xxxskau Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 kan alle alu felger lakkeres ? å hvor mye vil det ca koste for jobben å lakken ? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Juli 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2005 Du får vel lakkert det meste om du har penger, det beste er vel pulverlakkering, men det går bra med vanlig lakk også. Prisen kommer jo ann på om det er noen skader på de eller noe sånt. Lakkering går fort, men det er jo det berømte grunnarbidet som koster. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Får best resultat på felger bør du absolutt pulverlakkere de! Da må du som regel sandblåse de først. Pulverlakken er mye mer slitesterk enn vanlig lakk..og felger er jo litt utsatt. Priser varierer mye..men det er sandblåsinga som koster! Du burde prøve å få gjort det hos kjentfolk :) Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 Går det ann å bare sandblåse felgene og så la dem være sånn, eller blir de ødelagt av vær og vind etterhvert? Pulverlakkering er jo svindyrt i forhold til sandblåsinga :eek: Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
accordCoupe Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 bør absolut ikke sandblåse lettmetallfelger! det du skal gjøre er å få de glassblåst! sanden vil ødelegge felgene dine ja! just my two cents! :) ps. eller ikke ødelegge dem helt da,men vil ikke bli særlig glatte akkurat! pps. og vi har pulverlakk anlegg på jobb,så jeg får det gratis yodude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 bør absolut ikke sandblåse lettmetallfelger! det du skal gjøre er å få de glassblåst! sanden vil ødelegge felgene dine ja! just my two cents! :) ps. eller ikke ødelegge dem helt da,men vil ikke bli særlig glatte akkurat! pps. og vi har pulverlakk anlegg på jobb,så jeg får det gratis yodude Hvis man glassblåser dem, trenger man noen form for etterbehandling da? Eller kan man bare polere litt og så kjøre rundt med dem...? Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
accordCoupe Skrevet August 1, 2005 Rapporter Share Skrevet August 1, 2005 tja? si det,det vet jeg ikke? men ville jo tro at klarlakk burde ha kommet på i det minste? men som sagt det aner jeg ikke? jeg ville ikke ha kjørt rundt med helt ubehandla felger iallfall? og en får jo litt ekstra glans fra klarlakken da! men dette vet jeg ikke så veldig mye om heller! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 Ikke sandblås/glassblås og så kjør rundt uten å lakkere! Det blir jo stygt som faen. Sandblåsing ødelegger ikke lett metall felger!! Men man får en del finere resultat av glassblåsing. Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
epidemic Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 her er det mye feil info......kan sandblåse lett metall felger, magnesium felger, og all annen type felger.....pulver lakkering er dyrer enn sandblåsing, vi tar ihvertfall 800 for 4, og pulver lakkereren tar vel rundt 1000, er ikke dyrt med tanke på resultatet.... Siter 1973 Ford Pinto (med 302HO v8) sombrero 1968 Volvo 144 (75HK) :pimp V8 er tingen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 her er det mye feil info......kan sandblåse lett metall felger, magnesium felger, og all annen type felger.....pulver lakkering er dyrer enn sandblåsing, vi tar ihvertfall 800 for 4, og pulver lakkereren tar vel rundt 1000, er ikke dyrt med tanke på resultatet.... Har fått litt forskjellige meninger om det her, så du kanskje kan svare på det: Når du skal pulver lakkere felger, kan du da lakkere f.eks bare eikene til felgene, og la felg kanten fortsatt være polert aluminum? Eller går det bare å lakkere hele felgen i 1 farge når man pulver lakkerer? Har hørt både og. Skulle gjerne visst hva som stemmer. Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
epidemic Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 det er ikke noe problem, det er å bare å maskere opp der man ikke skal ha pulver..... Siter 1973 Ford Pinto (med 302HO v8) sombrero 1968 Volvo 144 (75HK) :pimp V8 er tingen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Dette temaet har vært oppe før, men jeg kunne ikke finne igjen den tråden. En her på forumet påstod at det fantes en lakkfjerner som var sterk nok til å ta den originale lakken som sitter på mange alufelger, samtidig som den var svak nok til ikke å etse opp aluminiumen på felgen. Skulle gjerne ha visst navnet og evt forhandlere for den lakkfjerneren. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 Jeg har brukt lakkfjerner på sprayboks fra Økonomideler på en del alu-felger, har tatt lakken bra og ikke skada aluen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobbysucks Skrevet August 11, 2005 Rapporter Share Skrevet August 11, 2005 mener å ha hørt at dem gjør glassblåsing og lakking i et fengsel i stavanger. (husker ikke hvilket) det skulle være veldig rimelig. :) Siter brumm brumm... ptchiii.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg