Gå til innhold

Aftenposten.no; Fire timer ga 500.000 i bøter

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Aftenposten.no; Fire timer ga 500.000 i bøter

 

Hva skal man si?

 

Forresten, 500.000 kr. fordelt på 81 uheldige bilførere betyr 6.172,84 kr. i snitt fra hver...

 

Gjett hvor de la opp målern? Rett før bomstasjonen!!!!!!!!! :fuckme2: :fuckme2: :fuckme2: :fuckme2: :fuckme2: :fuckme2: :fuckme2:

 

Motorveien ellers har 80-sone. Men på en strekning på rundt én kilometer før en bomstasjon er det 60 km/t. Der stilte politiet seg opp i går.

 

 

 

:fuckme2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er helt håpløst. Jeg har selv blitt målt ved bomstasjonene hvor det er 60-sone og hvor det ellers er 80-sone. Jeg sa det til mannen i uniform at dette var utrolig unødvendig. Men heldigvis ble det husbråk et annet sted i disktriktet og han måtte løpe i bilen og kjøre blått videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart purken vet å legge opp kontrollene sine der de kan dra inn en del spenn! Og det er dette som gjør meg forbannet; en ting er å ha kontroller på strekninger med 80-sone og erfaringsmessig mye uvettig kjøring, en annen ting er å melke en 60-sone langt pokker i vold unna tett bebyggelse og skole etc. Ble selv tatt for en måned siden på vei til Grimstad under lignende forhold: kom til bomstasjonen fra 70-sone, betalte avgift og dro kjerra opp i 70+ igjen for å komme meg foran en lastebil som hadde autopass. Rundt fjellknausen/svingen etter bommen er det en lang slette med 60-sone, og der sto det ikke 2 purk, neeeiiida! Hele 6 av dem, med 5 utrykningsbiler og en jævel som satt der med laseren. Forenklet forelegg på 2900? Ja, takk - kan jeg kjøre nå? Bevare meg vel, det var da voldsomt til styr for å ikke å ha sett 60 skiltet som de har gjemt unna ved bommen, for ikke å si på en lørdags formiddag(ca. kl. 1030). Hadde jeg bare kjørt strekningen oftere, så kunne jeg i det minste husket at 60-sonen var der.

 

Det som slo meg når jeg sto parkert og ble straffa sammen med 2 andre bilister, var at det var så åpenbart for meg og politiet at dette kun var en bot-fabrikk, nettopp for å dra inn penger til et slunkent budsjett. En ting er å rævkjøre i 100++ på tett traffikerte veier, da kunne jeg i det minste bebreide meg selv, men dette! :fuckme2:

 

Fin unnskyldning fra artikkelen: Det er helt klart at den strekningen er gjenstand for irritasjon. Jeg tror folk rett og slett gir blaffen. De legger seg i venstre fil og gir gass. De regner med at de som betaler manuelt, legger seg i høyre felt når de skal ut på veien Og dermed er det helt greit å slenge bøter i hytt og pine - hvorfor ikke bare sette en tom patruljebil rett ved problem-området av og til, slikt funker her i Kristiansand.

- '94 Volvo 945 TIC 197hk

 

Drive it like you hate it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må tjene inn..! herregud da! da legger de jo opp til at folk ska begå kriminalitet da jo! ikke det at det er no problem med å håve inn de penga da med de bøtene vi har idag......... at de skal ha x-antall kontroller er jo greit nok ,men de kan jo sette de opp der det har vært problemer med ulykker og råkjøring.... hovedsaken skal jo være å få ned ulykkestallet....eller? :mad:

For å unngå kollisjon kjørte jeg på den andre bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker de hadde tilsvarende kontroll ved bomstasjonen på Alnabru. Ikke faen om folk gidder bremse fra 80 til 60 når de skal gjennom der (evt. 100 til 60). Merkelig egentlig med tanke på hvor mange livsfarlige feltskift jeg har sett rett etter bompasseringen. Alle som har betalt manuelt legger seg rett ut igjen, mange av dem uten å kikke i speilet virker det som. Selv ligger jeg i ca 100km/t på motorveien før bommen, og ca 80km/t gjennom bommen (på speedometeret, ca 75 ekte km/t.) Det holder mer enn nok. Venter med å gi på til jeg er forbi påkjøringsfeltet.

 

 

EDIT:

Kan ikke folk begynne å holde seg på veien nedover i Østfold? Er dritt lei av idioter som foretar livsfarlige forbikjøringer, smeller og lager lange køer! Hvor mye sparer man egentlig på å passere to biler på en sterkt traffikert vei? Var vel ikke før i 2009 veien skulle være ferdig :( Blir noen lange ettermiddager ut til hytta de nærmeste årene er jeg redd for. Lurer på hvor mange som kjører seg ihjel før veien er ferdig.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hittil ikke sett EN ENESTE GOD GRUNN til denne kontrollen, det har vært de kjører så fort og de kan mose den stakkars lille ungen som av en eller annen grunn plutselig befinner seg på en motorvei LANGT fra folk..... i mens får man rase forbi skoler i 60+ i 40-sona uten at noen sier noe på det..

Her er det ett eneste klart formål, få inn mer penger fra de grusomme bilistene som om noen år vil gi norge smog og tsjernobyl effekt med sine livsfarlige utslipp av gass....

 

Selv en sveiseblind nonne med 50/50 ms/alzheimers skjønner at dette er like samfunnsøkonomisk som å kjøpe dyrere arbeidskraft fra utlandet enn den som finnes her :P

 

ps.! Mr. UP-sjef Leif F. (evt bondeviks favoritt "rompis"kompis) kan du svare meg på hvordan du får et regnestykke til å gå opp samfunnsøkonomisk sett ved en fotgjenger påkjørsel i 40-sone (av en bil som lå i 60) som fører til at offeret blir invalidisert og trenger daglig hjelp de neste 40-50åra kontra 500.000kr for at noen kjører litt for fort på motorveien?

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår