Gå til innhold

Reodor F: Chevy Van - Nothing beats cubic inches

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du starta leo motoren da? Men apropos dieselforbruk så ligger det på opp i mot 100l/mil ved aktiv terrengkjøring. Og en annen ting: Motoren går på E34 (98% parafin 2%diesel) noe som er mindre effektivt enn diesel. Grunnen til E34 er at det kan lagres over lenger tid, det gror ikke. Kjører man den motoren på diesel så får man høyere effekt, men spørs vel om ikke man må gjøre noen endringer for å få det til, men som sagt før, så kan den motoren gå på "alt"... Bare ikke vedfyring...:D

There's no replacement for displacement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke vedfyring...:D

 

Beklager å måtte skuffe deg der, men de fleste motorer kan fyres med ved.

 

EDIT: Leter etter bilde, om det er interesse for det...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt noen valg siden sist.

 

Vil likevel benytte en Chevy G30 Van (jada Hersker Hans, du vant...). Merkeknytningen er der likevel iogmed at MTU og Detroit Diesel er samarbeidspartnere. Og etter hva jeg har forstått så er GM 6,2 diesel et Detroit Diesel-produkt. I tillegg har jeg målt bredden i lysåpningen på bruks-G30'en jeg nettopp har kjøpt og kommet til at jeg får lirket inn motoren med 2 cm margin på hver side...

 

Videre har jeg gått bort i fra hydrostatisk drift og over til automatkasse fra hjullaster, som også var den opprinnelige planen. Lyden vil bli mer lik en Leopard på det viset.

 

Noe av det tøffeste på hele bilen kommer til å bli eksosutslippet. Jeg vil tuppe ut de bakre sidevinduene og erstatte de med horisontale ribber akkurat som på stridsvogna. Bak disse vil jeg bygge dobbeltveggede kasser som holder eksosen ute av selve motorrommet og som kobles til motorens manifolder via fleksible eksosrør med 4-5" diameter.

 

En variant av de horisontale ribbene vises på bergepanseren nedenfor:

Bergepanser7.jpg

 

De er enda tøffere på stridsvogna nedenfor, men bildevinkelen gjør det en smule vanskelig å se:

Leopard1_1.jpg

 

Et bilde av bruksvogna mi for å illustrere:

Van01.jpg

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6.2 er et izuzu-produkt om jeg ikke har lest helt feil...

 

Rått prosjekt, stå på!

 

Hvordan har du tenkt å få plass til en leomotor OG en powershift-kasse inni en van???

 

Hva slags bakaksel? Dumper?

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå heter det vel F34, men jeg kommer nok til å fyre den på vanlig diesel. Å oppgi drivstoff-forbruket ved terrengkjøring i liter pr mil kan skremme noen og en hver, men brukerhåndboka oppgir gjennomsnittsforbruket vei/terreng til 35 liter pr mil. Jeg regner med et forbruk på 10-15 liter pr mil i den lette vanen.

 

Kan ikke noen være så inderlig full av godhet å avkrefte at GMs 6,2 liter er et Izuzu-produkt. Hvis ikke faller hele merkeknytningen min i grus liksom...

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier at denne skal brukes under 4. Juli-cruisinga: Blir det på røde skilter, eller er en del av målsetningen å godkjenne ombyggingen?

 

(Nå håper jeg ikke at du har skrevet om det tidligere, og at det bare er jeg som ikke har fått det med meg...)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en viss fare for at skiltene får rød bunn, men en ørliten samtale med tilsynet vil jeg nok forsøke meg på ja... Vi får se hvor velbygget den blir.

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok finne noen dekk som klarer vektbelastningen. Det finnes en rekke lavbygde dekk beregnet for tyngre nyttekjøretøyer som bør få plass i hjulhusene der bak.

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår