Reodor F Skrevet Mars 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2008 Under fordelerdrevet har jeg oppdaget noe muffens. Det kan se ut som om oljekanalen ikke er tettet skikkelig av blindepluggen jeg har montert. Må spørre noen med peiling på tirsdag: Pratet på nytt med KRB på torsdag, og han beroliget meg med at denne oljekanalen også er blindet lenger inn (et sted til høyre for fordelerdrevet på bildet) i oljekanalen, og at det dermed ikke er noe problem med oljetrykk som blir borte. Blindepluggen er der kun for å blinde hullet ut mot omverdenen. KRB beroliget meg også med at jeg ikke trengte flere hovedkomponenter til tenningssystemet mitt. Jeg sender signal fra hallgiverne på veiv og kam inn i SM4'n og sender signal ut fra SM4'n og inn i disse: Da gjenstår følgende hovedkomponenter før motorinstallasjonen er komplett: Dyser i passende størrelse Fuelrail Drivstoffilter Bensintrykksregulator Diverse rør, slanger og kupplinger til drivstoffsystemet Grenrør med tilkobling for ekstern wastegate tilpasset Volvoens motorrom Downpipe med fleksiblelt mellomstykke og tilkobling for ekstern wastegate Race-katalysator Eksosanlegg i 3" rustfritt Trykkrør og silikonoverganger fra turbo via intercooler til innsug Modernisering av innsug for tverrstilt montering med flens for Volvo spjellhus Veivhusventilasjon Tilstrekkelig opplegg for tilkobling av overtrykk/undertrykkskomponenter (bremseservo, btr, turbotrykksmåler osv) Opplegg for kjølevæske og varmeapparat Samt alle de andre småtingene som jeg sikkert har glemt... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 I stedet for målere som viser bensintrykket. Hvorfor ikke ha en måler som viser eksostemp eller A/F? Gjør jo samma nytta skulle en tro`? Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 En A\F måler sier desverre ingenting om hvordan bensintrykket osv er, grunnen til at Reodor vil ha fuel pressure warning er at en pumpe kan ryke mens du kjører i 50 km\h eller i 200. Men, jeg tror ikke at bensintrykk systemet er det største hinderet i dette prosjektet. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 En A\F måler sier desverre ingenting om hvordan bensintrykket osv er, grunnen til at Reodor vil ha fuel pressure warning er at en pumpe kan ryke mens du kjører i 50 km\h eller i 200. Men, jeg tror ikke at bensintrykk systemet er det største hinderet i dette prosjektet. en AF måler vil jo fortelle at bensintrykket eller at noe er gærnt med bensintilførselen. men dette er jo en dårli løsning da på full gass så kan jo motoren bli frykteli lean og det resulterer i tenningsbank. er frykteli skummle greier på høye turbotrykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 Ja, er jo akkurat det jeg mener. At hvis en pumpe kutter så får du utslag på enten at A/F er alt for lav eller at eksostempen din stiger. Og skulle den mot formodning levere for mye så blir du jo varslet om det også.. Men jeg har ikke peiling jeg altså, er bare nysjerrig på hvorfor det ikke vil funke:) Det letteste er vel en diode for hver pumpe, som tennes hvis de skulle dra for lite eller mye strøm? Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 En A\F måler sier desverre ingenting om hvordan bensintrykket osv er, grunnen til at Reodor vil ha fuel pressure warning er at en pumpe kan ryke mens du kjører i 50 km\h eller i 200. Men, jeg tror ikke at bensintrykk systemet er det største hinderet i dette prosjektet. Jeg vil ha tidligst mulig deteksjon (forøvrig et kjent prinsipp fra militær objektsikring) av feil som kan forårsake motorskade. Den største utfordringen i tiden framover er nok grenrøret. Det må lages fra bunnen av, og tar tid og koster penger. Men først må jeg få motoren ned i motorrommet.. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 lager du selv eller er det bjørn som får æren av grenrør også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 Jeg har fått i oppdrag å skaffe flenser... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 lager du selv eller er det bjørn som får æren av grenrør også? Jeg har fått i oppdrag å skaffe flenser... Ja, hvordan går det på flensefronten? Hvem som skal lage det er en avgjørelse som tas basert på forpliktende opplysninger om pris, kvalitet og leveringstid, forøvrig ofte brukte tildelingskriterier for oss som sysler med offentlige anskaffelser :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laffekake Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 hei sann... flott prosjekt... ser du har tatt av taket inne i bilen ... lurer litt på hvor alle skruene er , og hvordan man får av sveiva på takluka... lyst å hjelpe ? svar omsså i prosjekt tråden min :P Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=146099 Volvo 855 2,5 10v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 Ja, hvordan går det på flensefronten? Hvem som skal lage det er en avgjørelse som tas basert på forpliktende opplysninger om pris, kvalitet og leveringstid, forøvrig ofte brukte tildelingskriterier for oss som sysler med offentlige anskaffelser :DAv en eller annen grunn fikk jeg ikke melding til min email om deres svar,Hr. Felgen.. Dog fikk jeg det etter siste innskrivers melding. Flenser anskaffes til toppen i 304... og til andre enden i enten 304 eller 321-kvalitet,avhengig av rørkvaliteten de ønsker... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 rustfritt grenrør? :p nei fysj... svart er tingen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 Svart mister 219% mer varme enn rustfritt... og miste energi til å drive snurrboen vil vi ikke ha noe av... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 rustfritt grenrør? :p nei fysj... svart er tingen ;) Svart mister 219% mer varme enn rustfritt... og miste energi til å drive snurrboen vil vi ikke ha noe av... Slik jeg har valgt å forstå saker og ting så er rustfritt stål å foretrekke til grenrør av flere årsaker. Selv om man i enkelte tilfeller muligens opplever at det sprekker i sveisesømmer og denslags. Er det ikke også slik at svartstål kan utvikle glødeskall som kan løsne og skade turbinhjulet? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 hei sann... flott prosjekt... ser du har tatt av taket inne i bilen ... lurer litt på hvor alle skruene er , og hvordan man får av sveiva på takluka... lyst å hjelpe ? svar omsså i prosjekt tråden min :P Jeg skal svare i tråden din så fort jeg husker hvordan jeg demonterte taket :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.