Chevy350 Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Innredningen må fjernes i kampen mot fedmen. Eller må den det. Litt i tvil om hva jeg vil... Hva synes dere? Taktrekk og plastdeksler veier forsvinnende lite uansett i mine øyne, men jeg ser gjerne at du går berserk og river vekk all lyddemping, unødvendig tjafs, og går amokk med hullborret før trekk og paneler monteres igjen... Mye mer sleeper med antydning til original innredning, selv om bur, stoler, osv avslører litt. :well: Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Taktrekk og plastdeksler veier forsvinnende lite uansett i mine øyne, men jeg ser gjerne at du går berserk og river vekk all lyddemping, unødvendig tjafs, og går amokk med hullborret før trekk og paneler monteres igjen... Mye mer sleeper med antydning til original innredning, selv om bur, stoler, osv avslører litt. :well: Litt skeptisk til for mye hullboring, men jeg leser filosofien din :) Et problem med plastdekslene er at flere av dem har brudd her og der etter litt uvøren demontering... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Har jobbet litt i vognskjulet i kveld også. Prøvde meg på en ny prototyp til festebrakett: Etter litt tilpasning mot karosseri og panser skal brakettene få en passende finish: Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 Litt skeptisk til for mye hullboring, men jeg leser filosofien din :) Et problem med plastdekslene er at flere av dem har brudd her og der etter litt uvøren demontering... Hvis det er sjenerende skader er jo ikke det noe særlig, og jeg er helt enig med at f.eks rutestolper og annet som tar kritiske belastninger bør få være i fred. Derimot er dører, braketter, reservehjulsbrønner og annet mer utsatt for hugg :) Jeg har skjønt det som at plexi/lexan i ruter osv bryter litt med intensjonene bilen har? Det ser fort "Skramlete racebil"-ut hvertfall. Min stemme går fortsatt til originallignende (til en viss grad) innredning, men med utstrakt og kreativ letting der øyne ikke kommer til i første omgang. (Hvor stort varmeapparat trenger du egentlig for å blåse vekk duggen på frontruta, osv?) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mai 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Hvis det er sjenerende skader er jo ikke det noe særlig, og jeg er helt enig med at f.eks rutestolper og annet som tar kritiske belastninger bør få være i fred. Derimot er dører, braketter, reservehjulsbrønner og annet mer utsatt for hugg :) Jeg har skjønt det som at plexi/lexan i ruter osv bryter litt med intensjonene bilen har? Det ser fort "Skramlete racebil"-ut hvertfall. Min stemme går fortsatt til originallignende (til en viss grad) innredning, men med utstrakt og kreativ letting der øyne ikke kommer til i første omgang. (Hvor stort varmeapparat trenger du egentlig for å blåse vekk duggen på frontruta, osv?) Jeg har bestemt meg. Bilen skal ha innredning (med unntak av selve baksetet). De plastikkdetaljene som har synlige skader vil jeg gjenanskaffe. Lyddemping og annen lull-lull skal selvsagt vekk. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2007 Du kan vel tømme bakdøra for en del deler, de blir vel lite brukt uansett? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mai 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2007 Du kan vel tømme bakdøra for en del deler, de blir vel lite brukt uansett? Ja, der kan jeg kvitte meg med en del tjafs. Hadde tilogmed tenkt å fjerne vindusheismekanismen og bytte ut rutene med polykarbonat i bakdørene. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Mai 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2007 Ja, der kan jeg kvitte meg med en del tjafs. Hadde tilogmed tenkt å fjerne vindusheismekanismen og bytte ut rutene med polykarbonat i bakdørene. Polykarbonat??? Er det noe alla lexan eller Reodor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Mai 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2007 Jeg har bestemt meg. Bilen skal ha innredning (med unntak av selve baksetet). De plastikkdetaljene som har synlige skader vil jeg gjenanskaffe. Lyddemping og annen lull-lull skal selvsagt vekk. Bort med baksete?!? Hvor skal vi sitte hen når FRT skal på klubb turer i gata da. Det er jo greit med meg som går i ett med buret om jeg er stripset fast, men resten av gutta.... Vi får vel heller få ferdig bilene våre så vi kan henge ut av vinduet på en eller annen bensinstasjon i området da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mai 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2007 Polykarbonat???Er det noe alla lexan eller Reodor? Jasså, Ollvar du er på nett :) Ja, jeg mener at det er det samme. Lexan er et varemerke fra en av produsentene av polykarbonat hvis jeg ikke har forstått feil. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mai 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2007 Bort med baksete?!?Hvor skal vi sitte hen når FRT skal på klubb turer i gata da. Det er jo greit med meg som går i ett med buret om jeg er stripset fast, men resten av gutta.... Vi får vel heller få ferdig bilene våre så vi kan henge ut av vinduet på en eller annen bensinstasjon i området da. Dere må nok dilte etter som andre groupies... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Mai 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2007 Jasså, Ollvar du er på nett :) Ja, jeg mener at det er det samme. Lexan er et varemerke fra en av produsentene av polykarbonat hvis jeg ikke har forstått feil. Akkurat. Har aldri helt fått med meg hva lexan er laget av serru. Og har aldri hørt om noe annet enn lexan, ihvertfall ikke innen motorsport. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Mai 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2007 Dere må nok dilte etter som andre groupies... Dilte etter som groupies....? Har nok passert neste lys kryss før du har rekt å få feste med stål felg lissene dine gitt.:lol: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mai 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2007 Akkurat. Har aldri helt fått med meg hva lexan er laget av serru.Og har aldri hørt om noe annet enn lexan, ihvertfall ikke innen motorsport. Du har sikkert hørt om plexiglass, eller polymetylmetakrylat (takk Wikipedia), men det er sprøere og stivere. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Mai 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2007 Du har sikkert hørt om plexiglass, eller polymetylmetakrylat (takk Wikipedia), men det er sprøere og stivere. Det er vel ikke akkurat sprøere og stivere. Lexan blir jo brukt innen motorsport (rallycross, bilcross osv) pga at det ikke blir så fort riper i det. Og at man skal kunne sparke ut ruta ved rulling osv. Det er derfor det er så lett å få sprekker i lexan ved montering med f.eks popp nagler og annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.