Gå til innhold

Vann i bilen!!!

Ranger emnet


Pretender

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget at jeg hadde 2 cm vannstand på venstre side bak( altså der de som sitter bak har føttene sine...) Det var også vått forand under gummimatta. Tror dette har kommet etter en sikkelig rengstur det var i Larvik natt til lørdag.

 

Noen opplevd det samme? Hvor er bilen lekk? helpme

 

Jeg har skjekker rundt releboksen på venstre side nedfor frontruten. Skjekket også opp dreneringen. Alt virket OK :watchout

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bilen min kommer det inn mellom gummilista og vinduet på bakdørene, renner ned langs innsiden på døra, og ned på gulvet via et hull i bunn av døra.

Og jeg mangler lista på toppen av frontruta så det ligger 1 cm med vann i midtkonsollen hver morgen etter at det har regna :p

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grei måte å finne lekkasjer på er å tørke opp det vannet som står der, og dekke hele området med avispapir. Følg så med på hvor papiret blir vått først, og følg vannet til kilden på den måten.

 

Jeg kan prøve det. Tenkte at jeg skulle få en til å spyle over bilen med en brannslange mens jeg ser etter inni.

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en mistanke om at det komme inn igjennom vetilasjonsanlegget og renner ut av kanalen under førersetet.

 

Noen som har opplevd det før??

 

Har du klima? da kan det være dreneringene som er tette, Har du sjekka om det er mye vann i vannkassa foran frontruta? Dreneringen der også kan også tette seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jeg har klima... jeg har skjekket at dreneringen til kassa under frontruten virker ok. Det holdt unna greit for en vanslange på fult trøkk. Jeg har ikke skjekket dreneringen til klimaanlegget. Det er jo nesten håpløs å komme til :(

Jeg ser at det går en slange fra klimaanlegget og ned i greneringen av kasse under frontruta.

 

er det mulig at vannet kan renne inn igjennom ventilasjonsanlegget og inn i bil?

 

Jeg har ikke hatt trøbbel med vann i vifta...

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jeg har klima... jeg har skjekket at dreneringen til kassa under frontruten virker ok. Det holdt unna greit for en vanslange på fult trøkk. Jeg har ikke skjekket dreneringen til klimaanlegget. Det er jo nesten håpløs å komme til :(

Jeg ser at det går en slange fra klimaanlegget og ned i greneringen av kasse under frontruta.

 

er det mulig at vannet kan renne inn igjennom ventilasjonsanlegget og inn i bil?

 

Jeg har ikke hatt trøbbel med vann i vifta...

 

Har vannet i radiatoren gått ned ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei

 

Vi snakker om mellom 3 til 4 liter vann som har kommet inn i bilen. Varmeveksleren for varme til ventilasjonen likker ut i motorrommer rett nedfor frontruta på bilen. Hvis dette lekker vil det bare renne ut på asfalten.

 

Jeg har hatt bilen på tørking i to dager nå med en bygg vifte på 3000W som står å blåser inn i bilen men det er stadig fuktig i bilen :shake

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mener det stort sett er to problemer med disse bilene. Dreneringen i øvre høyre side på bilen (sett forfra) tettes, og pakning rundt varmeapparat lekker. Sistnevnte er en svært fæl jobb å ta seg på, da man må ut med alt av interiør.

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det reinte noe sinsykt i natt igjen. Og det kom vann inn ved brensepedalen igjen. Tror dette må kommer fra boken med alle reelene i. Der er det skåret et lite hakk for å føre noen ledinger inn. Jeg får legge en silikon pølse der med litt glad pack over før jeg setter på låkket igjen. Det skulle vel sikre en god tilpasning samtidig som jeg får av låkket igjen.

 

Jeg spylt opp alle dreneringene. Håper for all del ikke det er pakningen rundt vifta. Jeg det noe jeg hater å skru på så er det vent anlegg på biler...

 

Da får vi se om det hjelper til neste sikkelige regnvær.

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har funnet lekasjen. Brukte bare 26 timer på det :mad: Det viste seg at lekasjen var i skjøten mellom fremkant av kassen under frontruten og innerskjermen på venstre side. Den orginale tettningsmassen hadde sluppet. Man kunne ikke se at det var lekasjeder får man rotet sikkelig der med en skruterekker. Måtte skru ut alt under rattet for å se nøyaktig hvor det kom fra. FAN å mange ledninger det er under der......

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår