Gå til innhold

Monterning av dab antenne?

Ranger emnet


Appelsin

Anbefalte innlegg

Denne antennen:

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=460

 

"enkel montering"

 

Ehh, den er jeg ikke helt med på... Det står på "bruksanvisningen" at den skal monters øverst midt på vinduet.. Det er jo jord kabel + kabel og selve antenne kablen... Hvor skal den monteres? Må den monteres midt på vinduet øverst? Eller har ikke dette noe å si? Hvis det så er sånn at jeg må dette da, hva må jeg gjøre da? Ta ut ramma rundt vinduet og dash bordet??? Jeg er ingen mekaniker eller har ikke så alt for go peiling på dette... Noen som har montert dette før som har noen idê om hvordan det skal gjøres?

Nå:

Bmw 316I Touring e30

 

Eldre:

.:.3xAprilia rs

.:.Honda Camino

.:.Suzuki Tsx

.:.Yamaha dt

.:.Vespa Bravo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg har montert slik antenne på bilen min

jeg monterte antenna i side vinduet baki bilen min helt inntil b stolpen nederst på vinduet slik at den synes minst mulig når det gjeller tilkobling tok jeg pluss lednigen og kobla til tennings strømmen som går til spillern også klipte jeg bort kabelskoen på jord lednigen og skjøta denne med en ny lednig og kabelsko skjøt og og dro den nye jordings lednigen til jordings punktet som jeg hadde bak spillern min også dro jeg den siste (antennelednigen) opp til spilern og kobla til brukte maks 5-6 minutter på hele jobben husk og vask ruta med f.eks jif rute rens der du skal feste antenna di

går ut og tar et bilde nå så kan du få se åssen jeg har montert antenna på bilen min:)

 

ps: radion min funker helt knirke fritt i hvertfall troke plaseringa har så mye og si bare den sitter i vinduet en plass

 

noen bilder av dab antenna mi

dab1.JPG

 

dab2.JPG

 

dab3.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trengte ikke og skjøte signal kablen på bilen min da Polon ikke er så stor ;)

 

men på litt større biler så må dette sikkert gjøres men hvet ikke om dette kan gjøres selv eller om det finnes skjøt til det?

 

gled deg til du får dab radio i bilen da er det slutt på susinga på radion og mye bedre lyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har stasjonsvogn så hvis jeg skal sette den bak blir jeg nødt til å skjøte... Noe som man ikke burde gjøre manuelt, står det i introduksjons veiledern.. Da må man kjøpe en skjøte signal kabel fra blaupunkt... Men fra antennen går det jo 2 tynne tråder , hva er disse til ? Å hvor har du("polo6n")disse?

Nå:

Bmw 316I Touring e30

 

Eldre:

.:.3xAprilia rs

.:.Honda Camino

.:.Suzuki Tsx

.:.Yamaha dt

.:.Vespa Bravo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår