Breisladdern Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Hadde ei 265 kasse til salgs her noen mnd i vinter, men var ingen interesse for den så jeg slogte den til høggern m/ 2.5liters 6`r fra bmw... Fikk usle 1500 for hele dritten. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Hadde ei 265 kasse til salgs her noen mnd i vinter, men var ingen interesse for den så jeg slogte den til høggern m/ 2.5liters 6`r fra bmw... Fikk usle 1500 for hele dritten. Den var vel ikke med løst clutch hus? Heter vel forresten 260 den som sitter på 2,5L BMW. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Jo det var løst clutchus, vel det sa nå han som eide den , var fra en E28 528. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Jo det var løst clutchus, vel det sa nå han som eide den , var fra en E28 528. Hmmm, pokker *&%¤#(")( og litt diverse andre mindre pene ord :fire: Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Blei solgt til skedsmo bilopphuggeri, mulig den er der fortsatt. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Jeg kjøpte shortshift til min fra GS bildeler. Bare ringte og sa det var en getrag 265 fra BMW 728i, så sendte han ny girspak, kosta 2-300kr, husker ikke helt, men billig var det. Tror egentlig det bare er en girspak fra en annen BMW som har lengre aksel under kula men...billig uansett da! Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Ikke lett når det er kuler i kanaler inne i kassa som løper frem og tilbake som detter ned når akslene dras ut. Fattern har ikke sett en slik svansert kasse før - han har jobbet mye med girkasser! Er faktisk ikke så vanskelig å få sammen igjen....trikset er å kjøpe nye plugger til de fjærene og kulene istedetfor å prøve å stu isammen igjen innenfra. Hvor mange skifteaksler har du dratt ut? De som sitter i bakerste hus kan bare sitte, det er bare den som er i fremste hus som du egentlig trenger ny plugg til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Jaja, "så lik den kan bli" kan jeg si meg enig i, men "ekte gruppe A-kasse" vil jeg definere som en kasse fra en Gr.A 242 som kjørte ETCC/ DTM på midten av 80-tallet. Men kall det hva du vil! Har alle de "gruppe A" spoilerne som finnes vært montert på en grp.a racerbil noensinne? Neppe. Har alle "gruppe A" turboer som finnes vært brukt på en løpskjørt grp.a bil? Neppe. Har min girkasse vært løpskjørt på 80 tallet i en 240? Aner ikke, mest sannsynlig ikke. Men den er en homologisert gruppe A girkasse, var til og med plombe på den, dermed så er den så ekte gruppe A den kan bli. Selv om den ikke nødvendigvis har vært kjørt i ETC/DTM. Er ingen som vil påstå at en ubrukt F1 motor ikke er F1, siden den ikke har vært i en løpsbil :) Men jeg skal innrømme at det hadde vært noe annet om man visste at girkassa mi vant DTM i '85, hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Er faktisk ikke så vanskelig å få sammen igjen....trikset er å kjøpe nye plugger til de fjærene og kulene istedetfor å prøve å stu isammen igjen innenfra. Hvor mange skifteaksler har du dratt ut? De som sitter i bakerste hus kan bare sitte, det er bare den som er i fremste hus som du egentlig trenger ny plugg til. Lokkene er selfølgelig utslått. Tatt ut fire skifteaksler, sitter igjen en i det bakre huset. Nå er kassa delt i tre biter - nå starter rengjøringen. Bilder kommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Lokkene er selfølgelig utslått.Tatt ut fire skifteaksler, sitter igjen en i det bakre huset. Nå er kassa del i tre biter - nå starter rengjøringen. Bilder kommer. Bingo. Der klarte du det mange andre driter seg ut på, som bare slår akslene inn igjen og bøyer fjærer og mister kuler. Har du byttet bakre lager enda? Må visst ha 30 tonns presse for å få det av ifølge ryktene..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Jeg gjør oppgavene sammen med fattern. Han har vært inne i mange M51 kasser, men denne var helt spesiell sa han. Var kuler som løp frem og tilbake og låste sammen med fjærer. Avansert! Pussig. Kikket på spreng-skjemaet av M51 i Vadis, og det er så godt som likt til girkassa mi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Pussig. Kikket på spreng-skjemaet av M51 i Vadis, og det er så godt som likt til girkassa mi. Mye ser likt ut ja. Men når du kommer inni kassa i detaljer så er nærmest ALT forskjellig bygd. Tro meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 jev veit at du tror feil ;) sitter på en del monza og senatorer den kassa ;) Nja.....jeg er 110% sikker på at Monzaen til far med 5 trinns Getrag, har fast clutchhus. Ergo er det ikke 265. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Mye ser likt ut ja. Men når du kommer inni kassa i detaljer så er nærmest ALT forskjellig bygd. Tro meg! Har ikke M51 første ned til venstre? Hvis det stemmer, så kan det noen sier om at den er lik til 262CR kassa stemme ganske bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Har ikke M51 første ned til venstre? Hvis det stemmer, så kan det noen sier om at den er lik til 262CR kassa stemme ganske bra. Det er mulig, men 265 kassa er ikke lik M51 i detaljer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.