Gå til innhold

basskasse i opel astra

Ranger emnet

lordofdeath

Anbefalte innlegg

har en vanlig basskasse i bilen min naa, men den er ca 5cm for hoy, slik at jeg ikke faar den helt inn i bagasjerommet. Skal derfor bygge ny kasse, men er litt usikker paa hvilket design som vil bli best. Har tenkt paa 2 forskjellige kasselosninger:

skraakasse.JPG

vanligkasse.JPG

men burde magnetene staa inn i kassa eller utover? Og burde kassa vaere lukket eller refleks?

Har 2 stk Dynabel 9410, og en kicker kx850.2 som skal dra de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan har du ment at de to øverste kassene skal stå? en på hver side eller ved siden av hverandre? Porta kasse spiller som oftest høyere enn lukka kasse, mens lukka kasse spiller strammere. Hvis det følger med til elementet ditt, titt litt på grafene og se hvordan den vil spille. om magneten står inn eller ut har ingen ting å si, du må bare passe på att volumet blir riktig.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med magnetene ut vil vel kassa bli fryktelig ustabil, eller?

Jeg snikret en kasse til en dynabel DY9410, der magneten var inni kassen.

Alltid når jeg sjekka bagasjerommet, lå kassen veltet med elementet ned:(

Har nå lagt kassen slik at elementet peker rett opp, da kassen ikke er såå ustabil da.

Kanskje feil sted å spørre om, men er det noen som vet hvordan en får kassen stabil, uten å fylle bunnen på den med betong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en ganske liten kasse med mine 2 9410 elementer, med magnetene innover, og den er da stabil som faen den... Spors vel lett paa hvordan du bygger kassa... Jeg har skraavegg bak naa, og det hjelper vel paa litt. Det fine med bilen min er at det er ganske lavt innerst i bagasjerommet(ca 31cm) og dermed spesialbygger jeg kassa, saa den akkurat gaar inni der, og dermed vil den ikke velte i allefall. Dessuten bruker jeg plater ellers i bagasjerommet ogsaa, og dermed flytter ikke kassa seg, pluss at jeg har noe aa feste forsterkere i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med magnetene ut vil vel kassa bli fryktelig ustabil, eller?

Jeg snikret en kasse til en dynabel DY9410, der magneten var inni kassen.

Alltid når jeg sjekka bagasjerommet, lå kassen veltet med elementet ned:(

Har nå lagt kassen slik at elementet peker rett opp, da kassen ikke er såå ustabil da.

Kanskje feil sted å spørre om, men er det noen som vet hvordan en får kassen stabil, uten å fylle bunnen på den med betong?

Kassene skrur men jo sikkelig godt fast i karoseriet vis man er litt smart da. Du kan jo tenke deg selv vis du skulle kræsje eller noe med en 20kg kasse løs bak i bilen da ville ikke jeg sittet i den bilen.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider