Gå til innhold

Min "nye" bil... Strøken Golf 2

Ranger emnet


Don T

Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg omsider skaffet meg en 2er igjen. Etter å ha solgt Jetta'n med 16v++, ble det Ford Sierra. Den ble solgt idag til Oslo. Og igår hentet jeg meg en VAG igjen. :)

 

 

Valget av "ny" bil denne gang ble en strøken original 1990 Golf 1.8 Sport. Den har gått bare 133.000 km, og har èn tidligere eier som nå er 85 år.

 

Her er et noen bilder av doningen:

Golf-001.jpg

 

Golf-003.jpg

 

Interiøret er helt strøkent også, og det satt ekstra setetrekk på framsetene: Golf-007.jpg

 

Og "ubrukte" bakseter:

Golf-009.jpg

Diverse biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ganske strøken ut den der. Du må passe på å ikke kjøre rått med det første. Da vil det meste av pakninger i motoren ryke. (om eieren på 85 er som andre 85 åringer) altså max 1/3 gass osv.

 

Hvilke planer har du for bilen?

 

Ja, må nok ta det pent ei stund. Han kjøpte bilen da han var 70 år gammel... ikke verst syns jeg. Og nå har han kjøpt seg ny bil skjønte jeg :rolleyes:

Alle servicer er fulgt fra den var ny også...

 

Planer framover: Tja.. ikke stort til å begynne med, men bytte noen blinkere og baklys, kanskje få den litt lavere samt sette på noen finere hjul.

Diverse biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen!

 

Er det litt missmatch å baksete med tanke på rompe/ryggpute?..

Blått i baken og orginal i ryggen.. Bare setetrekk på nederste? :)

 

Hva kommer det av at det ikke er 90 fangere på den når det er 90 mod?

 

Ellers gratulerer med pen bil, skal kjøpe strøken golf sport av onkelen min jeg oxo!

 

yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen!

 

Er det litt missmatch å baksete med tanke på rompe/ryggpute?..

Blått i baken og orginal i ryggen.. Bare setetrekk på nederste? :)

 

Hva kommer det av at det ikke er 90 fangere på den når det er 90 mod?

 

Ellers gratulerer med pen bil, skal kjøpe strøken golf sport av onkelen min jeg oxo!

 

yodude

 

Det var bare setetrekk på sitteputa bak ja. Alt er like pent der. :) En del 90-modeller hadde små fangere, og hvis jeg ikke tar feil, så er det egentlig 91-modellen som kom med store fangere. De modellene kom jo på høsten 1990.

Correct me if I'm wrong :wonder

Min er ihvertfall registrert 1. gang 7. september 1990

Diverse biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var fin å strøken, ser ut som det er samme farge som min.

du var nok heldig med det kjøpet :)

 

jeg kjøpte også min bil av en gammel kar som sku kjøpe seg ny han hadde hatt den sia den var 1 år gammel, å der å var det me fult service hefte :D

 

detta bli saker.

 

Så foresten audi'n til dama di når e bodde på gjøvik , steike den hva fin!

 

mvh

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin bil..... fint å kjøpe en bil som er orginal, så man kan gjøre det man vil med den helt ifra starten, uten att det er 5 forskjellige personer som har skrudd på den liksom...... ikke hver dag man kommer over slike bil.... stå på

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så foresten audi'n til dama di når e bodde på gjøvik , steike den hva fin!

Ja, den er perfekt akkurat som eieren ;)

 

 

neimen! er det hunndølinger her og!:D det er tøft. er fra bybrua jeg.

 

har du planer for golfen din da!? har masse deler om du er int i noe så spørr,kanskje jeg har det! har en golf gti 16v motor om du vil ha for noen lapper!:P

 

men stå på mann :pimp

 

Ja, er ihvertfall gift med ei nydelig dame fra Hunndalen. Sjøl er je fra Biri. Kjøpte hus i Hunndalen, og her er det helt topp.

 

Hadde 16v i Jetta'n jeg hadde for et par år siden. Den gikk jævli bra!

Diverse biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår