Gå til innhold

Ulelyder når eg kobler til signalkabel

Ranger emnet

Islanwind

Anbefalte innlegg

Skifta cd spiller nettopp.. og når eg plugga i signalkabelen til forsterkeren.. Da kom det en ulelyd.. dette er når motoren er i gang... når den er av, og eg skrur volumet ned på det minste, så kommer det sprakelyder fra høyttalerne som er kobla til forsterkeren,..

Strøm og signal kabel ligger ikke sammen... Og det funka helt fint før eg skifta spiller..

Er en pioneer spiller det er snakk om... Hørt at pioneer har dårlig utganger til forsterker... kan det vere de som er fucka? Eller kan det vere signal kabelen som ikke er god nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg har lest at det kan bli sånn om det er dårlig jordet.

Men sikert noen andre som kan gi det et godt svar her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm. Stemmer at det kommer ulelyd hvis det er dårlig jording, men

rart det kom da du skiftet spiller......

Kan jo prøve å skifte signalkablene da.

http://www.bilforumet.net/misc.php?do=getsmilies&wysiwyg=0&forumid=57#

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Når den starter fint når du triller så er det vel starteren på bilen det er no galt med? For når du triller igang bilen, så går du "utenom" starteren.

Men jeg skal ikke si noe for sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jording, VIKTIG!

I bilstereosammenheng bør alle som har en spiller og forsterker i systemet sitt gjøre følgende:

Ny jord fra batteri til karosseri

Ny jord fra dynamo til karosseri/batteri (Om dette er brukt på bilen fra før)

Ny jord fra spiller til karosseri ,inkl chassie på spilleren(Ikke benytt bilens orginaljording)

Skikkelig jord til forsterkeren.

Og lykke til :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå prøvd en annen spiller, og da funker alt helt topp..!

Har mest lyst å kaste pioneer spilleren så langt ut på sjøen eg greier..

Er det spilleren som er fucked? Altså forsterker-utgangene?eller krever pioneer spillerene bedre signalkabler enn biltema dritt?

Det som kanskje vil skje nå er at det går noen dager så brenner du den nye spilleren også, så er du like langt...

Lyden du beskriver kommer i 99,9% av tilfellene ALDRI uten at det har blitt montert feil.

Som sagt, fiks skikkelig jording før du brenner den andre spilleren også..

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samma problemet med min...PIONEER detta og, en venn av meg med samme spilllern som meg fikk d rett før meg...d som er problemet er rett og slett alt for dårlig jording så en jordingskinne har godt til h*******!!

han fikk fiksa d for et par hundre av en lokal her, skal si han skal ta min og...så skal der bli skikkelig jording etterpå...

Nissan Sunny GTI 16v

NCCN.no(Nissan Car Club Norway)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden du beskriver kommer i 99,9% av tilfellene ALDRI uten at det har blitt montert feil.

Hvorfor funker det da med en annen spiller kobla på samme måte?

Fordi man ikke brenner av jordbanene med engang, dette kan gå over tid.

Alt etter hvor høyt man spiller osv osv.

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en lett måte å måle om det er jordingen som er ødelakt på spilleren ja. bare mål ohm mellom jord og den utterste delen på RCA pluggen på spilleren. du skal ikke ha tilkoblet RCA kabelen under målingen, og du trenger ikke ha på noe lyd. måler du uendlig ohm/over load (samme resultat som om du har målepinene fra verandre) er det brudd. måler du ca 0 ohm (samme resultat som om du har målepinene sammen) er den ok.

har du dårlig jording går det desverre ut over spilleren eller forsterkeren, så dette er viktig uansett. det holder å bare skrape av all lakken og legge kabelskoen inntil der og skru til godt så det blir god kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider