maxis Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 530 topp er på b230f ikke 531. 531 er på b230et b230e/a/f/fd/fk/ft=530 b230fb/fx/et=531 b230k=631 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Rallye Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 sitter 530 på glt`n min...b230e Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 sitter 530 på glt`n min...b230e og på b23e sitter det som regel 405 topp.. gjør iallefall det på min.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Jeg har en b230et, jeg har ikke prøvd starte den ennå, driver å kopler ledningsnett.Men kan jeg få noe info om motoren? Det jeg vet er at det er 531topp, å ca 182hk, det er en 88mod 740tic motor. Men er det smidde stempler å sånn? Hvilken årsmodell er det...? 85 -> 88 er dårlige blokker... 1,1 kg maks hvis den er i god stand.. 88 -> er bedre motorer.. Gikk opp fra 9mm råder til 13mm da..! Denne er like god som ft/fk såvidt jeg vet..! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Hvilken årsmodell er det...? 85 -> 88 er dårlige blokker... 1,1 kg maks hvis den er i god stand.. 88 -> er bedre motorer.. Gikk opp fra 9mm råder til 13mm da..! Denne er like god som ft/fk såvidt jeg vet..! 1,1bar :p haha *ler* spørr THOlandsli 0,95bar, så sa det PANG :D Er helt ubrukelige spaghetti-råder i de blokkene der originalt! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 1,1bar :p haha *ler* spørr THOlandsli 0,95bar, så sa det PANG :D Er helt ubrukelige spaghetti-råder i de blokkene der originalt! har da faktisk kjørt b230et på 1-> 1,1 selv da.... Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Rallye Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Det er en 88mod motor.. Kommer til å ha den original frem til vintern at hvertfall.. Da er jeg ferdig som lærling å forhåpentligvis begynner jeg tjene mer penger. Da får jeg lage en orntli motor ;) Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Det er en 88mod motor.. Kommer til å ha den original frem til vintern at hvertfall.. Da er jeg ferdig som lærling å forhåpentligvis begynner jeg tjene mer penger. Da får jeg lage en orntli motor ;) Hvis du har litt flaks så har du de sterke rådene..! Ikke sikker på akuratt når overgangen var... Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Det er en 88mod motor.. Kommer til å ha den original frem til vintern at hvertfall.. Da er jeg ferdig som lærling å forhåpentligvis begynner jeg tjene mer penger. Da får jeg lage en orntli motor ;) kom ikke b230ft i 88 da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 sitter 405 topp på b23e fra 79 til og med 83, i 84 og 85 sitter det 398 topp på. og på b23e sitter det som regel 405 topp.. gjør iallefall det på min.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Hvis du har litt flaks så har du de sterke rådene..! Ikke sikker på akuratt når overgangen var... De kan jeg nesten garantere han ikke har,hadde selv en b230ft(1988) med lh 2,2...og selvsagt-pingleråder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 sitter 405 topp på b23e fra 79 til og med 83, i 84 og 85 sitter det 398 topp på. oki.. har en b230e 85mod den har da 530 topp.. b23e - 405 topp (79-83) b230e - 530/398? (84-) b19a - 160/398? (76-) b21a - 398 Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 b230a-> 530??? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 jaaa Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 mener de fleste 230-motorene har 530-topp jeg, bortsett fra 230K = 631. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.