Gå til innhold

Ladeproblemer!! haster!

Ranger emnet


reyes

Anbefalte innlegg

en vectra a 92 modl.

Ser ut til at dynamoen ikke lader batteriet. Fikk låne en dynamo fra torshov som jeg testet i bilen min. + at jeg kjøpte et helt nytt batteri.

Starten bilen første gangen, så viste voltmeteret 14,8volt og det er jo normalt. Men etter bare en times kjøring minket volten til 14,6 også ned til 14,1 og sånn forsetter den til den kommer til 13 volt. Og nå vil jeg ikke kjøre mere før jeg finner ut feilen. Dynamoen er jo helt ny, batteriet er helt nytt, hva ellers kan det være?? Trenger hjelp, legger snart ut på langt tur og da kan ikke bilen svikte:S

Hjelp?

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en vectra a 92 modl.

Ser ut til at dynamoen ikke lader batteriet. Fikk låne en dynamo fra torshov som jeg testet i bilen min. + at jeg kjøpte et helt nytt batteri.

Starten bilen første gangen, så viste voltmeteret 14,8volt og det er jo normalt. Men etter bare en times kjøring minket volten til 14,6 også ned til 14,1 og sånn forsetter den til den kommer til 13 volt. Og nå vil jeg ikke kjøre mere før jeg finner ut feilen. Dynamoen er jo helt ny, batteriet er helt nytt, hva ellers kan det være?? Trenger hjelp, legger snart ut på langt tur og da kan ikke bilen svikte:S

Hjelp?

Takk på forhånd

 

Reknar med at du har sjekka jord til motor og leidning frå dynamoen til batt/startar?

Gromscona POWER!

No: Opel Ascona B 2,2i

Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyser ladelyset når du har tenninga på, men ikke startet bilen?

Om den ikke virker, tror jeg dynamoen ikke får beskjed om at den skal lade eller noe sånt.

Kan også være dårlig kontakt i lyspæresokkelen...

Ellers så er det ikke så mye annet det kan være...

Dårlig jording er da også et hett alternativ.

Har du flettet jording ifra batteriet?

Denne kan det være er begynt å eire på, slik at den er begynt å endre motstand.

Det kan da hjelpe å gni den inn (mate den) med kobberpasta (sett på Bildoktorn Bosse på Svensk tv1:) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyser ladelyset når du har tenninga på, men ikke startet bilen?

Om den ikke virker, tror jeg dynamoen ikke får beskjed om at den skal lade eller noe sånt.

Kan også være dårlig kontakt i lyspæresokkelen...

Ellers så er det ikke så mye annet det kan være...

Dårlig jording er da også et hett alternativ.

Har du flettet jording ifra batteriet?

Denne kan det være er begynt å eire på, slik at den er begynt å endre motstand.

Det kan da hjelpe å gni den inn (mate den) med kobberpasta (sett på Bildoktorn Bosse på Svensk tv1:) ).

 

Ja batteri indikatoren i dashbordet lyser når jeg har tenninga på, men ikke startet bil.

Saken er at når jeg starter bilen så lyser ikke batteri lampen i dashen, men når jeg ruser bilen opp til 5-6000 rpm så begynner batteri lampen å flimre, ikke lyse konstant. Hva kan det være?

Hva mener du med flettet jording fra batteriet?

Jeg må også sjekke ledningene fra dynamoen til batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår