Gå til innhold

Da var bassprosjektet i gang!

Ranger emnet


Skaumann

Anbefalte innlegg

Skal ha inn to 10" i kassene.

 

Jeg måtte først kutte vekk alt metall som var i veien for å få noen liter på kassene, og for å spare bagasjeplass.

 

IMG_0072.jpg

 

IMG_0073.jpg

 

Så var det å lage en form til å støpe i. Litt tykk/stiv papp var fint siden den ikke brettet seg så lett og lagde stive vegger.

 

IMG_0074.jpg

 

IMG_0076.jpg

 

Etter å ha tapet igjen alle sprekker og ujevnheter, var det klart for glassfiber.

 

IMG_0079.jpg

 

Her er en kasse støpt ferdig ett lag med 600g/m2

 

IMG_0080.jpg

 

Her er begge kassene ferdig støpt ett lag sånn ca. like store (helvetes målejobb).

 

IMG_0083.jpg

 

Bare sjekke at kassa er enkel å få inn i hullet igjen!

 

IMG_0085.jpg

 

Flere bilder kommer etterhvert!

'98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk)

'92 Vectra 1.8i (motoroverhaling)

'95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs)

'86 Scorpio 2.0iCL (solgt)

'86 Sierra 2.0L stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Etter en lang pause i arbeidet p.g.a. flytting, er jeg endelig i gang igjen. Nå skal jeg bare støpe fast sponplatene, sette inn terminaler og elementene. Og selvfølgelig trekke kassene.

 

IMG_0128.jpg

'98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk)

'92 Vectra 1.8i (motoroverhaling)

'95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs)

'86 Scorpio 2.0iCL (solgt)

'86 Sierra 2.0L stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der ser ut til å bli bra :) har du tenkt ut noe form for dempnings matriale mellom kassen og metallet? jeg bygget kasser som er like høye som bagasjen er på det laveste punkt :P og det blei mye ulyder med en gang, trakk de med "teddybear" stoff som matcha intriøret og da ble alt borte...ville bare anbefale det i tilfelle du ikke har planlagt noe,ser jo greit ut å få de inn og ut da så er vel ikke store problemet uansett...spent på å se resultatet :D

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahww.. husker tilbake på scorpio-perioden min jeg nå..

to 15" Planet audio subber, måtte lage en kasse for hver element for i det heletatt å få dem inn, når de først var inne så var det igjen litt rom på sidene, 3 cm over kassene opp til hattehyllen, og ca 7 cm bak kassene.. spillte noe infernalsk da, men ikke noe ledig plass baki der...

 

så du har nok valgt en "litt" mere bagasjeromsvennlig løsning enn meg.. :P

 

PS de to kassene er til salgs altså, med element selfølgelig ;) den ene er bare innspillt og brukt i en måned, mens den andre var i bruk helt til i går..

Bilpark:

-00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8

-67 Chevrolet Chevelle 396BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Pene kasser, men hva sa Biltilsynet om at du svekket bilens konstruksjon på den måten?

 

Mvh

Pål

 

 

Jeg har selvsagt "glemt" å søke til Ford, NAF og Biltilsynet om fjerning av metall i bagasjerommet! :rolleyes:

'98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk)

'92 Vectra 1.8i (motoroverhaling)

'95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs)

'86 Scorpio 2.0iCL (solgt)

'86 Sierra 2.0L stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der ser ut til å bli bra :) har du tenkt ut noe form for dempnings matriale mellom kassen og metallet? jeg bygget kasser som er like høye som bagasjen er på det laveste punkt :P og det blei mye ulyder med en gang, trakk de med "teddybear" stoff som matcha intriøret og da ble alt borte...ville bare anbefale det i tilfelle du ikke har planlagt noe,ser jo greit ut å få de inn og ut da så er vel ikke store problemet uansett...spent på å se resultatet :D

 

Jeg skal i første omgang bare trekke kassene på vanlig måte rundt hele, men blir det ulyder må jeg nok inn med noe dempemateriale i tillegg. Har ikke peiling på hva "teddybear" stoff er for noe, men det fungerer sikkert det og.

'98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk)

'92 Vectra 1.8i (motoroverhaling)

'95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs)

'86 Scorpio 2.0iCL (solgt)

'86 Sierra 2.0L stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår