Gå til innhold

Billigbillig bilstereo

Ranger emnet

HolyCow

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop kjøpt meg bil og kommer til å leve som ei kjerkerotte det neste året.

Bilen er en opel astra 98mod combi, og har høyttalere nede i døra, på innsiden av speilen(veldig liten, diskant?) og bak (ikke i hattehylla, ved siden av).

Jeg tenkte jeg skulle ha meg en eller to suber og en forsterker. Dette til en veldig billig penge selvsagt, så jeg lette på qxl og netthandelen. Helt til jeg leste her at det ikke var noe bra.

Mitt spørsmål er da om det er mulig å få noe bra(sub(er) og forsterker) i den prisklassen (rett over tusenlappen), og evt hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettop kjøpt meg bil og kommer til å leve som ei kjerkerotte det neste året.

Bilen er en opel astra 98mod combi, og har høyttalere nede i døra, på innsiden av speilen(veldig liten, diskant?) og bak (ikke i hattehylla, ved siden av).

Jeg tenkte jeg skulle ha meg en eller to suber og en forsterker. Dette til en veldig billig penge selvsagt, så jeg lette på qxl og netthandelen. Helt til jeg leste her at det ikke var noe bra.

Mitt spørsmål er da om det er mulig å få noe bra(sub(er) og forsterker) i den prisklassen (rett over tusenlappen), og evt hvor?

Netthandelen er ikke noe spess, men finner jo mye forskjellig på qxl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gått for noen av de forsterkerne i alle fall. Jeg mener det er for dårlig kvalitet, men til den prisen du spør etter har du kanskje ikke så mye valg? Det hender man gjør et greit kjøp på qxl, men aldri kjøp det første og beste. Det du linker til er varer som går igjen og igjen på qxl, til en ganske varierende pris.

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må bare huske på det at alle subber spiller elendig med en dårlig forsterker, så forsterker bør du prioritere høyere enn elementet. forsterkere som de du linket til på qxl der vil rett og slett ikke gi noe bra lyd i en middels kraftig sub, og i Allefall ikke om du skal ha 2 subber.

mitt råd er å legge litt mere penger i forsterker, og heller kjøpe en middels 10" eller 12" sub fremfor 2 billigere subber da ett bra element lett spiller ifra flere dårlige med en brukbar forsterker. både høyere og finere. det er desverre dyrt å kjøpe billig av og til, for du blir kjeldent fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har vi forsterkere:

Denne er det mange av, men ser ikke ut som det er lavpassfilter på den?

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=19584444&ListingType=0&ListingSort=8&PageNum=1&Catg=22470

]

hehe... den kan ikke brukes til bilstereo....

se på den spek: frekvensområde 20.000 til 250.000 HERTZ -vel og merke- nesten så den kunne brukes som video forsterker.... flushit

en "audio forsteker" skal minst ha en frekvensområde eller båndbredde fra 20 Hertz til 20.000 Hertz...

-nok skrivleif fra selgeren men litt "artig" spek- :hammer

tror den har hadde følgende tekst for ikke så veldig lenge siden: "store og kraftige kjøleribber som IKKE ER I PLAST" hehe... mye peiling på hva de driver med....

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er blitt tilbudt denne brukt kr 300,- :

http://www.beotel.yu/~bloodsucker/Pioneer/Tsw302f.htm

Bra kjøp?

den bør spille brukbart pga høy følsomhet, men den har ikke så veldig høy RMS effekt da, så vet ikke hvordan den liker å bli spilt høyt med over tid.

fordelen er jo at den trenger en liten forsterker. 100-200W RMS (ca 200-400W max om du ikke får RMS oppgitt) bør holde fint til det elementet alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider