rakriste Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Det er feil. Golf 1 ble levert som GTI 16s i Frankrike, med motor fra Oettinger på 138hk. Skaff papir på dette. og reis til bilsvaksynte. Tommy riktig som du sier.. men igjen, denne er bygd av oettinger og ikke VAG. noe av den samme som golf mk2 16G60 (bygd av vw motorsport) å skaffe disse papirene gir deg ikke automatisk godkjent bil. dette er NORGE! Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Det er feil. Golf 1 ble levert som GTI 16s i Frankrike, med motor fra Oettinger på 138hk. Skaff papir på dette. og reis til bilsvaksynte. Tommy Denne ble vel ikke "serieprodusert" heller da...Den ble bygget av Oettinger for å kunne konkurrere med Peugeout,Renault,og andre lignende Gti biler... Jeg vil påstå å si at du aldri får skaffa godkjenningspapirer fra denne bilen/motoren.. Dessuten var vel den motoren med 138 hk en 1.6 liter? Skal med sikkerhet si at Biltilsynet aaaaldri har hørt om noen 16S i norge... men du kan jo alltids prøve...;) Klippet ut og oversatt fra denne siden The Golf I Oettinger is a case of exception in the range since it was sold only in France (COCK-A-DOODLE-DOO!). Indeed, this Golf of exception was built with request VAG France because competition in this section of the market was done increasingly hard (Turbo Renault 5 ALPINE, Ritmo 125 ABARTH...). Being given that France was in 1980 the petitioning country of Golf in front of Germany (And ouuuiii), it was rather easy to obtain the authorization of Wolfsburg to market a super Golf. The base of the 1588 Cm3 was preserved but to spice animal VAG France called upon the services of a German preparer who had already developed a cylinder head 16 Valves for the Golf. Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet August 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Da blir det G60 Turbo da... Hvor mye får man ut av 1.8 8V da? Virker som det er en del som setter på S4 stempler/råder? Passer dette rett på...? Tåler det mye? Og sist, men ikke minst, er det dyrt? Men da må man igjen lure på hvor mye G60 kassa tåler? Eller burde man sette på Diesel kasse fra en anna VAG bil? Blir mye styr det her... Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.