Gå til innhold

1,8T i polo 6N

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Noen som har en 1,8T maskin liggende?? Hvordan vil dette passe inn i en polo 6N??:confused:

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bør være plass til det, vet hvertfall en som har det i en golf 1...

 

Hvorfor ikke vr6??

2006 VW Touran Exclusive

x 94 Audi 80 Competition(Møkka bil)

x 01 Passat TDI Highline 130hk

x 95 Golf Cab

x 83 Golf

x 86 Mazda 323(jaggu meg go bil det)

 

Div deler til Golf3 selges...

Interessert?? send PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor går den så veldig mye dårligere en en 1,8t??

1,8t er jo ikke tverrstilt som vr6 er...

2006 VW Touran Exclusive

x 94 Audi 80 Competition(Møkka bil)

x 01 Passat TDI Highline 130hk

x 95 Golf Cab

x 83 Golf

x 86 Mazda 323(jaggu meg go bil det)

 

Div deler til Golf3 selges...

Interessert?? send PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jackass

Hvorfor går den så veldig mye dårligere en en 1,8t??

1,8t er jo ikke tverrstilt som vr6 er...

 

en 1,8 t chippet er jo på ca 195hk og 380nm og hva klarer wr6en?

 

Å vis du vil ha litt mere effekt som akke vil ha etter vært så er 1,8t et bedre utgangspunkt, for og ikke snakke om vekten..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

 

en 1,8 t chippet er jo på ca 195hk og 380nm og hva klarer wr6en?

 

Å vis du vil ha litt mere effekt som akke vil ha etter vært så er 1,8t et bedre utgangspunkt, for og ikke snakke om vekten..

 

En vr6 har 174hk og 240nm orginalt med en chip og litt annet småtteri så får kjapt over 200hk med den...

Og med en 1,8t skal du ha mere ut av den så må du bytte turbo og det er kostbart...

2006 VW Touran Exclusive

x 94 Audi 80 Competition(Møkka bil)

x 01 Passat TDI Highline 130hk

x 95 Golf Cab

x 83 Golf

x 86 Mazda 323(jaggu meg go bil det)

 

Div deler til Golf3 selges...

Interessert?? send PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

 

en 1,8 t chippet er jo på ca 195hk og 380nm og hva klarer wr6en?

 

Å vis du vil ha litt mere effekt som akke vil ha etter vært så er 1,8t et bedre utgangspunkt, for og ikke snakke om vekten..

 

Den dagen du får 380NM ut av en 1.8T bare ved chip, tror jeg du blir en rik mann :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jackass

Hvorfor går den så veldig mye dårligere en en 1,8t??

1,8t er jo ikke tverrstilt som vr6 er...

 

1.8t fra golf, leon, a3, tt osv. har vel tverrstilt motor. Regner med det er en sånn utgave som er aktuelt å bruke i en polo?

 

Får du tak i en motor fra en S3 eller TT kan den chippes til ca 265hk og 370Nm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eivindw

 

1.8t fra golf, leon, a3, tt osv. har vel tverrstilt motor. Regner med det er en sånn utgave som er aktuelt å bruke i en polo?

 

Får du tak i en motor fra en S3 eller TT kan den chippes til ca 265hk og 370Nm..

 

 

Ikke med bare chip får du så mye ut av den motoren...

2006 VW Touran Exclusive

x 94 Audi 80 Competition(Møkka bil)

x 01 Passat TDI Highline 130hk

x 95 Golf Cab

x 83 Golf

x 86 Mazda 323(jaggu meg go bil det)

 

Div deler til Golf3 selges...

Interessert?? send PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eivindw

 

Tja, jeg har ikke målt selv men i følge spec. er det noe sånt man oppnår. Kun chip (+ evt. luftfilter):

 

BSR - 265hk 360Nm

MTM - 263hk 370Nm

 

Sikkert mye mulig det, satt å tenkte på 1,8t 150hk men s3 har jo 210hk så da sitter det sikkert en annen turbo i den enn det gjør i 150hk, så kan det hende at du får så mye ut av den...

2006 VW Touran Exclusive

x 94 Audi 80 Competition(Møkka bil)

x 01 Passat TDI Highline 130hk

x 95 Golf Cab

x 83 Golf

x 86 Mazda 323(jaggu meg go bil det)

 

Div deler til Golf3 selges...

Interessert?? send PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen peiling på hvor mye jeg må ut med for og få en 1,8T??

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo4RS3

Noen som har noen peiling på hvor mye jeg må ut med for og få en 1,8T??

 

Hør med norskbildelsenter i lier, de har det helt sikkert...

 

Eller du kan kjøpe en vraka bil i tyskland bare å tolle den inn til norge som delebil, eller bare puttre forsiktig over grensa...

2006 VW Touran Exclusive

x 94 Audi 80 Competition(Møkka bil)

x 01 Passat TDI Highline 130hk

x 95 Golf Cab

x 83 Golf

x 86 Mazda 323(jaggu meg go bil det)

 

Div deler til Golf3 selges...

Interessert?? send PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jackass

En vr6 har 174hk og 240nm orginalt med en chip og litt annet småtteri så får kjapt over 200hk med den...

Og med en 1,8t skal du ha mere ut av den så må du bytte turbo og det er kostbart...

 

Ser av postene dine nedover her at du ikke har så mye greie på 1,8T motoren :D

 

Som allerede nevnt er 1,8 T levert i tverrstilt versjon i en haug av biler, faktisk fler enn i langsgsgående. Beetle, Bora, Golf, A3, S3, TT, Leon, Ibiza, Octavia. I Sharan er den vel også tverrstilt vil jeg tippe. A4, A6 og Passat har langsgående. ;)

 

Det er tilnærmet billigere å bytte turbo på en 1,8T enn å trimme en VR6 motor(174 hk versjon) til å passere 200 hk. En ny og større turbo som er bolt on koster rett over 10 kruttlapper og jobben gjøres på et "par-tre" timer av enhver som kan håndtere et pipenøkkelsett. Aberet er jo at du må ha nye programvare i tillegg for å nytte den nye turboen fullt ut, men til gjengjeld får du langt over 200 hk uten vansker.

 

VR6 motoren veier vel omtrent det dobbelte av en 1,8T vil jeg tro, så hva som gir best kjøreegenskaper i en Polo burde være gitt.

 

Ja, det sitter en annen turbo i S3 og TT 225 hk. En god del andre forskjeller i motoren også, som smidde stempler osv. Så 265/270 hk er faktisk det du får ut av den motoren ihht til kitet som eivind pastet url på her oppe. Det er ikke tull.

 

Sånn for neste gang hadde det vært greit om du ikke bare skrev en masse ukorrekte ting du "hadde hørt" på en slik måte at folk må bruke masse poster på å rette opp i din feilinformasjon. Er du usikker på noe, så skriv at du er det og har du egentlig ikke peil på det du svarer på, så la være å skrive noe somhelst. ok ?

 

Hva pris angår vet jeg at Lupoboy har vært litt på utkikk etter 1,8T motor og mener han sa de lå på 10-20 tusen kr nedover i Sverige og Tyskland.

 

:)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår