Zzz...Zzz Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Morsom tråd reodor(og alle dere andre som bidrar)! Jeg følger med , selv om jeg ikke skriver så mye... :) Siter --------------------------------------------------- Min prosjekt tråd : http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951 --------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Jeg følger med , selv om jeg ikke skriver så mye... :) Det er vel fordi du er opptatt med å Zzz...Zzz :D Takk for hyggelig tilbakemelding uansett Zzz. Prosjekttråden din er som nevnt også meget god og lærerik. Selv om jeg må dividere (eller i enkelte tilfeller subtrahere) alt med 3 før jeg kan benytte det til eget bruk ;) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Takk for hyggelig tilbakemelding uansett Zzz. Prosjekttråden din er som nevnt også meget god og lærerik. Selv om jeg må dividere (eller i enkelte tilfeller subtrahere) alt med 3 før jeg kan benytte det til eget bruk ;)...og jeg må gange med 2.4...alacocaina Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 ...og jeg må gange med 2.4...alacocaina Ikke effekten vel... :D Hva slagvolum angår må jeg også gange - da med 7,4 - men det er i forbindelse med et helt annet prosjekt :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Ikke effekten vel... :D Nei,effekten til Mr. Zzz regner jeg ut med denne formelen: (T04S-60-1 / 3) x Pi². Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zzz...Zzz Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Nei,effekten til Mr. Zzz regner jeg ut med denne formelen: (T04S-60-1 / 3) x Pi². Kan dere ikke bare kalle meg Joel a? er bilen som heter snork snork da vettu ;P Og det er ikke umulig at det blir to nye og noe større ladere istedet for dem to netics'a jeg har , hadde vært morro å sett 2000tallet i antall hk liksom. Siter --------------------------------------------------- Min prosjekt tråd : http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951 --------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Kan dere ikke bare kalle meg Joel a? er bilen som heter snork snork da vettu ;P Og det er ikke umulig at det blir to nye og noe større ladere istedet for dem to netics'a jeg har , hadde vært morro å sett 2000tallet i antall hk liksom. Sorry Mack, brukernavn er brukernavn og vil følge deg til evig tid :) Vil ovenstående si at du vil få en passende turbo til overs? Jeg (dvs Turboed1) har evolusjonert motoren min "ørlite" forbi turboens virkeområde... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zzz...Zzz Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Sorry Mack, brukernavn er brukernavn og vil følge deg til evig tid :) Vil ovenstående si at du vil få en passende turbo til overs? Jeg (dvs Turboed1) har evolusjonert motoren min "ørlite" forbi turboens virkeområde... Det er ikke umulig, men hva med TO stykker a ,også sekvensiell lading!! haha ;) Mvh Zzz...Zzz ;-P Siter --------------------------------------------------- Min prosjekt tråd : http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951 --------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 ...og jeg må gange med 2.4...alacocaina Har du fått målt toppfarta på sykkelen din, Turboed1? Den må jo gå ganske friskt...;) Er ikke så mange biler som holder følge, i alle fall. Personlig har jeg bare kjørt én som har sjanse... Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2+2=quattro Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 ser du har tenkt litt på understell? bla til side 5, det ser ut som det ikke er så vanskelig å bygge. http://www.mat.fi/project1986lanciadeltas4.htm EDIT: for dere som ikke ser det, så er det en Lancia Delta S4. Og den er til salg! For 430 000 euro(3.4 mill nkr) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 ser du har tenkt litt på understell?bla til side 5, det ser ut som det ikke er så vanskelig å bygge. http://www.mat.fi/project1986lanciadeltas4.htm Jeg leser filosofien din 2+2. Lettest ville det vel være å få til noe slikt ved hjelp av en AWD-bakstilling. Hvis ikke må jeg bygge en ganske omfattende rørramme bak der. Og det kommer nok ikke før i versjon 5.0 eller noe sånt :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Og det er ikke umulig at det blir to nye og noe større ladere istedet for dem to netics'a jeg har , hadde vært morro å sett 2000tallet i antall hk liksom. ...snakket ikke vi om at bilen gikk bra med 600 hk og at 1000 hk oppå var...vel...sinnsykt? Men,for å gjøre skamme på mine papirer (som hevder at min psykologiske evaluering tilsa at jeg ikke var koko) så har jeg begynt å simulere litt med såder 2008hk som mål... sånn for sesongens skyld... :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Jeg (dvs Turboed1) har evolusjonert motoren min "ørlite" forbi turboens virkeområde......jeg begynner å tro at det der blir en vane...jeg har akkurat beskuet en GTK850 fra 'netics som vil få jobbe for penga...siden motoren den skal på er overevolusjonert så den egentlig trenger en GT4202R med større kompressor... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Har du fått målt toppfarta på sykkelen din, Turboed1? Den må jo gå ganske friskt...;) Er ikke så mange biler som holder følge, i alle fall. Personlig har jeg bare kjørt én som har sjanse...Den gjør 307 på fjerde gir,da med krutt nok til å løfte på snuta helt på egen hånd ved såder 200-210km/t (ca 7400 rpm) og da innbiller jeg meg at den er fælt nærme å kunne tømme femte,som er kalkulert til 365 km/t pluss/minus en prosent eller så (Metzeler har ikke ratet "tire growt" ved 360,bare ved 280...hvilket er dårlig,må¨jeg si.. ;) ) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 Lurer på om jeg ikke ga Reodor hjerneslag i stad gitt... :( Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg