volvo264 Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 er turteller noe som kommer standard i noen 240 er egentlig?? vertfall standar på glt etter mine erfaringer. varierer litt vill eg tru, med jubeleums modell å den slags? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Desember 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2005 Takk for det!Men er en stund siden jeg kjøpte den da ;) Burde jo klare mer en 150 hk vel ? Er ikke det så at dem er veldig lette å trimme disse her ? Hva annet kan gjøres som kanskje er krever litt mer da? men likevel ikke fult så mye liksom? hehe :bok Skal vel godt gjøres å passere 155-160hk. uten mere omfattende trimming...men det der kommer til å funke bra det!! Hva med H-kam? Kvasseste kammen volvo har laget til disse sugemotorene...:D Porta 405 topp med H-kam, KN-filter, et bra grenrør, og eff. anlegg så nærmer du deg nok 160hk. hvis alt er tipp topp!! Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knaur14 Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 veeldi fine bil å e eni at du bør holde på originalfargen. skaff dej kvite blink bake å få laga til på sida=) en ta dei få bilane som e fin uten snute(!) verte bra me dissa felgane ivertfall å sote heilt framm passeli mørkt =) bra at nåken trimma uten turbo også! lykke til vidare! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 denne var nokså lik utstyrt GLE'n jeg har kjøpt meg.. hvilken modell er denne? jeg har kjøpt meg en 240 83mod GLE *USA utgave* med snutepanser, b23e, od-kasse, Skinn-seter *brunt* sentrallås, godkjent senket, er stemplet i vognkortet +++ Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 lånte prøve skjilta på jobb i dag... så han har fått brukt den litt... denne bilen kommer seg utroligt bra fremm på vinter føre.. med ut siltte sommer dekk bak..... Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 lånte prøve skjilta på jobb i dag... så han har fått brukt den litt...denne bilen kommer seg utroligt bra fremm på vinter føre.. med ut siltte sommer dekk bak..... Bare å satse det så kommer man fram overalt! :D Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 hva med litt nye bilder nå når vinteren står for tur happyhappy Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Desember 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Takk for alle kommentarer, bra at dere synst om sleden :) Dette er en 83 mod GLE som har vært "utstillings" bil på volvo, levert med en del utstyr, og solgt da den hadde gått 5000 km tror jeg det var. Da ble den solgt for 170-180 tusen. Ellers så har jeg nå fått hjemm den porta 405 toppen! Bilder følger: Hvordan kan jeg få ut disse tettningene? Toppen er brukt uten dyser i i topp, noen tips om hvordan få dem ut? Er det mulig og bruke innspruten av en B230F motor? Hva må til for å få det til å gå? Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Er det mulig og bruke innspruten av en B230F motor? Hva må til for å få det til å gå? trenger å tette dysehulla, komplett F el-anlegg, insug, kvitt rele, F fordeler, alt av releer eventuelt, hjernene..veit ikkje om meir...nåken andre? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 må vel ha F-svinghjul å? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 må vel ha F-svinghjul å? jaja...stemmer de ja Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Desember 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Vis jeg nå får denn F motoren snart, så har jeg komplett F insprut.. Men mangler hjerne å slikt.. Må også ha fordeler og 240 F ell anlegg.. Blir det noe bedre med den spruten? Dyse hulla er alle rede tettet igjen.. Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Desember 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2005 Vis jeg nå får denn F motoren snart, så har jeg komplett F insprut.. Men mangler hjerne å slikt.. Må også ha fordeler og 240 F ell anlegg.. Blir det noe bedre med den spruten? Dyse hulla er alle rede tettet igjen.. hmm..tettet ijenn? med ka å koffor? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Desember 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 hmm..tettet ijenn? med ka å koffor? Fordi han som hadde den ikkje hadde dyse i toppen, derfor er dem tetta igjen.. :biker Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Fordi han som hadde den ikkje hadde dyse i toppen, derfor er dem tetta igjen.. :biker ka me å ta tettningane vekk ijenn da? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg