Gå til innhold

varmeapparat vifte?

Ranger emnet


auto82

Anbefalte innlegg

på min gammle ascona ligg dei rett før vifta... men korleis det e på din bil er ikkje godt å seie sidan du ikkje har skreve kva slags bil det er...

Gromscona POWER!

No: Opel Ascona B 2,2i

Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. registeret er en radiator som står foran vifta i dashen. Det går varmtvann gjennom denne... resten forklarer seg selv egentlig.

 

2. Du trenger neppe å kjøpe en helt ny vifte, når det mest sannsynlig kun er motstandene som er gåene. Dette er en langt mindre operasjon å fikse enn å skifte vifta.. Ta som første steg å sjekk motstandstrådene, du ser/lukter lett om de er svidd.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan finner jeg ut om det er motstanden da? Og hvor ligger dette som må byttes ut? Hvor må jeg skru for å si det sånn? :bump

 

Hos meg var det bare en svær jævla kontakt med et slags kretskort, like lett å bytte som å fylle bensin!

cheers

- 07 mod VW touran tdi highline dsg

- 04 mod Ford Mondeo ghia x 2.0 tdci

- 05 mod Ford Mondeo viva x 2.0 tdci

- 97 mod Nissan Primera 2.0i SLX P11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er japsebil så ligger varme apparat viften din til høyre for passasjeren i framsetet, den henger sikkert oppunder der rett bakom et deksel. Den delen du skal bytte har sikkert 3 eller flere ledninger tilkoblet. Festet med 2 eller flerer skruer som du skrur ut og vips så ser du 2-3 kveilede metall tråder og da er mest sannsynlig 1 av dem brutt. Bare kjør på huggern å kjøpe den, hvis den er dyr som original del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår