maxis Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Glem ikke at de smidde stempla gikk ut av produksjon/salg for leeenge siden,så jeg har mine tvil til at det sitter smidde stempler i alle b23et motorene som ruller rundt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Glem ikke at de smidde stempla gikk ut av produksjon/salg for leeenge siden,så jeg har mine tvil til at det sitter smidde stempler i alle b23et motorene som ruller rundt. Er nok det i min. Motoren var helt orginal da jeg kjøpte den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Glem ikke at de smidde stempla gikk ut av produksjon/salg for leeenge siden,så jeg har mine tvil til at det sitter smidde stempler i alle b23et motorene som ruller rundt. Neida. Du får visstnok 96.60mm stempler enda, Parner har ihvertfall til salgs. Det er visst org. størrelse og 1.ste overborr det er slutt på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Og la oss ikke glemme det viktigeste: Hvem kjøper orginale stempler når man må kjøpe nye? Jeg hadde kjøpt meg noen SPM stempler hvertfall. :fire: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Da er AT'en solgt for 6500,- :wave hehe! Jeg har gått til innkjøp av nye tennplugger, noen ekstra pakninger som manglet i overhalingssatsen, mellomaksel kryss og splitter nytt lediningsnett til motoren :fire: . Skal opp i posten og hente M46 mellomaksel, girkasseoppheng, spakstell, vannpompe..og noe annet..husker ikke. Når det gjelder motoren så er bunnpanna, kåpa bak på veiven, kåpa forran på veiven, den halvsirkelen som du fester clutchuset i og fordeleren kommet på. Det foregår og lakking av div reimhjul og detaljer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Fikk du solgt en b230 at for 6500?? omg.. Trodde man skulle være god hvis man fikk mer enn 3-4000 for en slik en.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Det er en B21AT med diverse knask... Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Hva slags knask? at det er 2.1 l i stedet for 2.3 teller vel ikke positivt. Uansett er det en AT motor, og jeg fikk kjøpt en for 1500 som jeg solgte for 2500 en gang.. Noe stort mer enn det var umulig å få for den. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Knask: B21ET stempler, m råder, elektronisk besninsystem, modda forgasser å fordeler, 530 topp, vx kam. Det er en kompis av meg sin så jeg vet ikke alt men tror dette er det viktigste..:P Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Elektronisk bensinsystem?? Er det ikke vanlig mekanisk pumpe som blir dradd av balanseakslen her a? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 det er eletrisk pumpe under bilen som pumper bensin frem til en regulator som sender det videre inn i forgasseren, alt på forgasseren uten om der bensinen kommer inn er blenda, returen går via regulatoren... bruker ikke den som er på blokka... Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Det var en B21AT med 21 ET stempler, M-råder, planet 530 topp med VX kam, modda gulkork gasser, portet trykkboks, elektronisk tenning, elektronisk bensinsystem (dvs. innsprut tank, pumpe osv. regulert av en Malpassi bensintrykk regulator), SACHS forsterket trykkplate (440nm), SACHS turbo clutch lameller, Garrett TB0313 turbo (0.9 i trykk), ARP toppbolter. Dette skal levere 200-210 hk. Det var bla. ny vannpompe, toppakning, forgasserpakning, tennplugger, pluggledninger, innsugspakning, eksospakninger, simmerringen på veiva og mellommakslingen i motoren forran nye. Det er det jeg kommer på i farten. Motoren ble bygget i august-februar 2003/2004. Rundt 20.000 ble brukt. Så har jeg lagt ut en bra sum etter det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 Pakken fra åsane bilopphugging inneholdt mellomaksel, girkasseoppheng, spakstell, flens til 50.8mm aksling og en feil vannpompe :deng Det ble da bestillt en ny med en gang og jeg må sende tilbake den andre (som var til 230 blokka) Så venter jeg fortsatt på det nye ledningsnettet, kryssa og den simmerringen. Det ble sendt fra haugesund i dag. Så med andre ord jeg får ikke gjort en dritt i helga. Når det gjelder lakkinga så blir vannpompereimhjulet, reimhjulet på veiva, thermostatholderen, choke sensoren, dekselet bak kamrema og feste til oljekjølerrøyra lakket i grått. Fuelrailen, wastegaten, wastegate feste og kamremhjulet blir lakket i marineblått. Støttestaga til torpedoveggen og staget til innsuget er lakket signalgult. Girkassene er under modifisering M46P kassa fra 760en skal få på seg OD delen fra M46J kassa, slik at den får mekanisk speedo og kan brukes på 240en. Nå sliter jeg som faen og få av OD delen på P kassa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 hvor mye brukte at motoren din på mila langkjøring / hard kjøring Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 regner med du er klar over at overdriven på j-kassa er svakere...? Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.