tosk Skrevet Juli 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2005 fant noen bilder på uvanlige motorer i volvo =) LEXUS V8 Nissan RB30ET i 242 :) Ford V8 i volvo Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2005 har ikke bilde, men har hørt om en 240 med laurel 3L Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Juli 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2005 Artig med v8'er i 240 ja, men hvorfor ikke bruke volvo sine motorer istedenfor:) ? Greit nokk det er litt vanlig, men gud så fin låt det er ifra b230ft feks;P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Juli 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2005 Artig med v8'er i 240 ja, men hvorfor ikke bruke volvo sine motorer istedenfor:) ?Greit nokk det er litt vanlig, men gud så fin låt det er ifra b230ft feks;P ja, jeg kunne ikke vert mer enig :D Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet Juli 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2005 ble det av bildene? Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juli 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2005 ble det av bildene? -Ja hvor blei det av bildene? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 han med v8'eren er EN AV FÅ som har gjort det riktig, ved montering av konfilter! husk folkens: 30 grader økt innsugstemp => 10% mindre effekt! => høyere co => høyere bensinforbruk varmeskjold (som på bildet), eller innkapslet konfilter is the way to go! innkapslet er vel best, i og med at du da kan kjøre forced incution! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 han med v8'eren er EN AV FÅ som har gjort det riktig, ved montering av konfilter! husk folkens: 30 grader økt innsugstemp => 10% mindre effekt! => høyere co => høyere bensinforbruk varmeskjold (som på bildet), eller innkapslet konfilter is the way to go! innkapslet er vel best, i og med at du da kan kjøre forced incution! Den gangen jeg skal ha konfilter i min volvo, så skal filteret være forran intercooleren helt i fronten! eventuelt litt på siden. -litt dumt med regnvær og sånt, men det finner jeg nok en løsning på :) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Den gangen jeg skal ha konfilter i min volvo, så skal filteret være forran intercooleren helt i fronten! eventuelt litt på siden. -litt dumt med regnvær og sånt, men det finner jeg nok en løsning på :) pedersens racing selger innkapslede filter! litt dyre: 1300kr!! men, det virker! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fast4all Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 har ikke bilde, men har hørt om en 240 med laurel 3L Kan jeg bekrefte. Går en oppi her med laurel diesel også. Man fikk kjøpt ferdige ombyggingssett for de motorene der en gang i tiden. Litt pussig sier du????: JEPP Siter Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Kan jeg bekrefte. Går en oppi her med laurel diesel også. Man fikk kjøpt ferdige ombyggingssett for de motorene der en gang i tiden. Litt pussig sier du????: JEPP syntes det er ekkelt jeg.. fysj Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Den gangen jeg skal ha konfilter i min volvo, så skal filteret være forran intercooleren helt i fronten! eventuelt litt på siden. -litt dumt med regnvær og sånt, men det finner jeg nok en løsning på :) jeg har gjort det med 740tic'en min nå... skal prøve å få opp bilde.... kommentar fra et FJOLS på jobben: "i all verden du montera det der for da, æsj..skal no vær pent å pynteli nedi motorrommet, ser så mye penere ut" :boxing når jeg spurte han om han visste om at å suge inn varmluft senket effekten sa han bare "essda, de gjør ikkje nokke" .... og da skal han kjøpe seg nissan 200sx og kjøre fra meg... mohhahaha yodude Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 jeg har gjort det med 740tic'en min nå... skal prøve å få opp bilde.... kommentar fra et FJOLS på jobben: "i all verden du montera det der for da, æsj..skal no vær pent å pynteli nedi motorrommet, ser så mye penere ut" :boxing når jeg spurte han om han visste om at å suge inn varmluft senket effekten sa han bare "essda, de gjør ikkje nokke" .... og da skal han kjøpe seg nissan 200sx og kjøre fra meg... mohhahaha yodude hahahahahaha 200sx -Go to hell Devil -Faller for stoor alu-intercooler og frontmontert k&n-filter jeg ass !! Bør få et par ekstra hester av det... Den originale volvoTIC-intercooleren er jo helt elendig. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Ja at den originale intercooleren er ikke mye å skryte av... for å sitere David Mattson: "äck, jag har sprängt et otal sådana...jag skulle hällre syslat ihop nånting bättre med en alu-svets själv!" Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 Jepp. Jeg drømmer om gruppe A "svanehals" -intercooleren jeg. Den er det sånn passe størrelse på + at flowraten er grei :) Må kjøpe alu-ic til høsten tror jeg. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg