CumsteR Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Hvor mye får man ut av 1.8 8V da? Virker som det er en del som setter på S stempler/råder? Passer dette rett på...? Tåler det mye? Og sist, men ikke minst, er det dyrt? Men da må man igjen lure på hvor mye G60 kassa tåler? Eller burde man sette på Diesel kasse fra en anna VAG bil? Blir mye styr det her... Toppen blir isåfall maks porta med 1mm større ventiler Inn/Ut Og asymetrisk G60 kam... Turbo blir Neticks T3/T4 med Innebygget WG. Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 jeg kan svare på 1 av dine spørsmål er det dyrt?? JA! det koster nesten mer en det smaker desverre Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Original bunn tåler visstnok 280hk. S2 stempler er ganske pop ja, i tillegg til en 16v topp! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Hvor mye får man ut av 1.8 8V da? Virker som det er en del som setter på S stempler/råder? Passer dette rett på...? Tåler det mye? Og sist, men ikke minst, er det dyrt? Men da må man igjen lure på hvor mye G60 kassa tåler? Eller burde man sette på Diesel kasse fra en anna VAG bil? Blir mye styr det her... Toppen blir isåfall maks porta med 1mm større ventiler Inn/Ut Og asymetrisk G60 kam... Turbo blir Neticks T3/T4 med Innebygget WG. S2/4/6 stempler blir bare brukt med 16v da de ha en annen utforming av stempel toppen, og vil gi alt for høy cr på 8v, Ventilene vil treffe stemplet. 16/20v har forbrenningskammeret i toppen, mens G60 har det i stemplet. Orginale G60 stempler og råder tåler greit det en T3 S60 gir med rett oppsett. Ikke noe vits med stor turbo på G60, da eksos og innsug sitter veldig nærme hverandre. Dette gjør at turboen varmer opp innsuget veldig ved litt trykk. G60 kassen tåler mer enn dieselkassene fra Golf II. Orginalkammen til G60 passer bra til turbo, med vasser kammer flytter du spoolup høyere opp i registeret, men du får litt mer topp effekt. De 8-10 tusene det koster å gjort noe med toppen, er det bedre å bruke på å kjøpe på en 2,0L 16v motor i stedet for G60 motoren. Får lett ut 100 hk mer av 16vT uten at det behøver å koste mye mer Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet August 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Hva tåler rådene på Org G60 da? Og er G60 toppen med eksos og innsug på hver sin side? Eller må man skifte topp til en anna 8V for å få det? Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Hva tåler rådene på Org G60 da? Og er G60 toppen med eksos og innsug på hver sin side? Eller må man skifte topp til en anna 8V for å få det? Rådene er ikke begrensningen ved G60 turbo. G60 er ikke "crossflow" dvs den har eksos og innsug på samme side Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Hva tåler org løftere og slik da hvis man skal øke turtallsperre litt...? Og får man godkjent G60 i golf 1 i det hele tatt? Eller 1.8 8V Turbo med 160-180hk for vegen`? Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Org løftere tåler 7000 rpm, 7500 i korte intervaller. Ikke noe vits å dra en orginal G60 topp over 5500 rpm. Skal du ha G60 godkjent i Golf I, må du antagelig til Tyskland Er godkjent en Golf I 16vT med 185 hk forrige uke. Han hadde dog bla bur og 305/28mm bremseskiver Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Bur må jo i uansett syns nå jeg...;) Sikkerheten i en så gammel bil er vel ikke på topp. Ikke stivheten heller:P Men hvor mye hadde nye mekaniske løftere klart da? Med en ny kvassere kam på ca 270 grader. Og ventiler/fjører da... Er bare tøft med litt turtall syns nå jeg.. en gang i blandt... så lenge du har nye ARP bolter til topp, veiv og råde... Hvor mye klarer orginalt G60 Innsug da? Er det no vits i å kjøpe no bedre.. Eller kan det portes såpass att det blir bra? Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Bur må jo i uansett syns nå jeg...;) Sikkerheten i en så gammel bil er vel ikke på topp. Ikke stivheten heller:P Men hvor mye hadde nye mekaniske løftere klart da? Med en ny kvassere kam på ca 270 grader. Og ventiler/fjører da... Er bare tøft med litt turtall syns nå jeg.. en gang i blandt... så lenge du har nye ARP bolter til topp, veiv og råde... Hvor mye klarer orginalt G60 Innsug da? Er det no vits i å kjøpe no bedre.. Eller kan det portes såpass att det blir bra? Det er kanalene i toppen som er problemet. Du får ikke flow i en orginal G60 topp over 5500 rpm, en maks portet med større ventiler og 306 ev 268/282 graders kam klarer kanskje 7500 rpm med G60, men da har du et oppsett som er komplett ubrukelig til turbo. Skal du ha turtall er 8v feil motor, da må du over på 16v. Blir ikke mye dyrere å bygge på 16v, og du får lett 100 hk mer med omtrent samme oppsett Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Men biltilsynet her på LHMR ser seg vrange på 16V i golf en.. Derfor er ikke det et alternativ... Men en maks porta topp med 1mm større ventiler så du får litt større plass der og burde jo flowe ganske bra...? Er jo cosworther som kjører med kvassere kammer og 60mm eksoshus som har fullt trykk ved 4500.. Så en 270 kam og et mindre eksos hus burde jo funke bra? Har vel bra trykk fra 3500 eller no skulle man tro...? Eller er det like dumt å ha G-ladern der og bare porte den med 68mm ladehjul...? Og heller litt kvassere kam igjen.... Målet er vel 250hk omtrent... Virker som det er lettere og mer reale hk når det er turbo... Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Nå er jo ikke G60 toppen like bra som Cossy. Ville ikke ha gått for mer enn 230 hk +/- på G60. Fordi innsuget ligger rett over turboen er varmen et stort problem. Med større ventiler (41/35), 272 kam og portet topp osv med en t3/4 vil du antagelig spoole opp rundt 4000-4500 o/min og har et register opp til 6500 rpm. Følgende av dette blir at du må spoole opp turboen for hver gang du girer. Det gir ikke akkurat god aks. Her et eksempel fra virkeligheten 2035cc block (vil gi bedre spool up pga volum, PG er 1781) 83.5 bore X 92.8 stroke 8.5.1 Ross Pistons(head slightly milled) 2.5" long max ported lower aba runners attached to a tiny plenum with two 55mm ABA TB's bolted on t3/t4 stage 2 turbo ported ABA head w/3 angle valve cut and dual valve springs (ABA er crossflow og har MYE bedre flow enn orginal G60) TT lightweight lifters TT 2.5" exhaust(borla muffler) no cat, single resonator Passat 16v tranny 268 kam med 10,4mm løft og 110 ls Denne starter og spoole opp ved 2000 rpm, men har først 1 bar ved 4000 rpm. maks er 6500 før den blir tungpustet For 250 hk med G-lader kreves omtrent: Full blend lader, 65/62 mm ladehjul, maks portet topp med 41/35 ventiler 268/282 kam, borret blokk til 1,9L med lange råder (144 vs 138), avbal bunn grenrør større dyser portet spjeld og innsug Da kan du sikkert bygge 350 hk 16vT for samme prisen Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 G60 Med aba topp da.. On nytt bedre innsug og 3" spjeld... Det burde vel holde... Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 G60 Med aba topp da.. On nytt bedre innsug og 3" spjeld... Det burde vel holde... Da blir det billigere å bruke 16v toppen, mer effekt blir det også Orginal 16VG60 med 3G motoren har 210 hk orginalt med 0,56 bar ladetrykk. Unnskyld at jeg er så vanskelig :D Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet August 26, 2005 Rapporter Share Skrevet August 26, 2005 er vel ikke du som er vanskelig i denne diskusjonen frode :) som sagt av frode over, så er det så dyrt, og vil gå sterkt på holdbarheten å hente ut 250 ekte hk av en 8v topp med lader eller turbo.. 16v toppen koster omtrent halvparten av den jobben du må betale for å frese opp til større ventiler:) og flowen i en lett portet 16v topp er mye bedre enn 8v, pluss at den som sagt er x-flow slik at utvekslingen av varme mellom eksos og innsug blir mye mindre, både i manifoldene og i toppen selv.. men er og klar over at biltilsynet ikke er lette å få med på 16v topp nej.. på den annen siden er det like vanskelig å få godkjent en 8v maskin med overladning som en n/a 16v i einser... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.