B.T.i Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Jeg har hatt 185km/t på min 1,8i (Monopoint), husker ikke nøyaktig hva jeg hadde av turtall, men var vel 4-5000rpm i 5gir.. Jeg sjekket opp speedometeret mot Gps og hadde bare 3km/t feil ved 80km/t.. Hadde det ikke vært for ehh... telehiv osv på "Autobahn":D så tror jeg at det hadde vært mulig å kjørt ut speedometeret(220km/t).. I min instruksjonsbok står det 185km/t som toppfart, men den stemmer da ikke Devil Rullet da på 215/40-16... Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Jeg har hatt 185km/t på min 1,8i (Monopoint), husker ikke nøyaktig hva jeg hadde av turtall, men var vel 4-5000rpm i 5gir.. Jeg sjekket opp speedometeret mot Gps og hadde bare 3km/t feil ved 80km/t.. Hadde det ikke vært for ehh... telehiv osv på "Autobahn":D så tror jeg at det hadde vært mulig å kjørt ut speedometeret(220km/t).. I min instruksjonsbok står det 185km/t som toppfart, men den stemmer da ikke Devil Rullet da på 215/40-16... samme motor som min... og samme gummi str (215/40-16) snodig.. og med tanke på at vi har samme motor og andre specs.. så vil jeg jo ta deg pga vekt? så kansje det faktisk ER sannsynlig at bilen gikk minst 200 da... deven.. sykt Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Jeg er ikke noen fysiker, men jeg vil tro at luftmotstand har en del å si i den hastigheten. Treern er vel ganske mye mer aerodynamisk. Er vel kanskje lettere å få opp farta med veldig lav bil også. Men.. Som sagt. Alle motorer er forskjellige. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 samme motor som min... og samme gummi str (215/40-16) snodig.. og med tanke på at vi har samme motor og andre specs.. så vil jeg jo ta deg pga vekt? så kansje det faktisk ER sannsynlig at bilen gikk minst 200 da... deven.. sykt Har samme motor ja, men jeg har montert trimkam(266' KK), null kat og endel fortenning Devil , men vekt har mye å si altså.. Ca. 100hk på 1100kg + tjukkas drar ikke akkurat skinnet av pølsa:D Med lang nok vei skal nok både du og jeg klare å kjøre ut speedo, såfremst motor og slikt er iorden.. Stor fart er litt moro da, men mye morsommere med kurvekjøring;) Jeg er ikke noen fysiker, men jeg vil tro at luftmotstand har en del å si i den hastigheten. Treern er vel ganske mye mer aerodynamisk.Er vel kanskje lettere å få opp farta med veldig lav bil også. Men.. Som sagt. Alle motorer er forskjellige. Sitat fra lignende diskusjon på Vacn forumet: "Lavere bil kan gjøre endringer på luftmotstand, men om jeg skulle tippe så øker det motstanden. Mindre område under bilen som luften kan gå gjennom = høyere lufthastighet = undertrykk = downforce = høyere luftmotstand. Det er i hvert fall generelt" Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Nå skal det jo sies at speedometeret ikke akkurat er nøyaktig i disse hastighetene. Dess høyere fart, dess mer unøyaktig Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet August 5, 2005 Rapporter Share Skrevet August 5, 2005 Stor fart er litt moro da, men mye morsommere med kurvekjøring;) Kunne ikke vært mer enig. Det er ikke moro å kjøre fort på motorveien. Det er bare noe man gjør. Iallefall ikke når bilen ikke går fortere enn rundt 200 km/t. Sitat fra lignende diskusjon på Vacn forumet:"Lavere bil kan gjøre endringer på luftmotstand, men om jeg skulle tippe så øker det motstanden. Mindre område under bilen som luften kan gå gjennom = høyere lufthastighet = undertrykk = downforce = høyere luftmotstand. Det er i hvert fall generelt" Det kan vel stemme. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 kurvekjøring med senka golf er genialt.. har enda tilgode og få bilentil å slippe da Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 kurvekjøring med senka golf er genialt.. har enda tilgode og få bilentil å slippe da Heh. God bil i svinga, ja.. Men jeg var på to hjul her om dagen, tror jeg. Var ikke langt unna, iallefall. Mista nesten kontrollen. Rulla frem og tilbake. Min er ikke senka, da. En av svingene på vei til Rudskogen. Krappe jævler. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 Heh. God bil i svinga, ja.. Men jeg var på to hjul her om dagen, tror jeg. Var ikke langt unna, iallefall. Mista nesten kontrollen. Rulla frem og tilbake. Min er ikke senka, da. En av svingene på vei til Rudskogen. Krappe jævler. hehe... senk for livet! :) har enda ikke fått bilen opp på to hjul enda heller.. er for stivt Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeez Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Er det noen som har noe mer informasjon om hvilken effekt unsprung weight, eller vekta på dekk og felg har på kjøreegenskaper og prestasjoner? Kjørte en gaamal forgassergolf som vår gått en hel del lenger og hadde levd et mye hardare liv enn Jettaen min med monojet, likevel var det et djevelsk drag i den. Kan det ha noe å gjøre med de utslitte små 13" hjula? Siter Volkswagen - Da weißt man, was man hat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Er det noen som har noe mer informasjon om hvilken effekt unsprung weight, eller vekta på dekk og felg har på kjøreegenskaper og prestasjoner? Kjørte en gaamal forgassergolf som vår gått en hel del lenger og hadde levd et mye hardare liv enn Jettaen min med monojet, likevel var det et djevelsk drag i den. Kan det ha noe å gjøre med de utslitte små 13" hjula? jepp.. hjula har en god del å si gitt har foresten en film av at jeg har bilen i 200 (tok meg ca 1.5min og komme opp i den hastigheten, men skal prøve og få lagt den ut snarest) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 da er den her Housey cracks 200kmh 200.avi (6978 kb) Dette med en 1.8 monojet på 90 hester, med 215/40-16 sannsynlig fart er 170kmt enjoy! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Er det noen som har noe mer informasjon om hvilken effekt unsprung weight, eller vekta på dekk og felg har på kjøreegenskaper og prestasjoner? Kjørte en gaamal forgassergolf som vår gått en hel del lenger og hadde levd et mye hardare liv enn Jettaen min med monojet, likevel var det et djevelsk drag i den. Kan det ha noe å gjøre med de utslitte små 13" hjula? Tenk deg at du legger 50 kg i baksetet. Du merker litt. Om du legger 50 kg vekt på felgene dine, så merker du mye mer.. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.