hjelpe han på kveldstid for og få dette ferdig fort som mulig, så jeg for den på veien igjen...

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår